تبیان، دستیار زندگی
نرم افزاری معرفی میکند که این امکان را فراهم می‌کند تا فایل‌های تقلبی در انواع سایز‌ها بسازید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چطور فایل تقلبی بسازیم؟

wink

نرم‌افزار FileFiller این امکان را فراهم می‌کند تا فایل‌های تقلبی در انواع سایز‌ها بسازید. این نرم‌افزار کاملا رایگان است و می‌توانید از آدرس زیر آن را دانلود کنید.

دانلود

به نظر شما ساختن فایل‌ها تقلبی چه کاربردی دارد؟ چه استفاده‌ای می‌توان از این فایل‌ها کرد؟ آیا جز پر کردن فضای هارد کاربرد دیگه‌ای دارد؟

شما با ساختن فایل‌های تقلبی می‌توانید سرعت انتقال اطلاعات را در مموری‌ها و هارد دیسک‌ها و حتی شبکه بررسی کنید. می‌توانید با ساختن فایل‌های تقلبی حافظه فلش خود را پر کنید تا اگر در محیطی که امکان نفوذ ویروس به حافظه وجود داشت بودید، به دلیل پر بودن حافظه، ویروس امکان نفود نیابد.

روش کار با نرم‌افزار

ابتدا نرم افزار را دانلود و اجرا کنید. توجه کنید که حجم این نرم افزار کمتر از 200 کیلوبایت است و نیازی به نصب ندارد. فقط کافی‌ست آن را اجرا کنید.

پس از اجرا، صفحه‌ای مشابه تصویر زیر می‌بیتید که به بررسی هر کدام از شماره‌ها می‌پردازیم.

شماره 1: با فشردن کلید، مسیری که می‌خواهید فایل‌های ساخته شده در آن ذخیره شود را مشخص می‌کنید.

شماره2: دو گزینه اصلی دارید. اگر کلید Null را انتخاب کنید، درون فایل ساخته شده هیچ چیزی نوشته نمی‌شود. اگر گزینه ASCII را انتخاب کنید، فایل با کدهای اسکی پر می‌شود. برای این حالت دو انتخاب مجزا دارید.

می‌توانید جلوی گزینه اسکی، کاراکتر مورد نظر خود را بنویسید تا با آن کاراکتر فضا پر شود و یا گزینه random را انتخاب کنید تا کاراکترهای تصادفی فضای فایل را پر کند.

شماره 3: اگر رو به روی filesystem مطابق تصویر بالا، عبارت NTFS نوشته شده بود تا 80 گیگابایت می‌توانید فایل تقلبی بسازید ولی اگر عبارت FAT16/32 نوشته شده بود تنها قادر به ساخت 4 گیگابایت فایل هستید.

رو به روی گزینه Destination file size اندازه‌ی فایل دلخواه را بنویسید و در نهایت روی گزینه go کلیک کنید. فایا ساخته شده در مسیری که در شماره 1 تعیین کرده‌اید ذخیره می‌شود.

فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی