تبیان، دستیار زندگی
برای فولدرهایی كه بر روی شبكه در یك حوزه به اشتراك می گذارید نیز می توان مجوزهایی را تعیین كرد. روش به اشتراك گذاشتن یك فولدر در بخش 6 توضیح داده شد. مراحل بعدی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تعیین مجوزهای اشتراكی روی یك شبكه بر پایه حوزه

برای فولدرهایی كه بر روی شبكه در یك حوزه به اشتراك می گذارید نیز می توان مجوزهایی را تعیین كرد. روش به اشتراك گذاشتن یك فولدر در بخش 6 توضیح داده شد. مراحل بعدی نشان می دهد كه چگونه مجوزهای مربوط به فولدری كه قبلاً به اشتراك گذاشته شده است را تغییر دهید.

كادر محاوره Sharing را باز كنید

تعیین مجوزهای اشتراكی روی یك شبكه بر پایه حوزه

فولدرهایی كه بر روی كامپیوترتان به اشتراك گذاشته اند را می توانید از روی تصویر دستی كه به نظر می رسد فولدر را نگه داشته است بشناسید. بر روی یك فولدر اشتراكی كلیك راست كنید و فرمان Sharing and Security را از منوی میانبر انتخاب كنید.

كادر محاوره Permissions را باز كنید

تعیین مجوزهای اشتراكی روی یك شبكه بر پایه حوزه

در كادر محاوره Permissions آن فولدر، ابتدا بر روی بر گزینه share this folder كلیك كنید. سپس روی دكمه Permissions كلیك كنید تا كادر محاوره Permissions برای آن فولدر باز شود.

گروه Everyone را حذف كنید

تعیین مجوزهای اشتراكی روی یك شبكه بر پایه حوزه

بطور پیش فرض به گروه حاصی با نام Everyone مجوز Full Control بر روی یك فولدر اشتراكی داده می شود. بهترین كار این است كه این گروه را حذف كنید. برای این كار آن را انتخاب كنید و روی دكمه Remove كلیك كنید.

كاربر جدیدی را اضافه كنید

تعیین مجوزهای اشتراكی روی یك شبكه بر پایه حوزه

بر روی دكمه Add در كادر محاوره Permissions كلیك كنید تا كادر محاوره ای باز شود كه به شما كمك می كند كاربران را در حوزه پیدا كنید. نام یك كاربر ( یا گروه ) را در كادرEnter the Object names to Select تایپ كنید یا برای یافتن انواع خاصی از كاربران بر روی دكمه Advanced كلیك كنید. سپس روی Ok كلیك كنید.

مجوزها را تعیین كنید

تعیین مجوزهای اشتراكی روی یك شبكه بر پایه حوزه

بطور پیش فرض به كاربران و گروههای جدیدی كه اضافه می كنید، فقط مجوز Read داده می شود. این به آن معنی است كه آن افراد می توانند فایلهای درون آن فولدر را باز كنند اما نمی توانند آنها را تغییر دهند یا حذف كنند. با فعال كردن جعبه های كنترلی می توانید اجازه اعمال دیگر را بدهید (Allow) یا ندهید (Deny).

* توجه *

كامپیوترهای مستقل

اگر كامپیوترتان در یك شبكه نباشد و جزء یك حوزه ویندوز نباشد،احتمالاً فرمان Sharing را روی منوی میانبر نخواهید دید یا قادر نخواهید بود مجوزهای اشتراكی را تعیین كنید. البته اگر جزء یك شبكه نباشید فولدرهای اشتراكی را برای چه منظور می خواهید؟