تبیان، دستیار زندگی
روی نوار ابزارFormatting ، همه نوع ابزار فرمت‌دهی وجود دارد. ساده ترین فرمت دهی،bold ،italic و underlineاست. اینها پر استفاده ترین فرمان های فرمت دهی هستند. همچنین كنترل‌هایی برای تغییر فونت ها و اندازه های ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه متن را فرمت دهی كنیم

روی نوار ابزارFormatting ، همه نوع ابزار فرمت‌دهی وجود دارد. ساده ترین فرمت دهی،bold ،italic و underlineاست. اینها پر استفاده ترین فرمان های فرمت دهی هستند. همچنین كنترل‌هایی برای تغییر فونت ها و اندازه های مختلف در متن وجود دارد. تغییر فونت و اندازه، راه ساده ای برای تغییر دادن ظاهر كلمات و سند است. می توانید فونت یا اندازه یك كلمه، یك پاراگراف یا كل سند را تغییر دهید. بعلاوه، همه این كنترل های فرمت دهی را می توانید در كادر محاوره ایFont بیابید كه یك كادر محاوره ای جامع برای اعمال كردن گزینه های فرمت دهی است.


استفاده از دكمه های bold ،italic و underline

متنی كه می خواهید فرمت دهی كنید را انتخاب كنید یا قبل از اینكه متن را تایپ كنید فرمان های فرمت دهی را انتخاب كنید. برای پر رنگ كردن متن، روی دكمه bold در نوار ابزار Formatting كلیك كنید. برای ایتالیك كردن متن، روی Italic كلیك كنید و برای خط كشیدن زیر متن، روی دكمه Underline كلیك كنید.

انتخاب فونت

در نوار ابزار Formatting ، روی فلش لیست كشویی Font كلیك كنید تا لیستی از فونت های نصب شده روی كامپیوتر ظاهر شود. در این لیست اسكرول كنید تا فونتی كه می خواهید را پیدا كنید. روی آن كلیك كنید تا این فونت را روی متن انتخاب شده، اعمال كنید. (Word فونت هایی كه اخیراً استفاده كرده اید را بالای یك خط در بالای لیست قرار می دهد. زیر این خط، لیست الفبایی تمام فونت ها قرار دارد.)

انتخاب اندازه فونت

بعد از اینكه یكی از فونت ها را انتخاب كردید، با تغییر اندازه فونت می توانید آن را بزرگتر یا كوچكتر كنید. در نوار ابزار Formatting ، روی فلش كادر Font Size كلیك كنید تا لیستی از اندازه های فونت فعلی ظاهر شود. اگر لازم باشد اسكرول كنید تا اندازه ای كه می خواهید را پیدا كنید. روی آن كلیك كنید تا روی متن انتخاب شده اعمال شود.


كادر محاوره ای Open را باز كنید

سریع ترین راه برای تجربه كردن فونت‌ها، اندازه ها و خصوصیات دیگر بصورت یكباره، استفاده از كادر محاوره ای Fontاست. متنی كه می خواهید فرمت دهی كنید را انتخاب كنید و از منوی Format، گزینه Font را انتخاب كنید تا كادر محاوره ای Font باز شود.

انتخاب های فرمت دهی را مشاهده كنید

از برگه Font برای تغییر فونت و اندازه فونت، تغییر شیوه فونت و بررسی نتایج در قسمت Preview استفاده كنید. یكی از فونت های لیست Font را انتخاب كنید تا در ناحیه Preview ببینید كه چگونه به نظر می رسد.

فرمت دهی را اعمال كنید

روی Ok كلیك كنید تا كادر محاوره ای Font بسته شود و تنظیمات جدید اعمال شود.


*توجه*

میان برهای صفحه كلیدی

برای فرمت دهی متن از طریق صفحه كلید، متن مورد نظر را انتخاب كنید و از این میان برها استفاده كنید:

Ctrl + B برای bold ، Ctrl + I برای ایتالیك، Ctrl + U برای underlineیا Ctrl+ Shift + D برای خط كشی دو گانه.


تغییر رنگ

برای رنگ كردن متن، روی فلش لیست Font Color در كادر محاوره ای Font كلیك كنید و روی رنگی كه می خواهید كلیك كنید. همچنین می توانید از دكمه Font Color در نوار ابزار Formatting استفاده كنید: روی فلش دكمه كلیك كنید و از صفحه رنگی كه ظاهرز می‌شود یك رنگ انتخاب كنید.


تغییر فونت و اندازه فونت پیش فرض

بصورت پیش فرض، Word از فونت Times New Roman و اندازه 10 استفاده می كند كه خواندن آن نسبتاً سخت است. برای تغییر فونت یا اندازه پیش فرض، آن را دركادر محاوره ای Fontتغییر دهید و روی دكمه Default كلیك كنید. روی yes كلیك كنید تا تایید شود. به این صورت، این فونت و اندازه، تبدیل به فونت و اندازه پیش‌فرض می‌شود.