تبیان، دستیار زندگی
برخی از دانشگاه‌ها، نوت ها و منابع آموزشی دروس را بر روی پرتال آنلاین خود منتشر می‌کنند تا دانشجویان آن را دریافت و بر روی دستگاه شخصی خود ذخیره و بعداً مطالعه کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چطور کروم را به دراپ‌باکس متصل کنیم؟


برخی از دانشگاه‌ها، نوت ها و منابع آموزشی دروس را بر روی پرتال آنلاین خود منتشر می‌کنند تا دانشجویان آن را دریافت و بر روی دستگاه شخصی خود ذخیره و بعداً مطالعه کنند. اما اگر شما دستگاه‌های متعددی داشته باشید، مثلا یک لپ تاپ، یک تبلت و یک اسمارت فون، دریافت و مدیریت این فایل‌ها بر روی هر سه دستگاه، یک کار زمان بر و البته تکراری است.

ما برای شما یک راه حل داریم. بهترین راه این است که همه این فایل‌ها را به جای دانلود بر روی سیستم‌های شخصی، مستقیماً از مرورگر خود در یک فضای آنلاین مثل دراپ باکس آپلود نمائید. با این روش علاوه بر دسترسی آنلاین به فایل‌ها در هرجا، می‌توانید آن ها را بر روی تمامی دستگاه‌های خود به آسانی همگام‌سازی نمایید. در ادامه افزونه‌ای را برای مرورگر شما معرفی می‌کنیم که به سهولت این کا را انجام می‌دهد.

چطور کروم را به دراپ باکس متصل کنیم؟

دریافت دراپ باکس برای کروم

افزونه Download to Dropbox  یک افزونه بسیار جذاب برای مرورگر کروم است که با استفاده از آن شما می‌توانید فایل‌های لینک شده را به صورت مستقیم به حساب کاربری خود در دراپ باکس منتقل کنید. پس از اینکه این افزونه را بر روی مرورگرتان نصب کردید، برای پیکربندی آن، بر روی دکمه افزونه در کروم کلیک کنید. در این مرحله شما می بایست حساب کاربری خود در دراپ باکس را تأیید کنید. ممکن است یک یا دو مرتبه کار تأیید حساب شما با خطا مواجه شود. ولی به محض اینکه حسابتان تأیید شود، آیکون افزونه به رنگ سبز تغییر خواهد کرد.

چطور کروم را به دراپ باکس متصل کنیم؟

پس از انجام این مرحله، شما می‌توانید بر روی هر لینک قابل دانلود (عکس، سند، فیلم و...) راست کلیک کرده و گزینه آپلود به دراپ باکس را انتخاب نمائید. سپس افزونه، کار انتقال فایل به حساب کاربری شما را در پس زمینه انجام خواهد داد و البته شما هم می‌توانید روند کار را با کلیک روی دکمه افزونه مشاهده نمائید. سازندگان این افزونه هیچ محدودیتی در حجم فایل‌های آپلود شده از طریق آن تعیین نکرده اند. با این حال حجم فایل انتقالی طبق محدودیت‌های سایت دراپ باکس نباید بیش از 300 مگابایت باشد.

چطور کروم را به دراپ باکس متصل کنیم؟

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که پیش از انجام انتقال، مطمئن شوید که لینک مورد نظر شما به صورت مستقیم به فایل مورد نظرتان ختم می‌شود و نه به صفحه‌ای HTML که قرار است شما را به فایل نهایی ارجاع دهد. این افزونه قادر به انتقال فایل‌ها و لینک های غیرمستقیم نیست و در صورت استفاده، فایل اشتباهی را برای شما آپلود خواهد کرد!

دراپ باکس اکنون دیگر نرم افزار خود را بیشتر به یک هاب مرکزی تبدیل کرده که مردم از قابلیت های خاص آن مانند نمایش تصاویر ویدیویی یا آپلود خودکار عکس ها استفاده می کنند

همچنین این افزونه با سرویس های نظیر HotFile و FileServ که محدودیت‌هایی را برای حساب‌های کاربری مجانی اعمال می‌کنند به خوبی کار نخواهد کرد.

تمامی فایل‌های دانلود شده نیز به صورت پیش‌فرض در مسیر /Apps/Chrome Downloads/ ذخیره می‌شوند. اما شما می‌توانید این مسیر را به دلخواه تغییر دهید و حتی مکان های مختلفی برای مجموعه سایت‌هایی که تعریف کرده‌اید در نظر بگیرید.

چطور کروم را به دراپ باکس متصل کنیم؟

مدیرعامل دراپ باکس می گوید 100 میلیون کاربر فعال این شرکت فضای ذخیره سازی آنلاین، هر روزه بیش از تعداد تویت های ارسال شده، فایل آپلود می کنند.

مدیرعامل دراپ باکس در کنفرانس خود در MWC بارسلون اعلام کرد که کاربران این سرویس کلود روزانه بیش از یک میلیارد فایل را روی سرورهای این شرکت ذخیره می کنند. وی همچنین افزود که این 100 میلیون کاربر عضو سرویس های دراپ باکس از 500 میلیون ابزار مختلف برای اتصال به سرورها استفاده می کنند. آمار نشان می دهد که بیشترین رشد از زمان تاسیس شرکت در سال 2007 تا کنون از آن اسمارت فون ها بوده است.

هنگامی که این شرکت کار خود را آغاز کرد، کاربران تنها از کامپیوترهای رومیزی برای اتصال به دراپ باکس استفاده می کردند. اما اکنون آنها از دراپ باکس به عنوان پلی میان مجموعه ای از ابزارها، همچون اسمارت فون ها، تبلت ها، کامپیوترها و هرگونه ابزار متصل به اینترنت دیگر بهره می برند. دراپ باکس اکنون دیگر نرم افزار خود را بیشتر به یک هاب مرکزی تبدیل کرده که مردم از قابلیت های خاص آن مانند نمایش تصاویر ویدیویی یا آپلود خودکار عکس ها استفاده می کنند.

شما روزانه چه میزان از این سرویس رایگان و کارآمد استفاده می کنید؟

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از زومیت، نارنجی