تبیان، دستیار زندگی
برای اینكه Presentation شما حرفه‌ای، زیبا و سازماندهی شده شود، می‌توانید یادداشت سخنران ایجاد كنید تا در نمایش اسلاید به شما كمك كند و نیز بروشورهایی برای مخاطبان و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایجادیاداشت سخنران و بروشور

برای اینكه Presentation شما حرفه‌ای، زیبا و سازماندهی شده شود، می‌توانید یادداشت سخنران ایجاد كنید تا در نمایش اسلاید به شما كمك كند و نیز بروشورهایی برای مخاطبان و حضّار ایجاد كنید. یادداشت سخنران به شما كمك می‌كند تا فكر خود را سازماندهی كنید، اطمینان حاصل كنید كه تمام نكات مهم را گفته‌اید و Presentation پیوسته و منظمی داشته‌اید. یادداشت‌ها را می‌توانید در دید Normal اضافه كنید یا اینكه به دید Notes Pages سوئیچ كنید. در این دید، یادداشت سخنران شامل تصویری از اسلاید و قسمتی برای تایپ كردن یادداشت است. بعد از اینكه برای كل Presentation ، یادداشت ایجاد كردید، می‌توانید آنها را به همراه بروشورهایی برای مخاطبان چاپ كنید. در این كار عملی، یاد می‌گیرید كه چگونه در این دو دید، یادداشت اضافه كنید.

افزودن یادداشت در دید Normal

ایجادیاداشت سخنران و بروشور

روی دكمه دید Normal كلیك كنید و اولین اسلاید در Presentation را نمایش دهید. در كادر Notes در نیمه پایینی پنجره كلیك كنید و شروع به تایپ كردن یادداشت برای آن اسلاید كنید. برای چاپ كردن این یادداشت، به مرحله 6 بروید.

اضافه كردن یادداشت در دید Notes Page

ایجادیاداشت سخنران و بروشور

برای سوئیچ كردن به Notes Page ، از منوی View، گزینه Notes Page را انتخاب كنید.

متن یادداشت را تایپ كنید

ایجادیاداشت سخنران و بروشور

در كادر متنی Notes در نیمه پایینی پنجره كلیك كنید و شروع به تایپ كردن یادداشت برای این اسلاید كنید.

از ابزارهای زوم استفاده كنید

ایجادیاداشت سخنران و بروشور

اگر در دیدن آنچه كه تایپ می‌كنید مشكل دارید، از لیست zoom در نوار ابزار Standard برای زوم كردن استفاده كنید؛ از 100% استفاده كنید.

روی اسلاید بعدی كلیك كنید

ایجادیاداشت سخنران و بروشور

بعد از اینكه برای اسلاید جاری، یادداشت نوشتید، روی دكمه Next Slide كلیك كنید تا به اسلاید بعدی بروید.

آماده چاپ كردن شوید

ایجادیاداشت سخنران و بروشور

برای بقیه اسلاید‌ها نیز یادداشت تایپ كنید. وقتی كه آماده چاپ كردن یادداشت شدید، از منوی File ، گزینه Print را انتخاب كنید.

Notes Pages یا Handouts را انتخاب كنید

ایجادیاداشت سخنران و بروشور

در كادر محاوره‌ای Print ، لیست Print what را باز كنید و Notes Pages را انتخاب كنید. برای چاپ كردن بروشور، Handouts را انتخاب كنید.