تبیان، دستیار زندگی
کار با label ها در صورتی که در موضوعات متعدد و با اشخاص مختلف به ارسال و دریافت ایمیل اقدام کنید بسیار کاربردی خواهد بود و ایمیل های خود را در صورتی که اسپم های زیادی هم داشته باشید گم نمی کنید .
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیریت Inbox و Label

(قسمت دوم)


کار با label ها در صورتی که در موضوعات متعدد و با اشخاص مختلف به ارسال و دریافت ایمیل اقدام کنید بسیار کاربردی خواهد بود و ایمیل های خود را در صورتی که اسپم های زیادی هم داشته باشید گم نمی کنید.

قسمت اول

کار با label ها یکی از امکاناتی است که به دسته بندی بهتر ایمیل ها می پردازد، در صورتی که در موضوعات مختلف ایمیل ارسال و یا دریافت می کنیم کمک می کند personal و  Travelاز label های پیش فرض هستند که می توان آنها را تغییر داده و یا label های جدیدی را با توجه به ایمیل هایی که ارسال می شود ایجاد کرد.

به منظور اختصاص برچسب به یک پیام می توان به دو روش عمل کرد. اول آن که پیام در صندوق پستی قرار دارد که پیام را انتخاب می کنید و یا باز می کنید سپس بر روی دکمه Label کلیک کرده و برچسب مورد نظر را انتخاب می کنید. همچنین می توانید چندین برچسب را نیز انتخاب کنید. در این حالت مشاهده خواهید کرد که در قسمت نمایش دهنده Subject پیام، برچسب مورد نظر را مشاهده خواهید کرد.

مدیریت inbox و label

روش دوم این است که پیام مورد نظر را کشیده و به سمت چپ صفحه بر روی Label ببرید ودر برچسب مورد نظر آن را رها کنید. در حالتی که پیام را کشیده اید می توانید ماوس خود را حرکت دهید تا سایر برچسب ها را نیز مشاهده کنید.

همچنین با استفاده از این روش می توانید برخی پیام ها را به بخش سطل زباله و یا اسپم ها نیز منتقل کنید.

مدیریت inbox و label

به منظور باز کردن یک Label در قسمت سمت چپ صفحه اصلی جیمیل بر روی Label کلیک کنید. در این حالت تمامی پیام های مربوط به هر برچسب را مشاهده خواهید کرد. در صورتی که برچسبی را مشاهده نمی کنید فلش More را کلیک کنید.

توجه داشته باشید در صورتی که در کادر جستجو نام برچسبی را تایپ کنید، جیمیل با توجه به قوانین فیلتر، تمامی پیام های مرتبط با برچسب را نمایش خواهد داد.

همچنین اگر شما برچسبی را به پیامی اختصاص داده باشید اما پیام را به ان برچسب منتقل نکرده باشید در خط مربوط به Subject نام Inbox را مشاهده خواهید کرد.

مدیریت inbox و label

اگر قصد دارید پیامی را از Label آن خارج کرده و به Inbox منتقل کنید، برچسب مورد نظر را باز کرده و پیام را به صندوق ورودی خود بکشید.

برای حذف کردن برسب از یک پیام مانند اختصاص برچسب به پیام عمل کنید. به این ترتیب که پیام مورد نظر را باز یا انتخاب کرده، سپس لیست برچسب ها را با استفاده از فلش رو به پایین باز کرده و برچسب ها را de-select کنید و در انتها Apply کنید. این کار را می توانید در یک زمان برای چندین برچسب انجام دهید.

به منظور تغییر رنگ هر یک از Labelها بر روی فلش کنار نام برچسب کلیک کرده و با انتخاب Label color، رنگ مورد نظر را برگزینید. در صورتی که رنگ های نمایش داده شده را دوست نداشته باشید می توانید برای پس زمینه، متن و یا هر چیز دیگری رنگ سفارشی خود را با کلیک بر روی Add custom color ایجاد کنید. همچنین می توانید با استفاده از گزینه Remove color، رنگ اختصاص داده شده را حذف کنید.

مدیریت inbox و label

تمامی برچسب ها در قسمت More قرار دارند که با کلیک بر روی این قسمت قابل مشاهده هستند، حال اگر بخواهید بدون مراجعه به این بخش در اختیار داشته باشید، می توانید برچسب مورد نظر را انتخاب کرده و از بخش More به بخش Inbox بکشید. (برچسب ها به ترتیب حروف الفبا قرار می گیرند).

همان طور که در بخش های قبل نیز اشاره کردیم جیمیل نیز دارای برچسب های از پیش تعیین شده مانند ستاره دار، پیش نویس و... است در صورت نیاز می توانید آن ها را نیز پنهان کنید.

توجه داشته باشید در صورتی که در کادر جستجو نام برچسبی را تایپ کنید، جیمیل با توجه به قوانین فیلتر، تمامی پیام های مرتبط با برچسب را نمایش خواهد داد.

برای این کار More را باز کرده و از بخش Manage labels و در تب Label، برچسب مورد نظر خود را hide یا Show کنید. باید این نکته را ذکر کنیم که با پنهان کردن یک برچسب به طور کامل حذف نخواهد شد بلکه به قسمت More منتقل می شود.

مدیریت inbox و label

در صورتی که تعدادی برچسب پنهان داشته باشید و برای شما پیام هایی در ارتباط با همان برچسب ها ارسال شود، چگونه متوجه خواهید شد؟ جیمیل قابلیتی را در اختیار کاربران قرار می دهد تا بتوانند پیام های خوانده نشده در برچسب های پنهان را مشاهده کنند. برای انجام این تنظیمات در Setting در تب Label، نام برچسب ها را مشاهده خواهید کرد که در مقابل برخی از آن ها گزینه Show if unread وجود دارد که با انتخاب آن می توانید در هر لحظه از وجود پیام های خوانده نشده مطلع شوید. این ویژگی به Categories و Circles اختصاص داده نمی شود.

در صورتی که بخواهید تمامی پیام های خوانده نشده در برچسب های سفارشی خود را مشاهده کنید می توانید در همان بخش Label، فلشی که در کنار عبارت  Show in label list وجود دارد را کلیک کرده و Show all if unread را برگزینید.

با استفاده از تمام تنظیمات و ویژگی های ذکر شده باید قادر باشید که صندوق پستی خود را به خوبی مدیریت و سازماندهی کنید.

فائزه خاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

howtogeek

Inbox Management and Labels”‌ Lori Kaufman”‌

How to Disable Gmail's New Feature that Let Google+ Users Email You