تبیان، دستیار زندگی
در گذشته بكارگیری و استفاده از تایپ در فتوشاپ تا حدی یك ایدة بد بود. در نسخه‌های قبل از فتوشاپ 2.5 خبری از لایه نبود، امكان برگشت به چند مرحله قبل وجود نداشت. بطوریكه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كار با متن

كار با متن

در گذشته بكارگیری و استفاده از تایپ در فتوشاپ تا حدی یك ایدة بد بود. در نسخه‌های قبل از فتوشاپ 2.5 خبری از لایه نبود، امكان برگشت به چند مرحله قبل وجود نداشت. بطوریكه با قرار دادن متن در یك تصویر، این متن ثابت و پایدار باقی می‌ماند و امكان ویرایش آن وجود نداشت. كاهش فضای بین حروف یا تغییر فاصله خطوط سوالی غیرمنطقی بود. در چنین وضعیتی یا شما باید بسیار شجاع باشید یا بسیار كودن كه از چنین روشی استفاده كنید كه متن به عنوان محدوده‌ای از طرح و تصویر شما باشد.

در نسخه فتوشاپ 3 این شیوه با ظهور مبحث لایه‌ها تغییر كرد. سپس ابزار متن ارتقا یافت، تایپ عمودی و كنترل‌های تغییر فضای بین حروف، شیوه موفقیت آمیزی بود. یكی از بزرگترین مزیت‌های فتوشاپ امكان همیشگی ویرایش یك آیتم است. هنگامیكه یك متن بر روی تصویر قرار می‌گیرد، در صورت تایپ اشتباه كلمه مشكلی برایتان ایجاد نمی‌شود و تنها كافی است كادر مربوطه را مجدداً فعال كرده و اصلاحات مورد نظرتان را در آن اعمال كنید.

كارهای عملی كه در این بخش بررسی می‌شوند ویژگی‌های اولیه كار با تایپ و متون در فتوشاپ است. بعنوان یك قاعده كلی، هنوز نمی‌توان مقادیر زیادی از تایپ را در فتوشاپ وارد كرد.

خاصیت مبتنی بر پیكسل فتوشاپ قابلیت كار آن با متون را كاهش می‌دهد، بطوریكه وقتی فتوشاپ را با برنامه‌های متنی یا برداری مقایسه می‌كنید به این تفاوت بیشتر پی می‌برید.

سعی كنید تنها در عناوین و پاراگراف‌های كوچك از متون استفاده كنید.