تبیان، دستیار زندگی
بعد از اینكه Presentation خود را ایجاد و آماده كردید، می‌توانید آن را اجرا كنید. خوب است كه در حین ایجاد و آماده كردن Presentation ، چند بار آن را اجرا كنید تا بفهمید كه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه نمایش اسلایدی را اجرا كنیم

بعد از اینكه Presentation خود را ایجاد و آماده كردید، می‌توانید آن را اجرا كنید. خوب است كه در حین ایجاد و آماده كردن Presentation ، چند بار آن را اجرا كنید تا بفهمید كه اسلایدها چگونه به نظر خواهند رسید، هر اسلاید به چه مدت نمایش داده شود و جلوه‌های تغییر و متحرك سازی چگونه بكار خواهند رفت. می‌توانید نمایش را طوری راه‌اندازی كنید كه بصورت دستی اجرا شود، بطوری كه برای تغییر دادن اسلایدها، كلیك كنید یا یك كلید را بفشارید و یا اینكه بصورت خودكار اجرا شود و بطوری كه Power Point ، هر اسلایدی را به مدتی كه مشخص می‌كنید نمایش دهد. حتی می‌توانید كاری كنید كه این نمایش بصورت پیوسته دور بزند.

Set Up Show را انتخاب كنید

چگونه نمایش اسلایدی را اجرا كنیم

Presentation مورد نظر را باز كنید و از منوی Slide Show، گزینه Set Up show را انتخاب كنید تا كادر محاوره‌ای Set Up Show باز شود.

گزینه‌های Show Type را انتخاب كنید

چگونه نمایش اسلایدی را اجرا كنیم

از گزینه‌های Show Type، گزینه‌ای كه مورد نظر شماست را انتخاب كنید. اگر قصد دارید كه خودتان سخنران این Presentation باشید، گزینه Presented by aspeaker را انتخاب كنید. اگر یك كاربر دیگر مانند یك كارآموز، این Presentation را مرور خواهد كرد، گزینه Browsed by an indivisual را انتخاب كنید و اگر Presentation در یك كیوسك اجرا خواهد شد، گزینه Browsed at a kiosk را انتخاب كنید.

Show Options را انتخاب كنید

چگونه نمایش اسلایدی را اجرا كنیم

از گزینه‌های Show Options استفاده كنید تا نشان دهید كه Presentation چگونه باید ظاهر شود. می‌توانید نمایش را بصورت پیوسته ادامه دهید، برای این كار گزینه Loop Continuously until ‘ESC’ را انتخاب كنید. به این صورت تا وقتی كه دكمه ESC را نزنید، این نمایش اسلایدی، اجرا خواهد شد. آن را بدون حركت نشان دهید. برای این كار، گزینه Show without animation را انتخاب كنید. یا اینكه بدون صحبت نشان دهید. برای این كار، گزینه Show without narration را انتخاب كنید.

گزینه‌های مربوط به تغییر كردن اسلایدها را انتخاب كنید

چگونه نمایش اسلایدی را اجرا كنیم

از گزینه‌های Advance Slides ، انتخاب كنید كه Presentation یا بصورت دستی پیش رود و یا با استفاده از زمان بندی تعیین شده. برای پیشروی به صورت دستی، گزینه Manually را انتخاب كنید. و برای استفاده از زمان‌بندی تعیین شده، گزینه Using timings, if present را انتخاب كنید- مترجم) روی Ok كلیك كنید تا كادر محاوره‌ای Set Up Show بسته شود.

نمایش را اجرا كنید

چگونه نمایش اسلایدی را اجرا كنیم

برای اجرا كردن نمایش، اولین اسلاید را نمایش دهید (یا روی اولین اسلاید در دید Slide Sorter كلیك كنید) و بعد روی دكمه دید Slide Show كلیك كنید.

نمایش را متوقف كنید

چگونه نمایش اسلایدی را اجرا كنیم

Presentation اجرا می‌شود و هر اسلاید بصورت تمام صفحه و بدون نوارهای ابزار یا نوارهای منو ظاهر می‌شود. برای متوقف كردن نمایش، كلید ESC را بزنید.

* توجه  *

كنترل‌های نمایش اسلایدی

در طی نمایش اسلایدی، می‌توانید از كنترل‌های دستی برای جلو بردن اسلایدها، برگشتن به اسلاید قبلی یا متوقف كردن نمایش استفاده كنید. برای رفتن به اسلاید بعدی، كلیك كنید یا كلید جهتی سمت راست را بزنید. برای برگشتن به اسلاید قبلی، Backspace را بزنید و برای متوقف كردن یا از سر گرفتن نمایش، كلید S را بزنید.

زمان‌بندی

می‌توانید نمایش خود را طوری تنظیم كنید كه هر اسلاید بر اساس زمانی كه تعیین كردید جلو رود. یك روش برای تنظیم زمان‌بندی، استفاده از امكان Rehearse Timings می‌باشد. از منوی Slide Show ، گزینه Rehearse Timing را انتخاب كنید، بعد برای هر اسلاید می‌توانید یك زمان تعیین كنید. در پایان، Power Point زمان كلی Presentation را به شما اعلام می‌كند.