تبیان، دستیار زندگی
می‌توان در اطراف یك آبجكت مشخص یا یك تصویر افكتی همانند هاله‌ای از نور را كه به نرمی با رنگ زمینه تركیب شده است ایجاد كرد. این افكت زمانیكه آبجكت شما در یك زمینه ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نحوه ایجاد یك افكت‌ نورانی با كشیدن مسیر

می‌توان در اطراف یك آبجكت مشخص یا یك تصویر افكتی همانند هاله‌ای از نور را كه به نرمی با رنگ زمینه تركیب شده است ایجاد كرد. این افكت زمانیكه آبجكت شما در یك زمینه سیاه یا سفید قرار داشته باشد، زیباتر خواهد بود.

باز كردن فایل و ترسیم مسیر مورد نظر

 نحوه ایجاد یك افكت‌ نورانی با كشیدن مسیر

گزینه File\ Open را انتخاب كرده و فایلی كه قصد اعمال تغییرات بر روی آن را دارید انتخاب كنید. ابزار Pen را از جعبه ابزار انتخاب كنید. از تكنیك‌ها و روش‌هایی كه در بخش سوم توضیح داده شده برای ترسیم یك مسیر در اطراف آبجكت و شیء مورد نظر استفاده كنید.

انتخاب محیط خارجی آبجكت

 نحوه ایجاد یك افكت‌ نورانی با كشیدن مسیر

گزینه Window\Paths را برای باز شدن پالت Paths انتخاب كنید. در حالیكه عنوان Paths انتخاب شده است، از منوی پالت گزینه Make Selection را انتخاب كرده و سپس در كادر محاوره‌ای Make Selection دكمة OK را كلیك نمائید. سپس برای غیرانتخابی كردن آبجكت و انتخاب شدن زمینه گزینه Select\Inverse را انتخاب كنید.

انتخاب رنگ نور

 نحوه ایجاد یك افكت‌ نورانی با كشیدن مسیر

در رنگ نمونه Foreground دو بار كلیك كنید. بعد از باز شدن كادر انتخابگر رنگ، یك رنگ را برای نور مورد نظر انتخاب كرده و سپس برای بسته شدن كادر انتخابگر رنگ دكمة OK را كلیك نمائید.

ساختاربندی تنظیمات

 نحوه ایجاد یك افكت‌ نورانی با كشیدن مسیر

ابزار Brush را از جعبه ابزار انتخاب كنید. در نوار Options نوار لغزنده Pressure را تا مقدار 8% یا 10% كشیده و قلمی با نرمی خیلی زیاد را انتخاب كنید. آیكون Brush را كلیك كرده و سپس نوار لغزنده Master Diameter را برای تعیین اندازه قلم‌ جابجا كنید. آیكون Airbrush را در نوار Options انتخاب كرده و مقدار Opacity و Flow مورد نظرتان را تعیین كنید.

كشیدن مسیر

 نحوه ایجاد یك افكت‌ نورانی با كشیدن مسیر

در حالیكه مسیر جدید در پالت Paths انتخاب شده است، گزینه Stroke Path را از منوی پالت انتخاب كنید. در كادر محاوره‌ای Stroke Path، دكمة OK را برای اعمال مسیر با استفاده از تنظیمات تعیین شده قلم‌ در مرحله 4 كلیك كنید

تغییر تنظیمات قلم‌

 نحوه ایجاد یك افكت‌ نورانی با كشیدن مسیر

با تكرار مراحل 4 و 5 مسیر را چندین بار ترسیم كنید. پس از هر بار اعمال مسیر، اندازه قلم كوچكتری را انتخاب كرده و در عوض میزان فشار را افزایش دهید. این افزایش فشار قلم از بیرون به سمت لبه‌های آبجكت، سبب ایجاد افكت نورانی در اطراف تصویر می‌شود. در پالت Paths مسیر را غیرانتخابی كرده تا افكت در مسیر تعیین شده مشخص شود.

  *توجه *

مخفی كردن مسیر

مقایسه نتیجه افكت ترسیمی در حالیكه مسیر انتخاب شده است كار دشورای است، زیرا خطوط خارجی مسیر لبه‌های تصویر را مبهم و غیر واضح می‌كنند. ممكن است بخواهید تا پس از اعمال هربار مسیر، آن را در پالت Paths غیرانتخابی كرده تا از نتیجه حاصله و مناسب بودن آن اطمینان یابید. بعد از مقایسه نتیجه حاصله می‌توانید مجدداً مسیر را انتخاب كرده (با كلیك كردن هر یك از ابزار Pen) و به ساخت افكت ادامه دهید.

روش‌های دیگر ایجاد مسیر

شما می‌توانید با استفاده از هر یك از روش‌های دیگری كه در این كتاب برای ایجاد مسیر توضیح داده شده است نیز برای ایجاد یك انتخاب استفاده كنید. برای مثال می‌توانید از Quick Mask برای نقاشی یك قسمت انتخابی استفاده كنید یا از ابزار Magnetic Lasso استفاده كنید. بعد از ایجاد قسمت انتخابی می‌توانید به آسانی آن را با كلیك كردن در آیكون Make Work Path در پائین پالت Paths به یك مسیر تبدیل كنید. سپس مسیر را با استفاده از هر یك از ابزارهای Pen جعبه ابزار ویرایش نمائید.