تبیان، دستیار زندگی
نرم‌افزارهای مختلفی برای انجام كارهای گرافیكی طراحی شده‌ است. برخی از این نرم‌افزارها همچون فتوشاپ دارای روش كار پیچیده‌ای بوده و امكانات بسیاری را نیز در خود جای داده‌اند و برخی دیگر از روش كار آسانی بهره می‌برند و قابلیت‌های به مراتب كمتری را دارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طراحی آسان و سریع


نرم‌افزارهای مختلفی برای انجام كارهای گرافیكی طراحی شده‌ است. برخی از این نرم‌افزارها همچون فتوشاپ دارای روش كار پیچیده‌ای بوده و امكانات بسیاری را نیز در خود جای داده‌اند و برخی دیگر از روش كار آسانی بهره می‌برند و قابلیت‌های به مراتب كمتری را دارند.

طراحی آسان و سریع

انتخاب حرفه‌ای‌ها

لوگوها، تیترهای هنری، آیكون‌ها، بنرهای تبلیغاتی و آگهی‌ها، عناصر وب‌سایت، كارت‌های تبریك، دكمه‌ها، جلد كتاب، كلاژهای عكس و... از جمله مواردی است كه بیشتر طراحان با آنها سر و كار دارند! اگر نرم‌افزاری وجود داشته باشد كه امكان طراحی تمام این موارد را در اختیار شما قرار دهد، چه نامی را برای آن انتخاب می‌كنید؟

نرم‌افزار قدرتمند Logoist با روش كار بسیار ساده و قابلیت‌های فراوان، به شما این امكان را می‌دهد تا به خلق همه موارد ذكر شده بپردازید. به‌كمك این نرم‌افزار می‌توانید لایه‌ها، افكت‌های حرفه‌ای و سایه‌های شگفت‌انگیز را در طرح‌های خود مورد استفاده قرار دهید و از بسیاری تصاویر و الگوهای آماده نیز برای طراحی كمك بگیرید.

تیترهای هنری

اگر می‌خواهید تیتر مطالب خود را به‌صورت كاملا هنری و خلاقانه طراحی كنید، پیشنهاد می‌كنیم از Logoist كمك بگیرید. به‌كمك این نرم‌افزار می‌توانید بدون اتلاف وقت و در كمتر از چند دقیقه تیتر خود را به‌صورت كاملا هنرمندانه و جذاب طراحی كنید. تعویض سریع لایه‌ها، فونت‌ها و سبك نمایش از جمله امكاناتی است كه در این بخش در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در پایان نیز شما می‌توانید طرح خود را در اندازه استاندارد صفحه‌نمایش برای نمایش در وب‌سایت‌ها ذخیره كنید یا آن را در كیفیت dpi 600 برای چاپ توسط چاپگر آماده كنید.

كارت تبریك و دعوت‌نامه

دوست دارید كارت تبریك یا دعوت‌نامه‌ای را كه به سلیقه و توسط خودتان طراحی شده است برای دوستانتان ارسال كنید؟ به كمك Logoist و چند كلیك ساده ماوس، می‌توانید این كار را انجام دهید و برای هرچه بهتر انجام شدن این كار بیش از 3000 تصویر آماده نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت. پشتیبانی از قابلیت اعمال فیلترها، افكت‌ها و لایه‌های مختلف برای اضافه كردن عكس یا متن‌های مختلف به طرح، این امكان را به‌وجود می‌آورد تا طرح‌های بی‌نظیری را خلق كنید.

طراحی آسان و سریع

آگهی

آگهی‌های تبلیغاتی در ارائه بهتر خدمات و محصولات و جذب مشتریان اهمیت بسزایی دارند. هرچه آگهی‌ جذاب‌تر باشد بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد و احتمال تاثیر‌پذیری آن نیز افزایش می‌یابد. اگر شما هم صاحب محصول یا خدماتی خاص هستید و قصد دارید محصولات خود را با استفاده از كاتالوگ، پوستر، بنرها و.... تبلیغ كنید، پیشنهاد می‌كنیم به‌جای صرف هزینه برای راه‌اندازی واحد تبلیغات، از نرم‌افزار فوق كمك بگیرید. به كمك این نرم‌افزار می‌توانید آگهی‌های جذاب را در مدت زمانی بسیار كوتاه طراحی كنید و مطمئن باشید كه این آگهی‌ها مورد توجه بازار هدف شما نیز قرار خواهد گرفت.

وب‌سایت‌های جذاب

دوست دارید دكمه، تصویر زمینه و حتی آیكون مخصوص به خودتان را برای وبلاگتان طراحی كنید؟ تیم فوتبالی كه فرزندتان در آن شركت داشته، برنده شده و می‌خواهید یك سایت یا وبلاگ برای تیم برنده طراحی كنید؟ پیشنهاد می‌كنیم برای انجام این كار نیز از Logoist كمك بگیرید چرا كه این نرم‌افزار با پشتیبانی از بسیاری افكت‌های از پیش ساخته شده و الگوهای خود تا چند ساعت در وقت شما صرفه‌جویی می‌كند و به شما این امكان را می‌دهد تا براحتی دكمه‌ها، آیكون‌ها و تصاویر موردنظرتان را برای استفاده در سایت یا وبلاگ خود طراحی كنید.

اگر شروع طراحی برای شما دشوار است و به یك ایده برای شروع كار نیار دارید، می‌توانید از نمونه‌های آماده‌ای كه در این نرم‌افزار قرار گرفته است كمك بگیرید. بیش از صد نمونه لوگو و بنر از پیش طراحی شده در این نرم‌افزار قرار گرفته است

نرم‌افزار Logoist امكانات بسیاری را در خود جای داده است كه هر كدام از این امكانات در بخش‌های مختلف طراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از مهم‌ترین امكانات این نرم‌افزار به‌طور خلاصه عبارت است از:

لایه‌ها: با استفاده از لایه‌ها می‌توانید تصاویر هندسی، متن‌ها، عكس‌ها، مسیرها و دیگر موضوعات خود را به‌صورت كاملا مرتب و مستقل از یكدیگر در طرح‌تان اضافه كنید.

سایه‌ها: افكت سایه به شما این امكان را می‌دهد تا موضوعات خود را همچون فلز، شیشه، چوب، پلاستیك و... به‌نمایش درآورید. الگوریتم‌های سایه در این نرم‌افزار بیش از صد الگوی مختلف را در خود جای داده و استفاده از آنها با یك كلیك ماوس امكان‌پذیر است.

افكت‌ها: اضافه كردن خطوط دورتادور لایه‌ها، نمایش نور اطراف یك موضوع، نمایش برجستگی یا فرورفتگی موضوعات و محو كردن بخشی از موضوعات از جمله امكاناتی است كه در بخش افكت‌ها می‌توانید مورد استفاده قرار دهید.

طراحی آسان و سریع

موضوعات آماده: طراحی یك لوگو یا آیكون نیازمند ذهنی خلاق و ایده‌های مختلف است. گاهی اوقات مشاهده مجموعه‌ای از تصاویر می‌تواند به خلق یك طرح نو به شما كمك كند و این مجموعه تصاویر در نرم‌افزار Logoist وجود دارد! بیش از 3000 تصویر وكتور در این نرم‌افزار قرار گرفته است كه شما می‌توانید براحتی ایده‌های خود را به واقعیت تبدیل كنید.

الگوهای زمینه: وقتی بخواهید یك پوستر یا كاتالوگ را طراحی كنید، انتخاب تصویر یا طرح زمینه جزو دشوارترین مراحل كار به‌شمار می‌رود. باتوجه به اهمیت این موضوع، نرم‌افزار Logoist با پشتیبانی از الگوهای زمینه از پیش طراحی شده این مشكل را رفع كرده است و شما می‌توانید براحتی الگوی موردنظرتان را انتخاب و افكت‌ها یا سایه‌های موردنظرتان را روی آنها اعمال كنید.

تغییرشكل: همیشه برای جذاب كردن متن‌ها یا موضوعات نیاز نیست افكت‌های بسیاری را روی آنها اعمال كنید. گاهی اوقات با چرخاندن متن و قرار دادن آن در اطراف موضوع موردنظرتان می‌توانید آن را بیش از هر حالت دیگری جذاب و زیبا كنید! تغییر شكل تصاویر و متون به حالت‌های مختلفی همچون ذوزنقه، پیچیده، موج‌دار و... از جمله روش‌هایی است كه در بخش تغییر شكل در اختیار شما قرار می‌گیرند.

چسبندگی: اگر می‌خواهید تصاویر مختلفی را در جهت یكدیگر قرار دهید یا آنها را در موقعیت‌های مشخصی نسبت به یكدیگر قرار دهید، می‌توانید از قابلیت چسبندگی در نرم‌افزار فوق كمك بگیرید. به كمك این قابلیت كه فعال یا غیرفعال بودن آن به سلیقه شما قابل تغییر است (با استفاده از كلید command هنگام جابه‌جا كردن موضوعات) می‌توانید بدون نیاز به خط‌كش، موضوعات را در موقعیت‌های مختلف نسبت به یكدیگر و نسبت به صفحه قرار دهید.

طراحی آسان و سریع

قلم‌ها: شاید ابزار انتخاب قلم در هر نرم‌افزار طراحی وجود داشته باشد اما امكاناتی كه در بخش انتخاب قلم این نرم‌افزار طراحی شده، منحصر‌به‌فرد است! در این نرم‌افزار شما می‌توانید تمام قلم‌های نصب شده در سیستم‌عامل را مشاهده كنید و پیش‌نمایشی از آنها نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد. همچنین زمانی كه بخواهید برای یك متن كه افكت‌های مختلفی روی آن اعمال شده است، قلم جدیدی را انتخاب كنید، پیش‌نمایش همه قلم‌ها با همان افكت‌های اعمال شده روی متن موردنظر برای شما نمایش داده می‌شود.

نمونه‌ها: اگر شروع طراحی برای شما دشوار است و به یك ایده برای شروع كار نیار دارید، می‌توانید از نمونه‌های آماده‌ای كه در این نرم‌افزار قرار گرفته است كمك بگیرید. بیش از صد نمونه لوگو و بنر از پیش طراحی شده در این نرم‌افزار قرار گرفته است كه شما را قادر می‌كند طراحی خود را با آنها آغاز كرده و با اعمال تغییرات در بخش‌های مختلف آنها، طرح منحصر‌به‌فرد خود را خلق كنید.

توجه: نرم‌افزار فوق در سیستم‌‌های عامل 6‌/‌10 Mac OS X به بالا قابل اجراست.

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: کلیک