تبیان، دستیار زندگی
عصر یك روز تابستان است و شما در حال عزیمت از منزل به محل كارتان هستید. حدود یك ساعت است كه از منزل خارج شده‌اید ولی خیابان‌های شلوغ شهر، مسیر خانه تا محل كار را چند برابر كرده است با صرف یك ساعت برای انجام عملیات بانكی، دو س...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یك روز زندگی در شهر الكترونیك


عصر یك روز تابستان است و شما در حال عزیمت از منزل به محل كارتان هستید. حدود یك ساعت است كه از منزل خارج شده‌اید ولی خیابان‌های شلوغ شهر، مسیر خانه تا محل كار را چند برابر كرده است با صرف یك ساعت برای انجام عملیات بانكی، دو ساعت معطل شدن در ترافیك، یك ساعت جست‌وجو برای خرید كفش دل‌خواه‌تان و مقداری معطلی برای پرداخت قبض‌های آب و برق روز، پر مشغله‌ای را پیش روی خواهید داشت. با یك محاسبه سرانگشتی خواهید دید كه بخش عظیمی از اوقات روزانه خود را صرف كارهای تكراری، غیرضروری می‌كنید. با این اوصاف این سوال پیش می‌آید كه آیا واقعا برای زندگی در یك شهر بزرگ حتماً باید بخش زیادی از وقت خود را صرف كارهای تكراری كنید؟ و بخش دیگری از آن را در صفوف اماكن عمومی و یا خیابان‌های شهر تلف كنید؟ آیا راه بهتری برای استفاده بهینه از زمان وجود ندارد؟ آیا نمی‌توان در شهرهای بزرگ بدون دغدغه روزمره به راحتی زندگی كرد؟ بد نیست قبل از این‌كه به سوالات پاسخ دهید سری به شهر الكترونیك بزنید، شهری كه به ظاهر با شهرهای سنتی ما متفاوت است. شاید پاسخ سوالات خود را در آن جا بیابید.

صبح زمانی كه از خواب برمی‌خیزید، گزارش كاملی را از وضعیت سیستم‌های امنیتی، تسهیلات و وسایل منزل‌تان از منشی الكترونیكی منزل‌تان دریافت خواهید كرد. قبل از دوش گرفتن می‌توانید از طریق اینترنت به شبكه رادیویی دل‌خواه‌تان دسترسی داشته‌ باشید و اخبار روزانه را بشنوید. هنگام ترك منزل بد نیست كه به سیستم خرید خانه سری بزنید . البته این سیستم به‌طور خودكار موجودی مایحتاج منزل را كنترل می‌كند و در مواقع كمبود سفارش‌های لازم را ارسال ‌می‌كند. پس از خرید ملزومات، قیمت آن‌ها به طور خودكار از كارت اعتباری شما كسر خواهد شد.

وقتی اتومبیل‌تان را روشن می‌كنید به‌طور اتوماتیك آخرین وضعیت رفت و آمد در خیابان‌ها و ترافیك شهر را دریافت می‌كنید و بهترین مسیر برای رسیدن به محل كار برای شما برنامه‌ریزی می‌شود. هنگام رانندگی منشی الكترونیك شما، پیغام‌ها، قرارهای ملاقات و كارهای روزمره‌تان را بررسی كرده و فعالیت‌های شما را برنامه‌ریزی می‌كند.

وقتی در شهر الكترونیك رانندگی می‌كنید به ندرت به ترافیك‌های سنگین برمی‌خورید. یك سیستم هوشمند كنترل ترافیك، رفت و آمدهای شهری را طوری تنظیم می‌كند كه شما كم‌ترین زمان‌های انتظار را پشت چراغ قرمز داشته باشید. اتومبیل‌ها نیز به یك سیستم كنترل هوشمند مجهز هستند به طوری كه حداقل تخلفات شهری را شاهد خواهید بود. تصادفات در شهر الكترونیك حداقل خواهد بود. زمانی كه در یك شهر الكترونیك تصادفی رخ می‌دهد اتومبیل به‌طور هوشمند یك پیغام به مركز اتفاقات شهری ارسال می‌كند. یك سیستم موقعیت‌یاب جغرافیایی تصویر دقیق و مشخصات محل تصادف را مشخص می‌كند. مشخصات تصادف به همراه تصاویر محل تصادفات به اداره پلیس و اورژانس ارسال می‌شود و فوراً اقدامات لازم برای رسیدگی به تصادف و ارسال مجروحین به بیمارستان صورت می‌گیرد. وقتی كه آمبولانس‌ در حال عزیمت به محل تصادف است به‌طور خودكار پیغام‌هایی را به چراغ‌های راهنمای مسیر ارسال می‌كند تا با تنظیم آنها كمترین توقفات ممكن را در طول مسیر حركت به سمت بیمارستان نیز وضعیت بیمار به بیمارستان مخابره می‌شود تا امكانات و تجهیزات لازم برای مداوای او قبل از رسیدن به بیمارستان فراهم شود.

هنگام ورود به شركت سیستم هوشمند ورود و خروج شركت، اطلاعات شما را كنترل و ساعت حضورتان را ثبت می‌كند. كارتابل الكترونیكی شما تمامی نامه‌های الكترونیكی‌تان را برای بررسی آماده می‌كند. نامه‌هایی كه به زبان‌های دیگر نوشته شده‌اند به زبان فارسی ترجمه می‌گردد. ممكن است شما روز پركاری داشته‌ باشید، چند قرار ملاقات و جلسه تمامی ساعات كاری شما را پر كند. ولی شما برای شركت در این جلسه‌ها اصلاً محل كار خود را ترك نمی‌كنید. سیستم كنفرانس تصویری محل كار، حضور شما ار در تمامی جلسات ممكن خواهد ساخت. تمامی صورتجلسات نیز به صورت اتوماتیك و تصویری ضیط و نگه‌داری خواهد شد.

در زمان استراحت بین كار، نماینده هوشمند خرید شما، لباس مورد نظرتان را بر اساس سلیقه و خواست‌تان جست‌وجو می‌كند و پیشنهادهای مناسب را برای انتخاب به شما ارایه می‌كند. برای بررسی وضعیت درسی فرزندتان می‌توانید از طریق سایت مدرسه مجازی عملكرد تحصیلی او را بررسی كنید و یا با معلمان او ارتباط برقرار كنید. منشی الكترونیكی شما طبق برنامه‌ای كه پیش از این برایش مشخص كرده‌اید مقدمات سفر آینده شما را فراهم كرده است. در این حال می‌توانید كادوی تولد دوست‌تان را سفارش دهید.

قبل از جلسه با نمایندگی یكی از شركت‌های تجاری، می‌توانید اطلاعات مفیدی در مورد شركت مورد نظر، حیطه عملكردش، وضعیت بازار و زمینه فعالیت شركت به‌دست آورید. اگر به شبكه پشتیبان تصمیم‌گیری شركت دسترسی داشته باشید احتمالاً گزارش‌های آماری و اطلاعات مفید و مناسب دیگری نیز در این زمینه به‌دست خواهید آورد.

زمانی كه كارهای روزمره‌تان به پایان رسید، سیستم هوشمند جست‌وجوی شما، اعلام می‌كند كه تعدادی مقاله و اطلاعات جدید در ارتباط با موضوعات مورد علاقه شما یافته است. این سیستم اطلاعات جدید را به طور اتوماتیك به كتابخانه دیجیتال‌تان اضافه می‌كند.

اگر در زمان بازگشت به منزل بخواهید در پمپ بنزین سوخت‌گیری كنید، سیستم موقعیت‌یاب هوشمند اتومبیل‌تان نزدیك‌ترین پمپ بنزین را به شما پیشنهاد می‌كند. پس از سوخت‌گیری نیز می‌توانید با كارت اعتباری، هزینه بنزین را بپردازید. احتمالا اتومبیل شما به سیستمی مجهز است كه طبق روند مصرف‌تان موجودی بنزین را بررسی كرده و زمان‌های سوخت‌گیری با برنامه‌ریزی می‌كند.

وقتی كه به منزل می‌رسید، همه چیز مرتب است. سیستم‌های تهویه هوشمند هوای خانه را به نحو مطلوبی تنظیم كرده‌اند. تسهیلات و وسایل منزل همه طبق برنامه كار می‌كنند. شما یك روز پركار را در شهر الكترونیك را در شهر الكترونیك پشت سر گذارده‌اید. كارهای مختلفی انجام داده‌اید ولی به ندرت درگیر كارهای تكراری شده‌اید. شما می‌توانید اوقاتی زیادی را كه در شهرهای سنتی در خیابان‌های شلوغ و یا در صف بانك صرف می‌كردید، مشغول مطالعه، استراحت و تفریح شوید و یا به موضوعات مورد علاقه خود بپردازید.

منبع : SYSTEMGROUP.NET