تبیان، دستیار زندگی
ماه رمضان در عصر فناوری رنگ و بوی متفاوتی به خود می گیرد تا روزه داران با استفاده از گجت های متفاوت بتوانند به انجام اعمال دینی خود بپردازند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معرفی محبوب‌ترین برنامه موبایلی در میان مسلمانان اروپا


ماه رمضان در عصر فناوری رنگ و بوی متفاوتی به خود می گیرد تا روزه داران با استفاده از گجت های متفاوت بتوانند به انجام اعمال دینی خود بپردازند.

برنامه موبایلی مسلمانان اروپا

مسلمانان و روزه داران همزمان با فرا رسیدن ماه رمضان زمان بیشتری را صرف عبادت می کنند اما در این میان اپلیکیشن های بسیاری به کمک روزه داران و مسلمانان جهان شتافته اند تا بتوانند اعمال خود را به خوبی انجام دهند.

برنامه های بسیاری عرضه شده اند که حاوی ادعیه ها و آیات قرآن مجید هستند اما در این میان اپلیکیشن هایی نیز وارد بازار فناوری شده اند که می توانند اوقات شرعی را نمایش داده یا اعمال انجام نشده روزه داران در ماه رمضان را یادآوری کنند. یکی از این برنامه ها، برنامه « Muslim Pro» است که از آن با عنوان محبوب ترین برنامه موبایلی در میان مسلمانان اروپا یاد می شود. این برنامه از قابلیت های بسیاری برخوردار است که برخی از آنها مشابه دیگر اپلیکیشن ها است.

یکی از این برنامه ها، برنامه « Muslim Pro» است که از آن با عنوان محبوب ترین برنامه موبایلی در میان مسلمانان اروپا یاد می شود

از ویژگی های این برنامه می توان به مواردی مانند اعلام زمان اوقات شرعی، روزشمار وقایع اسلامی، نمایش زمان سحر یا افطار در نقاط مختلف جغرافیایی یا انجام نمازهای واجب و مستحب را نام برد. اما از امکانات قابل توجه این برنامه می توان به مسیریابی و معرفی نزدیکترین مسجد یا رستوران های حلال را برشمرد. این برنامه مجهز به نسخه کامل قرآن مجید با ترجمه های مختلف است.

بخش دانش و زندگی تبیان

منبع : خبرانلاین