تبیان، دستیار زندگی
Minimo نام مرورگر مخصوص موبایل موزیلا است که برای استفاده در تلفن‌های همراه مجهز به سیستم‌عامل Modile Winbows طراحی شده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

می‌نی‌مو؛ مرورگر محبوب همراه

نام Firefox برای کاربران اینترنت دیگر ناآشنا نیست. هر روز افراد بسیاری عطای استفاده از اینترنت اکسپلورر مایکروسافت را به لقایش می‌بخشند و به استفاده از Firefox روی می‌آورند. رقابت بین شرکت‌های موزیلا و مایکروسافت به همین جا ختم نمی‌شود. شرکت مایکروسافت اخیرا پروژه مرورگر وب مخصوص موبایل خود با نام Deepfish را به طور رسمی معرفی کرد. اما این بار نیز رقیبی جدی از سوی موزیلا حاضر است. Minimo نام مرورگر مخصوص موبایل موزیلا است که برای استفاده در تلفن‌های همراه مجهز به سیستم‌عامل Modile Winbows طراحی شده است. تقریبا همزمان با معرفی Deepfish مایکروسافت، نسخه2.0 Minimo  نیز در اختیار کاربران قرار گرفت.

برخی از امکانات برنامه می‌نی‌مو :

-  اتصال سریع برنامه به وب سایت انتخاب شده

- بهترین پشتیبانی ازاستاندارد‌های وب همانند جاوا و تکنولوژی ای‌جکس

- قابلیت Bookmark وب سایت‌ها: با استفاده از گزینه بوکمارک قادر به ذخیره آدرس وب سایت در لیست favorite برنامه خواهیم بود. بوک مارک همیشه به ما کمک می‌کند تا به توانیم آدرس وب سایت‌هایی را که نمی‌توانیم به خاطر بسپاریم در درون برنامه ذخیره کنیم تا بعدا بتوانیم به آن ها رجوع کنیم.

- پشتیبانی کامل از rss

- Tab Browsing:  برنامه مرورگر اوپرا و فایرفاکس به صورت پیش فرض همیشه می‌توانند چند وب سایت‌ را به عنوان سرفصل در یک پنجره باز کنند؛ این موضوع همیشه به کاربران کمک می‌کند تا از باز کردن پنجره های دیگر خودداری کنند و تنها با استفاده از یک پنجره از مرورگر وب سایت‌های زیادی را باز کنند. از آن جایی هم که در بالا گفته شده می‌نی‌مو بر پایه و اساس برنامه‌های دیگر موزیلا همانند فایرفاکس ساخته شده است. در این برنامه نیز می‌توانید وب سایت‌ ها را در Tab و یا سرفصل وار باز کنید.

- امنیت تثبیت شده در برنامه, می‌نی‌مو می تواند پروتکل های امنیت TLS و SSL3 را بدون هیچ مشکلی بخواند.

-  پشتیبانی انواع زبان‌های بین المللی

- اگر با فایرفاکس زیاد سر و کار داشته اید می‌دانید که فایرفاکس همیشه اکستنشن را پشتیبانی می‌کند. خوشبختانه می‌نی‌مو نیز چنین قابلیتی را دارد.

می‌نی‌مو؛ مرورگر محبوب همراه

چگونه شروع کنیم ؟

می‌نی‌مو دارای 2 نگارش برای سیستم عامل ویندوز موبایل است, ویندوز موبایل 5 و نگارش‌های کمتر از آن

برای نصب برنامه‌های ویندوز موبایل همیشه 2 راه بر پیش روی داریم:

نصب برنامه با استفاده از رایانه:

برای اینکه برنامه را با استفاده از رایانه نصب کنیم باید برنامه دیگری را به نام active sync نیز به همراه داشته باشیم . بعد از باز کردن برنامه برای نصب برنامه به صورت temporary به عنوان نسخه پشتیبان بر روی رایانه نصب می‌شود و از طرفی دیگر رایانه جیبی نیز در صدد آن است که برنامه را بر روی خودش نیز نصب کند.

نصب برنامه در خود رایانه جیبی:

یکی دیگر از راه‌های نصب برنامه می‌نی‌مو استفاده از فایل  .cab است. برای اینکه بتوانید این دسته از فایل‌ها را بر روی رایانه جیبی خود نصب کنید تنها کافی است که فایل را به درون رایانه جیبی خود هدایت کنید و بعد از آن برنامه را با استفاده از فایل اکسپلورر ویندوز موبایل نصب کنید.

روش نصب برنامه با استفاده از Active Sync :

قبل از این که برنامه را بر روی رایانه خود دانلود کنید مطمئن شوید که رایانه شما حاوی برنامه active sync نیز است. بعد از 2 بار کلیک کردن بر روی برنامه می‌نی‌مو نرم افزار Active Sync شروع به نصب برنامه بر روی رایانه جیبی خواهد کرد. همان طور که در بالا گفته شد نرم افزار active sync جهت پشتیبانی یک نسخه قابل Restore را بر روی رایانه نصب می کند تا رو صورتی که برنامه در درون رایانه جیبی پاک شد و یا به هر دلیلی دچار مشکل شد بدون استفاده از فایل exe دانلود شده آن را Restore کنید.

بعد از تمام شدن پروسه نصب برنامه می توانید برنامه می‌نی‌مو را در پوشه Programs در Start رایانه جیبی پیدا کنید.

نصب برنامه با استفاده از فایل .cab

برای این که برنامه را بتوانید به صورت دستی نصب کنید باید Mobile Device را درMy Computer و یا در Windows Explorer پیدا کرده و آن را باز کنید. برای نصب برنامه می توانید پوشه مجزائی برای آن بسازید و یا آن را اولین صفحه ای که در Mobile Device باز کرده اید منتقل نمایید.

حال برای نصب برنامه کابل را از رایانه جیبی جدا کنید و به دنبال برنامه File Explorer در Programs بگردید . بعد از باز کردن محلی که برنامه با فورمت .cab  در آن ذخیره شده می‌توانید برنامه را به سادگی نصب کنید. توجه داشته باشید که فایل .cab بعد از نصب شدن بر روی رایانه جیبی خود به خود پاک می‌شود.

نرم افزار می‌نی‌مو همانند دیگر برنامه‌های تولید کننده موزیلا مجانی هستند و می‌توانید از این برنامه به صورت مادام العمر استفاده کنید.

دانلود نرم افزار از سایت موزیلا

منبع: imobile.ir

مطالب مرتبط:

با مرورگر فایرفاکس آسوده بخوابید!

12راه برای استفاده بهتر از فایرفاکس

یک شوخی کوچک در اینترنت اکسپلورر

با فایرفاکس، فراموشی را فراموش کنید

نگهداری از لیست سایت‌های مورد علاقه