تبیان، دستیار زندگی
این روزها اپلیکیشن های موبایلی حرف اول را در دنیای نرم افزارها می زنند. در این میان وی‌چت علیرغم سابقه فعالیت کوتاهی که دارد، کاربران زیادی را جذب خود کرده است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وی‌چت؛ برنامه‌ای برای ما یا خودشان؟


این روزها اپلیکیشن های موبایلی حرف اول را در دنیای نرم افزارها می زنند. در این میان وی‌چت علیرغم سابقه فعالیت کوتاهی که دارد، کاربران زیادی را جذب خود کرده است.

وی‌چت

وی‌چت یک شبکه اجتماعی موبایل‌ بنیان است که توسط شرکت چینی tencent طراحی و ساخته شده و بیش از 300 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. یکی از ویژگی های این اپلیکیشن این است که تقریباً تمام سیستم عامل های موبایل را تحت پوشش خود قرار داده است.

در این قسمت به کاربردهای اصلی این برنامه می پردازیم:

Shake

به معنی لرزاندن می باشد و شما می توانید با تکان دادن گوشی خود کسانی که به طور اتفاقی همزمان با شما گوشی خود را تکان داده اند را مشاهده نمایید و با آنها مکالمه برقرار کنید!

Moments

به‌نوعی مانند Status فیس بوک عمل می کند. به این ترتیب که شما می توانید مطلب و یا عکسی در این قسمت وارد نمایید و مخاطبین وی‌چت شما از آن آگاه شده و آن را خواهند دید. آنها هم می توانند نظر خود را نوشته و در صورت تمایل آن را لایک کنند.

Peaple Nearby

با استفاده از این امکان شما می توانید افرادی که در نزدیکی شما دارای وی‌چت هستند مشاهده نمایید که این قابلیت از gps  شما استفاده نموده و نتیجه را به شما نمایش می‌دهد؛ که البته باید درصدی برای خطای نسبی در نظر گرفت.

جالب اینجاست که در هنگام نصب برنامه از شما سوال می کند که این نرم افزار می‌خواهد از موقعیت مکانی شما استفاده نماید آیا موافقید؟ که باید موافقت خود را اعلام نمایید، در غیر این صورت امکان نصب برنامه وجود ندارد

Add Contacts

که از نامش پیداست و شما با استفاده از آن می توانید شخص خاصی را به لیست خود اضافه نمایید. از دیگر ویژگی های این برنامه که با توجه به فعالیت های سایر شبکه های اجتماعی، احتمالاً زیاد هم عجیب و غریب نباشد، این است که اگر در پروفایل خود جنسیت‌تان را «مرد» تعریف کرده باشید، در این قسمت معمولاً جنس مخالف شما لیست خواهد شد و شما می توانید پیام دوستی برای ایشان ارسال نمایید!

وی‌چت

چند دلیل برای آنکه عضو وی‌چت نشویم:

**با نصب نرم افزار wechat روی گوشی شما اجازه می دهید شرکت میزبان به تمام شماره های دفترچه تلفن شما دسترسی داشته باشد و این برنامه هر کدام از مخاطبین شما که روی گوشی خود وی چت نصب کرده باشند را برای شما لیست خواهد کرد.

نکته: اگر به یکباره پیامی از دوستان قدیمی خود دریافت کردید تعجب نکنید! زیرا امکان دارد که شما شماره ایشان را در گوشی خود نداشته باشد ولی آن کسی که پیام را برای شما فرستاده شماره شما را در لیست مخاطبین خود داشته و از حضور شما در وی چت مطلع شده است!

** جالب این است که در هنگام نصب برنامه از شما سوال می کند که این نرم افزار می خواهد از موقعیت مکانی شما استفاده نماید آیا موافقید؟ که باید موافقت خود را اعلام نمایید، در غیر این صورت امکان نصب برنامه وجود ندارد!

** هنگامی که برای خود حساب کاربری ایجاد می کنید، موظفید شماره همراه خود را وارد نمایید. سپس برای صحت شماره تلفن از شما تائید می خواهد که شما شماره را مرور کرده و اوکی را میزنید. بعد از این کار، برای فعال سازی به کد نیاز دارید که به شماره موبایل شما ارسال خواهد شد. بدون این کد امکان فعال سازی برنامه را ندارید!

وی‌چت

** اگر آلبوم عکس تهیه می کنید، در هر بار لود شدن عکس از گالری شما، این نرم افزار یک بک‌آپ از عکس های گالری شما می‌گیرد.

** تمام متن ها، عکس ها و ویدئوهای به اشتراک گذاشته شما، در حافظه نرم افزار ثبت می شود.

** تمام نکات امنیتی که همیشه در مورد دوربین های لپ تاپ ها و موبایل ها گفته می شود، در این نرم افزار هم باید مورد توجه قرار گیرد. سازندگان نرم افزار این امکان را دارند که بدون اجازه شما دوربین گوشی شما را فعال کنند.

شاید به زبان ساده‌تر بتوان گفت که امکاناتی که این نرم افزار در اختیار شما قرار می دهد، در مقایسه با امکاناتی که شما در اختیارش قرار می دهید، هیچ است!

راضیه کتابچی

بخش دانش و زندگی تبیان


مطالب مرتبط:

4 اپلیکیشن برای حفظ امنیت دختران

اپلیکیشنی که گوشی گمشده را پیدا می کند

اندروید، بهترین سیستم عامل برای کاربر ایرانی