تبیان، دستیار زندگی
گاهی لازم است كه یك كادر متنی جدید به اسلاید اضافه كنید. برای مثال، ممكن است لازم باشد كه یك كادر برای شعار شركت خود اضافه كنید یا یك كادر متنی برای عنوان شكل گرافیكی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه كادرهای متنی جدید اضافه كنیم

گاهی لازم است كه یك كادر متنی جدید به اسلاید اضافه كنید. برای مثال، ممكن است لازم باشد كه یك كادر برای شعار شركت خود اضافه كنید یا یك كادر متنی برای عنوان شكل گرافیكی اضافه كنید. وقتی كه یك كادر متنی جدید اضافه می‌كنید، می‌توانید اندازه آن را تعیین كنید یا اینكه به Power Point اجازه دهید كه یك اندازه پیش فرض تعیین كند. در این كار عملی، یاد می‌گیرید كه چگونه یكی از ابزارهای نوار ابزار Drawing را بكار برید. حتماً دید Normal را باز كنید. اگر نوار ابزار Drawing باز نباشد روی یكی از نوارهای ابزار دیگر كلیك راست كنید و گزینه Drawing را انتخاب كنید.

ابزار Text Box را انتخاب كنید

چگونه كادرهای متنی جدید اضافه كنیم

از نوار ابزار Drawing (كه در پنجره Power Point قرار دارد)، روی دكمه Text Box كلیك كنید.

در محل مورد نظر كلیك كنید

چگونه كادرهای متنی جدید اضافه كنیم

اشاره‌گر ماوس را به محلی از اسلاید كه می‌خواهید كادر متنی جدید را درج كنید ببرید و كلیك كنید.

شروع به تایپ كردن كنید

چگونه كادرهای متنی جدید اضافه كنیم

یك كادر متنی به اندازه یك كاراكتر در محلی كه كلیك كردید ظاهر می‌شود، شروع به تایپ كردن كنید.

اندازه كادر متنی افزایش می‌یابد

چگونه كادرهای متنی جدید اضافه كنیم

همچنانكه تایپ می‌كنید، اندازه كادر متنی افزایش می‌یابد. برای ایجاد خط دوم در كادر متنی، Enter را بزنید (توجه كنید كه با كشیدن دسته‌های انتخاب توسط ماوس، می‌توانید اندازه كادر متنی را تغییر دهید. برای این كار كادر را انتخاب كنید، اشاره‌گر ماوس را روی یكی از دسته‌ها قرار دهید، دكمه سمت چپ ماوس را نگه دارید و اندازه كادر را با كشیدن دسته تغییر دهید.)

كادر متنی را با ماوس بكشید

چگونه كادرهای متنی جدید اضافه كنیم

یك راه دیگر برای درج یك كادر متنی بعد از كلیك كردن روی ابزار Text Box ، این است كه با ماوس یك مستعطیل به اندازه كادر متنی مورد نظر بكشید. روی گوشه سمت چپ و بالای قسمتی كه می‌خواهید كادرمتنی را درج كنید كلیك كنید، با ماوس به اندازه مورد نظر بكشید و دكمه ماوس را رها كنید تا كادر متنی به اندازه مورد نظر ایجاد شود.

متن مورد نظر را تایپ كنید

چگونه كادرهای متنی جدید اضافه كنیم

برای وارد كردن متن در كادر متنی كه ایجاد كردید، داخل آن كلیك كنید و شروع به تایپ كردن كنید.

*توجه  *

استفاده از خط‌كش‌ها

گاهی خوب است كه شبكه Power point را ظاهر كنید تا در قرار دادن كادرهای متنی روی اسلاید به شما كمك كند. برای نمایش دادن شبكه، از منوی View ، گزینه Grid and Guidelines را انتخاب كنید . كادر محاوره‌ای Grid and Guidelines باز می‌شود. گزینه Display grid on Screen را انتخاب كنید و روی Ok كلیك كنید.

حذف كادر متنی

برای حذف یك كادر متنی، ابتدا آن را انتخاب كنید. روی آن كلیك كنید ولی متن آن را انتخاب نكنید. برای اینكه متن آن انتخاب نشود، فقط روی لبه‌های كادر متنی كلیك كنید. بعد از انتخاب كادر متنی ، كلید Delete را بزنید.

استفاده از متن WordArt

از ابزار WordArt برای تبدیل كردن كلمات معمولی به اشیاء گرافیكی استفاده می‌شود. برای اینكه در مورد این قابلیت مطالبی یاد بگیرید به كار عملی 4 «چگونه یك تصویر WordArt درج كنیم» در بخش 8 « كار با ابزار گرافیكی آفیس» مراجعه كنید.