تبیان، دستیار زندگی
اصطلاح نقاشی در فتوشاپ شامل انتخاب یك قلم‌ و اعمال یك افكت در تصویر می‌باشد. در این كار عملی مبانی شیوه كار با هر یك از ابزار نقاشی فتوشاپ را صرفنظر از افكتی كه به ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نحوه نقاشی یك تصویر

اصطلاح نقاشی در فتوشاپ شامل انتخاب یك قلم‌ و اعمال یك افكت در تصویر می‌باشد. در این كار عملی مبانی شیوه كار با هر یك از ابزار نقاشی فتوشاپ را صرفنظر از افكتی كه به تصویر اعمال می‌كنند مورد بررسی قرار می‌دهیم. در فتوشاپ ابزار نقاشی Airbrush,Paintbrush,Rubber Stamp, History/ Art History Brush, Eraser, Pencil/Line, Sharpen/Blur  و همچنین ابزارهای Dodge/Burn/Sponge مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انتخاب ابزار نقاشی

نحوه نقاشی یك تصویر

یك فایل را در فتوشاپ باز كنید و سپس ابزار Brush را از جعبه ابزار فتوشاپ انتخاب نمائید.

انتخاب یك حالت یكدست كننده

نحوه نقاشی یك تصویر

در حالیكه ابزار Brush انتخاب شده است، از منوی Mode در نوار Options گزینه Normal را انتخاب كنید.

تعیین میزان ماتی

نحوه نقاشی یك تصویر

وظیفه نوار لغزنده Opacity كنترل غلظت و فشردگی ضربات قلم انتخابی است. با كم كردن مقدار ماتی افكت شفافیت در تصویر بیشتر می‌شود. برای آنكه ضربات شدید و غیرشفافی داشته باشید این مقدار را بر روی 100% تنظیم كنید. در نوار لغزنده Flow نیز میزان نرمی قلم‌ تنظیم می‌شود. تركیبی از این دو نوار لغزنده سبب ایجاد تناسب در شفافیت و ضربات نرم قلم‌ می‌شود.

انتخاب یك قلم‌

نحوه نقاشی یك تصویر

در فلش جهت‌دار كوچك بعد از آیكون Brush نوار Options كلیك كنید تا پالت Brushes فعال شود. نوار لغزنده Master Diameter and Hardness را برای تنظیم قلم جابجا كنید و سپس یكی از حالات موجود در لیست را انتخاب نمائید. برای اجتناب از نقاشی در تصویر سعی كنید ابتدا در یك قسمت خالی نوار Options كلیك كنید.

نقاشی تصویر

نحوه نقاشی یك تصویر

برای اعمال افكت نقاشی، نمایشگر ماوس را داخل پنجره تصویر در حالی جابجا كنید كه دكمه ماوس را پائین نگه داشته و ماوس را به اطراف می‌كشید.

*توجه*

مدیریت قلم‌ها

توجه داشته باشید كه می‌توانید تصاویر كوچكی از قلم‌ها را در پالت Brushes مشاهده كنید، قلم‌های از قبل ذخیره شده یا قلم‌های سفارشی را كه ایجاد كرده‌اید بارگذاری كنید.

گروهی كردن پالت‌های مشابه یكدیگر

با كلیك كردن و كشیدن برچسب پالت و جابجایی یكی از پالت‌ها به داخل پالت دیگر می‌توانید چندین پالت یكسان را با یكدیگر گروهی كنید.

تعیین تنظیمات اندازه قلم

می‌توان نمایشگر ماوس را به نحوی تنظیم كرد كه دقیقاً اندازه قلم تعیین شده را صرفنظر از آیكون ابزار انتخاب شده نشان دهد. با استفاده از این روش دقیقاً در‌می‌یابید كه بزرگی قلم و تفكیك‌پذیری تصویر چگونگی با هم مرتبط هستند و به خوبی در می‌یابید كه پس از كلیك كردن، افكت به چه فضایی از تصویر اعمال می‌شود.

بدین منظور گزینه Edit\Preferences\Display & Cursors را انتخاب كرده و Brush Size را در قسمت Painting Cursors كادر محاوره‌ای انتخاب نمائید.