تبیان، دستیار زندگی
در قسمت اول پنجره New Project Wizad را بررسی کردیم در این قسمت به سراغ سایر بخش‌های پر کاربرد این نرم افزار می رویم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانلود سایت با  Teleport Pro

قسمت دوم

- مرور قسمت اول

در قسمت اول،  پنجره New Project Wizad را بررسی کردیم در این قسمت به سراغ سایر بخش‌های پر کاربرد این نرم افزار می‌رویم.

پنجره Project Properties:

از منوی Project می‌توانید به پنجره Project Properties دسترسی داشته باشید.

در قسمت Sammary نیز می‌توان خلاصه‌ای از عملیات انجام شده توسط Teleport را در مورد پروژه جاری مشاهده کرد.

برای پاک کردن کلیه فایل‌های موجود در پروژه و آغاز از نقطه شروع، روی Clear Project Database کلیک کنید.

بهتر است گزینه Auto را همچنان فعال نگه دارید تا در صورت بروز اشکال در کامپیوتر فایل‌ها از دست نروند.

در قسمت File Retrieval می‌توان مشخص کرد که برنامه چه نوع فایل‌هایی و با چه حجمی را دریافت کند.

برای ایجاد محدودیت حجمی گزینه اول را انتخاب کنید و اگر می‌خواهید ترکیبی از محدودیت‌های حجمی و نوعی را با تنظیمات بیشتری ایجاد کنید از گزینه دوم استفاده کنید.

با علامت‌دار کردن Retrieve embedded files از بخش Retrieval Modes مشخص می‌کنید که آیا می‌خواهید برنامه تصاویر و صداهای موجود در صفحات را هم دریافت کند یا خیر.

با علامت زدن Retrieve background graphics برنامه تصاویر پس زمینه صفحات را نیز دریافت خواهد کرد.

انتخاب Retrieve Java Applets باعث دریافت اپلت‌های جاوا موجود در صفحات وب می‌شود.

توجه داشته باشید از آنجایی که برخی Java Applet ها برای اجرا شدن فایل دیگری را فراخوانی می‌کنند، ممکن است هنگام مرور آفلاین این گونه صفحات به درستی نمایش داده نشوند.

توسط گزینه Retrieve only file names می‌توانید به Teleport بگویید که هیچ فایلی را دریافت نکند و فقط نام آنها را نمایش دهد. در این حالت Teleport بسیار سریع‌تر از حالت قبل عمل خواهد کرد.

در بخش Mirroring/ Browsing با انتخاب گزینه Always save HTML pages برنامه به دیگر تنظیمات شما در مورد نوع و حجم فایل‌ها توجهی نخواهد کرد و هر فایل HTML‌ای که با آن برخورد کند را دریافت می‌کند.

گزینه Replicate the directory structure of remote servers همانند گزینه دوم در پنجره New project Wizard عمل می‌کند و باعث می‌شود ساختار پوشه‌ها حفظ شده و همانند Sever روی هارد  شما ذخیره شوند.

فعال کردن گزینه Use Browser- Compatible File Names باعث می‌شود فایل‌های HTML‌‌ای که مثلاً با پسوندهای shtml و pl. هستند و در IE به عنوان فایل HTML شناسایی نمی‌شوند، به یکی از پسوندهای htm و html که توسط IE قابل شناسایی هستند ذخیره شوند.

گزینه Localize links for all retrieved files هنگامی که مرور آفلاین مورد نیاز است مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث تغییر لینک‌ها جهت نمایش صحیح صفحات می‌شود.

دانلود

با انتخاب این گزینه قسمت Links For Unretrieved files فعال خواهد شد. Teleport سه راه برای تغییر لینک‌های موجود در صفحات به فایل‌هایی که به هر دلیل دریافت نشده‌اند، پیش پایتان قرار می‌دهد:

Link To a Message : نمایش یک پیغام کوتاه که دلیل دریاف نشدن فایل را توضیح می‌دهد، پیغام حاوی یک لینک برای دسترسی به فایل از طریق اینترنت می‌باشد.

Link to the internet address for the file: مستقیماً به لینک فایل در اینترنت منتقل خواهید شد.

Link to a place where the local file will be stored: انتخاب این گزینه باعث می‌شود تا Teleport پیشاپیش لینک را به جایی خالی از هارد ارجاع دادن و فایل را پس از دریافت در آنجا قرار دهد.

در این حالت شما در آینده دیگر نیازی به تغییر دستی این لینک و ارتباط آن به فایل دریافت شده نخواهد داشت.

با انتخابfilenames  Link using 8.3 صفحات به صورت سیستم Dos 6.3 نام گذاری خواهند شد.

دکمه Relink all files in the project now لینک‌های موجود در پروژه را با توجه به تغییراتی که ایجاد کرده‌اید تغییر خواهد داد.

در بخش Exploration از تنظیمات پروژه و در قسمت Teleport مقابل Lunch up to باید مشخص کنید که می‌خواهید برنامه چه تعداد دریافت را به طور هم‌زمان انجام دهد.

مقابل ... Abort threads that می‌توانید مشخص کنید تا اگر در دریافت یک فایل مشکلی به وجود آمد و جوابی از سرور  دریافت نشد، پس از چند ثانیه تلاش برای دریافت آن متوقف شود.

ممکن است Server به دلایلی (مثلاً به دلیلی مشغول بودن) درخواست برای دریافت یک فایل را رد کند. مقابل ... Retry denied request می‌توانید تعداد دفعاتی را که می‌خواهید برنامه برای دریافت آن فایل مجدداً تلاش کند را وارد کنید.

در بخش Exclusions در Text Box اول می‌توانید کلمات کلیدی‌ای که باید در صفحات وجود داشته باشد تا دریافت آنها توسط برنامه انجام شود را وارد کنید.

در دومین Text Box هم می‌توانید لیستی از نام یا پسوند فایل‌هایی که نمی‌خواهید توسط Teleport دریافت شوند را وارد کنید. مثلاً اگر نمی‌خواهید برنامه فایل‌های اجرایی را دریافت کند عبارت bin. Com;. exe; در این قسمت وارد کنید.

اگر می‌خواهید تمام با بخشی از آدرس‌های خاصی را مسدود کنید، آنها در جعبه سوم آن را وارد کنید.

در بخش Advanced با علامت زدن کنار عبارت ... Automatically begin بلافاصله با کلیک روی فایل یک پروژه و باز شدن پنجره برنامه اجرای آن آغاز خواهد شد.

با علامت زدن ... Run for no more می‌توانید مدت زمان مشخصی را برای متوقف کردن پروژه در حال اجرا وارد کنید.

با انتخاب ... Run Continuously هنگامی که پروژه به پایان می‌رسد، برنامه پس از زمان مشخصی مجدداً پروژه را Run می‌کند.

با انتخاب ... Exit program when پس از پایان پروژه یا فرا رسیدن زمان توقف آن که در مقابل ... Run for no more مشخص کرده‌اید، پنجره برنامه بسته خواهد شد.

Starting Address Properties:

از طریق ابزار موجود در نوار ابزار یا از منوی Project و ... Starting Address می‌توانید به این پنجره دسترسی داشته باشید.

توسط این پنجره می‌توانید در صورت نیاز، یک Starting Address دیگر به پروژه اضافه کنید. مقابل URL، آدرس مورد نظر و مقابل Title در صورت تمایل یک عنوان برای آن انتخاب کنید.

مقابل ... Explore Pages عمق مورد نظر خود را وارد کنید.

از طریق منوی File و انتخاب Save Project Properties می‌توانید تنظیمات پروژه را ذخیره و در آینده برای پروژه‌های دیگر با استفاده از Load Project Properties از آن استفاده کنید.

برای ارتباط با اینترنت و یا قطع ارتباط به صورت خودکار هنگام اجرای یک پروژه و پس از پایان آن، از منوی File روی ... Connections کلیک کرده و تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کنید.

برای زمان‌بندی اجرای پروژه‌ها می‌توانید از ابزار Teleport Scheduler  استفاده کنید.

برای دسترسی به این ابزار، از منوی Project روی .... Schedule کلیک کنید.

منبع: نشریه اینترنت

مطالب مرتبط:

انواع نرم افزارها از نظر شیوه عرضه

تصحیح محل حروف فارسی درکی‌برد

تبدیل فیلم به فرمت دلخواه شما!

نحوه ذخیره صدای پس زمینه یک سایت