تبیان، دستیار زندگی
نرم Primitive Duplicate Finder تمام محتوای کامپیوتر شما را به منظور پیدا کردن فایل‌های تکراری جستجو می‌کند و در صورت نیاز می‌توانید آن‌ها را توسط این نرم‌افزار از روی دیسک پاک کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از شر فایل های تکراری خلاص شوید

نرم Primitive Duplicate Finder تمام محتوای کامپیوتر شما را به منظور پیدا کردن فایل‌های تکراری جستجو می‌کند و در صورت نیاز می‌توانید آن‌ها را توسط این نرم‌افزار از روی دیسک پاک کنید، این کار به سادگی و با انتخاب مسیر و یا درایو مورد نظر و نحوه جستجوی فایل‌های تکراری انجام می‌شود. با استفاده از تنظیمات نرم‌افزار می‌توانید معین کنید که نرم‌افزار برای تشخیص مشابه بودن فایل‌های از چه روشی استفاده کند، ۴ روش برای این کار وجود دارد:

۱. تعیین شباهت فایل‌های با استفاده از نام آن‌ها،

۲. تعیین شباهت فایل‌های با استفاده از حجم آن‌ها

۳. تعیین شباهت میان فایل‌ها با استفاده از نام و حجم آن‌ها،

۴. تعیین شباهت فایل‌ها با استفاده از کد CRC32 که می‌تواند به عنوان یک شناسنامه برای فایل‌ها مورد استفاده قرار گیرد، با استفاده از این روش به نوعی محتوای تمام فایل‌ها با یکدیگر مقایسه می‌شود.

primitive duplicate finder

استفاده از روش چهارم ممکن است زمان بیشتری را برای جستجوی نیاز داشته باشد ولی در عوض شما مطمئن خواهید بود که فایل‌هایی که به عنوان فایل‌های مشابه پیدا می‌شوند کاملاً مشابه هستند و هیچگونه قطعه مشترکی در آن‌ها وجود ندارد، از این گزینه می‌توانید برای جستجو اسنادی نظیر doc و pdf استفاده کنید تا در صورت نام‌گذاری متفاوت از شباهت داخل آن کاملا مطمئن شوید.

این روش می‌تواند برای کسانی مفید واقع شود که در هر باز ذخیره‌سازی پروژه‌های خود نسخه جدیدی را ذخیره می‌کنند، با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید بعد از اتمام پروژه فضای اشغال شده توسط نسخه‌های میانی و یکسان از پروژه خود را دوباره به هارد خود بر گردانید و فقط نسخه پایانی و نسخه‌های متفاوت از آن را نگاه دارید.

یکی از مهمتری کاربردهای این نرم‌افزار پیدا کردن فایل‌های MP3 مشابه است، کسانی که به جمع‌آوری MP3 می‌پردازند حتما با این مشکل مواجه شده‌اند که در زمان درست کردن یک آلبوم از موسیقی‌های خود تعدادی فایل تکراری را در جای جای کامپیوتر ذخیره می‌کنند و این موضوع باعث اشغال شدن بی‌رویه فضای دیسک می‌شود، با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید MP3های تکراری خود را پیدا کنید و اندکی فضای خالی روی دیسک برای خود دست و پا کنید.

دانلود Primitive Duplicate Finder

برگرفته از پریانا

تنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی