تبیان، دستیار زندگی
یكی از امكانات جدید در Word، اضافه كردن تصویر پس زمینه به سندهاست. تصویر پس‌زمینه، تصویر یا متنی است كه در پس‌زمینه سند ظاهر می‌شود. این تصاویر بویژه برای سندهای چاپی طراحی شده‌اند. تصویر ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونگی ایجاد تصویر زمینه

یكی از امكانات جدید در Word، اضافه كردن تصویر پس زمینه به سندهاست. تصویر پس‌زمینه، تصویر یا متنی است كه در پس‌زمینه سند ظاهر می‌شود. این تصاویر بویژه برای سندهای چاپی طراحی شده‌اند. تصویر پس‌زمینه (خواه آرم شركت باشد یا كلمه‌ای مانند CONFIDNTIAL (سری) یا DRAFT باشد) پشت متن سند ظاهر می‌شود.


Printed Watermark را انتخاب كنید

از منوی Format، گزینه Background و بعد گزینه Printed Watermark را انتخاب كنید. Word كادر محاوره‌ای Printed Watermark را باز می‌كند.

یك تصویر پس‌زمینه اختصاص دهید

برای اختصاص دادن یك تصویر پس‌زمینه، گزینه Picture Watermark را انتخاب كنید و روی دكمه Select Picture كلیك كنید. Word كادر محاوره‌ای Insert Picture را باز می‌كند. اگر بخواهید از یك متن پس‌زمینه استفاده كنید به مرحله 4 بروید.

یك تصویر انتخاب كنید

از لیست فایل‌های تصویر، تصویر مورد نظر را انتخاب كنید. روی یكی از اسم فایل‌ها كلیك كنید و تصویر كوچكی كه در سمت راست كادر محاوره‌ای باز می‌شود را مشاهده كنید. وقتی كه تصویر مورد نظر را پیدا كردید، روی Insert كلیك كنید تا به كادر محاوره‌ای Priented Watermark برگردید.

متن پس‌زمینه

برای اختصاص دادن متن به جای تصویر، گزینه Text Watermark را انتخاب كنید. لیست Text را باز كنید و كلمه یا كلماتی كه می‌خواهید را انتخاب كنید. همچنین می‌توانید متن مورد نظر خود را در كادر Text بنویسید.

گزینه‌های دیگری را تنظیم كنید

در صورت لزوم می‌توانید یك فونت، اندازه، رنگ یا طرح را مشخص كنید. اگر می‌خواهید تصویر پس‌زمینه پررنگ دیده شود گزینه Semitransparent را غیر فعال كنید. (روی تصویر پررنگ، نمی‌توانید متنی را كه تایپ می‌كنید ببینید.) روی Apply كلیك كنید تا این تغییر را روی صفحه اعمال كنید. به محض اینكه روی Apply كلیك كنید، دكمه Cancel با دكمه Close جایگزین می‌شود. روی Close كلیك كنید تا كادر محاوره‌ای بسته شود و نتایج را روی صفحه مشاهده كنید.


تصویر پس‌زمینه را مشاهده كنید

برای مشاهده تصویر پس‌‌‌‌زمینه، باید دید Print Layout را باز كنید. تصویر پس‌زمینه در تمام صفحات فایل سند ظاهر می‌شود. در این مثال، می‌توانید یك تصویر پس‌زمینه را در سند مشاهده كنید.


* توجه *

استفاده از Autoshapeها

می‌توانید اشكالی كه با نوار ابزار Drawing رسم می‌كنید (از جمله تصاویر Word Art و Clip Art) را به صورت تصویر پس‌زمینه استفاده كنید. برای اینكه یادبگیرید كه چگونه این عناصر گرافیكی را ایجاد كنید به بخش 8 «كار با ابزارهای گرافیكی آفیس» مراجعه كنید. بعد از اینكه تصویر را ایجاد كردید، از كادر محاوره‌ای Insert Picture كه در مرحله 3 مطرح شد برای انتخاب آن استفاده كنید.


حذف تصویر پس‌زمینه

برای حذف تصویر پس‌زمینه از فایل، دوباره كادر محاوره‌ای Printed Watermark را باز كنید و گزینه No watermark را انتخاب كنید. روی Apply كلیك كنید، بعد روی Close كلیك كنید تا تصویر پس زمینه حذف شود.