تبیان، دستیار زندگی
در برخی سندهایی كه ایجاد می‌كنید، ممكن است بخواهید كه اولین حرف اولین كلمه در پاراگراف، با بقیه حروف فرق داشته باشد، مثلاً بزرگتر از حروف دیگر باشد و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونگی كار با Drop Cap و بزرگی و كوچكی حروف

در برخی سندهایی كه ایجاد می‌كنید، ممكن است بخواهید كه اولین حرف اولین كلمه در پاراگراف، با بقیه حروف فرق داشته باشد، مثلاً بزرگتر از حروف دیگر باشد و یا با فونت متفاوتی باشد. برای این كار از فرمان Drop Cap استفاده می‌شود. در برخی سندها، ممكن است بخواهید تمام حروف را به صورت حروف بزرگ تایپ كنید یا اینكه تمام حروف عنوان را حروف بزرگ یا حروف كوچك تایپ كنید. برای این كار از فرمان Change Case استفاده می‌شود. البته استفاده از این فرمان در تایپ فارسی كاربرد زیادی ندارد ولی در تایپ حروف و متون انگلیسی مورد استفاده قرار میگیرد.


متن را انتخاب كنید

حرفی كه می‌خواهید به صورت Drop Cap در آورید را انتخاب كنید.

كادر محاوره‌ای Drop Cap را باز كنید

از منوی Format، گزینه Drop Cap را انتخاب كنید تا كادر محاوره‌ای Drop Cap باز شود.

یكی از Drop Capها را انتخاب كنید

برای Drop Cap، یك موقعیت انتخاب كنید: Dropped یا In Margin. بعد فرمتی مانند فونت جدید یا تعییر در موقعیت را به آن اختصاص دهید. روی Ok كلیك كنید تا كادر محاوره‌ای بسته شود و تنظیمات جدید اعمال شود.

نتیجه كار را مشاهده كنید

Word بلافاصله به دید Print Layout سوئیچ می‌كند تا بتوانید كاراكتر Drop Cap را در پاراگراف مشاهده كنید.

تغییر دادن بزرگی و كوچكی حروف متن

اگر بخواهید بزرگی و كوچكی حروف متن را تغییر دهید، آن متن را انتخاب كنید و از منوی Format، گزینه Change Case را انتخاب كنید تا كادر محاوره‌ای Change Case باز شود.


یكی از گزینه‌ها را انتخاب كنید

یكی از گزینه‌های موجود را انتخاب كنید. برای مثال، برای بزرگ كردن تمام حروف، گزینه UPPERCASE را انتخاب كنید و برای كوچك كردن تمام حروف، گزینه Lowercase را انتخاب كنید. روی Ok كلیك كنید تا كادر محاوره‌ای بسته شود و تغییرات اعمال شود.


 *توجه *

طرز نوشته شدن گزینه‌ها در كادر محاوره‌ای Change Case، نشان می‌دهد كه متن چگونه خواهد شد. برای مثال، گزینه Sentence Case، حرفS در Sentence را بزرگ می‌كند و عبارت را با یك نقطه به پایان می‌رساند (چون در زبان انگلیسی، كلمه اول جمله، با حروف بزرگ شروع می‌شود، این گزینه، سودمند است. – مترجم) و گزینه Lowercase، تمام حروف را كوچك می‌كند.