تبیان، دستیار زندگی
وقتی كه وقت برای فرمت‌دهی و طراحی سند ندارید می‌توانید از قالب‌های Word استفاده كنید. قالب، یك سند از پیش آماده شده است. فقط كافی است كه متن خود را وارد كنید. Word، چندین قالب دارد كه می‌توانید از آنها ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه از قالب‌ها استفاده كنیم

وقتی كه وقت برای فرمت‌دهی و طراحی سند ندارید می‌توانید از قالب‌های Word استفاده كنید. قالب، یك سند از پیش آماده شده است. فقط كافی است كه متن خود را وارد كنید. Word، چندین قالب دارد كه می‌توانید از آنها استفاده كنید. اگر قالبی كه با نیازهای شما مطابقت داشته باشد پیدا نكنید، می‌توانید قالبی را انتخاب كنید كه مشابه‌تر است، عناصر طراحی و فرمت‌بندی خود را اضافه كنید و این سند را بصورت یك قالب جدید ذخیره كنید و دفعه بعدی كه به قالب نیاز دارید، از آن استفاده كنید.

كادر وظیفه New Document را باز كنید

از منوی File، گزینه New را انتخاب كنید تا كادر وظیفه New Document باز شود (نمی‌توانید از دكمه New در نوار ابزار استاندارد بعنوان میان‌بر استفاده كنید. اگر روی دكمه New كلیك كنید، Word فرض می‌كند كه می‌خواهید یك سند جدید بر اساس قالب Normal ایجاد كنید و به شما اجازه نمی‌دهد كه یك قالب متفاوت انتخاب كنید.)


روی لینك قالب‌ها كلیك كنید

روی لینك General Templates در كادر وظیفه New Document كلیك كنید. Word، كادر وظیفه New Document را می‌بندد و كادر محاوره‌ای Templates را باز می‌كند.

یك گروه انتخاب كنید

كادر محاوره‌ای Templates، چند برگه گروه مانند Letters and Faxes دارد. بسته به نوع سندی كه ایجاد می‌كنید، روی برگه‌ها كلیك كنید و مشاهده كنید چه آیتم‌هایی در آنجا وجود دارد. (بسته

به اینكه Word چگونه نصب شده است و اینكه آیا كسی قالب‌های جدید ایجاد كرده است، ممكن است برگه‌ها و قالب‌هایی كه مشاهده می‌كنید با آنچه كه در اینجا مشاهده می‌كنید فرق كنند.)

یكی از قالب‌ها را انتخاب كنید

وقتی قالبی كه می‌خواهید استفاده كنید را پیدا كردید، با یك بار كلیك كردن روی آیكون، آن را انتخاب كنید. قسمت Preview به شما امكان می‌دهد تا ببینید كه طراحی شما چگونه به نظر می‌رسد. اگر فهمیدید كه قالب مورد نظر شماست، روی اسم آن دابل كلیك كنید یا آن را انتخاب كنید و روی Ok كلیك كنید.


آن را پر كنید

Word بر اساس قالبی كه انتخاب كردید یك سند جدید ایجاد می‌كند. بسیاری از قالب‌ها مانند قالبی كه در اینجا نشان داده شده است، شامل یك متن نماینده با دستورالعمل‌هایی برای Clich Here And Type می‌باشند كه به شما كمك می‌كنند تا متن خود را تایپ كنید. همچنین ممكن است چند كادر هاشور زده مشاهده كنید. Word از اینها فقط برای اهداف فرمت‌بندی استفاده می‌كند و اصلاً چاپ نمی‌شوند. روی متن نماینده كلیك كنید و متن خود را تایپ كنید.


ذخیره كنید، چاپ كنید و ببندید

متنی كه تایپ كردید جایگزین متن Clich Here می‌شود. تمام دستورالعمل‌های Clich Here را با متنی در سند كه می‌خواهید جایگزین كنید. وقتی كه سند را تكمیل كردید، از روش‌های رایج برای ذخیره كردن، چاپ كردن و بستن آن استفاده كنید


*توجه*

ایجاد یك قالب سفارشی

می‌توانید قالب Word را بعنوان قالب شخصی خود بدون تغییر دادن قالب اصلی ذخیره كنید. در كادر محاوره‌ای Templates، قبل از باز كردن قالب، روی قسمت Template در گوشه پایین و سمت راست كلیك كنید تا یك كپی از قالب نهادین باز شود كه می‌توانید آن را بعنوان قالب خود با یك اسم متفاوت ذخیره كنید. در این قالب می‌توانید متن و فرمت‌بندی را سفارشی كنید. بعد از اینكه این قالب را ذخیره كردید، دفعه بعدی كه كادر محاوره‌ای Templates را باز می‌كنید، آیكون آن در برگه General ظاهر می‌شود.برای حذف یك قالب سفارشی، كادر محاوره‌ای Templates را باز كنید، روی آیكون قالبی كه می‌خواهید حذف كنید كلیك راست كنید و گزینه Delete را انتخاب كنید. روی Ok كلیك كنید تا كادر محاوره‌ای بسته شود.