تبیان، دستیار زندگی
می‌توان به یك پیغام جواب داد یا آن را به آدرس دیگری ارسال كرد. ارسال كردن در اینجا یعنی اینكه پیغامی كه دریافت كرده‌اید را به دیگران ارسال كنید. Outlook پیغام جواب یا ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پاسخدهی به پیغام و ارسال آن

می‌توان به یك پیغام جواب داد یا آن را به آدرس دیگری ارسال كرد. ارسال كردن در اینجا یعنی اینكه پیغامی كه دریافت كرده‌اید را به دیگران ارسال كنید. Outlook پیغام جواب یا ارسالی ایجاد می‌كند كه حاوی متن نامه اصلی است، اگر چه می‌توانید این متن را حذف كنید. وقتی كه پیغام اصلی را مشاهده می‌كنید، عنوان آن، كار شما(پاسخ یا ارسال)و تاریخ/ زمانی كه این كار را انجام دادید را نشان می‌دهد. برای مشاهده پیغام‌های مرتبط(پیغام اصلی، پاسخ، پاسخ به پاسخ شما و غیره)، روی عنوان آن كلیك كنید.

روی Reply كلیك كنید

 پاسخدهی به پیغام و ارسال آن

برای جواب دادن به یك پیغام، روی دكمه Reply كلیك كنید تا پنجره Reply Message باز شود. اگر پیغامی كه دریافت كرده‌اید حاوی اسم‌هایی در كادر Cc است، با كلیك كردن روی Reply to All می‌توانید به تمام گیرندگان، جواب دهید.

پاسخ خود را وارد كنید

 پاسخدهی به پیغام و ارسال آن

پنجره Reply/Message حاوی متن پیغام اصلی است و اسم فرستنده در كادر متنی To قرار می‌گیرد. هر قسمت از متن را كه نمی‌خواهید در پاسخ قرار گیرد انتخاب و حذف كنید. بعد پاسخ خود به پیغام را تایپ كنید.

پاسخ خود را بفرستید

 پاسخدهی به پیغام و ارسال آن

وقتی كه پاسخ آماده شد، روی دكمه send در نوار ابزار پنجره پیغام كلیك كنید تا پیغام فرستاده شود.

ارسال كردن پیغام به آدرس دیگر

 پاسخدهی به پیغام و ارسال آن

برای ارسال كردن یك پیغام به آدرس دیگر، وقتی كه پیغام را باز كرده‌اید، روی Forward كلیك كنید تا پنجره Forward باز شود.

آدرس دریافت كننده را وارد كنید

 پاسخدهی به پیغام و ارسال آن

در كادر To، اسم شخص دریافت كننده را تایپ كنید، به بالای پیغام، یادداشت اضافه كنید و هر قسمت از متن اصلی كه نمی‌خواهید ارسال كنید را انتخاب و حذف كنید.

ارسال

 پاسخدهی به پیغام و ارسال آن

وقتی كه پیغام آماده ارسال شد، روی دكمه send در نوار ابزار پنجره پیغام كلیك كنید.

*توجه  *

پیوست

وقتی كه پیغامی را به آدرس دیگر ارسال می‌كنید، پیوست‌های آن نیز ارسال می‌شوند. اگر بخواهید یكی از پیوست‌ها را حذف كنید، روی آن كلیك كنید و Delete را بفشارید. وقتی كه به یك پیغام جواب می‌دهید پیوست‌ها بصورت خودكار حذف می‌شوند زیرا شخصی كه پیغام اصلی را به شما فرستاده است نمی‌خواهد كه پیوست خود را دریافت كند! برای اینكه این پیوست‌ها ارسال شوند، یا باید بجای پاسخ دادن، پیغام را به آدرس دیگری ارسال كنید و یا باید دوباره آن فایل را پیوست كنید. كار عملی بعدی، در مورد پیوست كردن فایل‌ها می باشد.

وای!

اگر پیغامی را بفرستید و بعد بفهمید كه یكی از گیرندگان را جا انداخته‌اید، لازم نیست كه دوباره این پیغام را تایپ كنید. پوشه My Shortcuts در Outlook Bar را باز كنید و پوشه Sent Items را باز كنید. پیغامی كه فرستاده‌اید را انتخاب كنید، روی دكمه Forward كلیك كنید و آدرس گیرنده فراموش شده را تایپ كنید. بعد، روی Send كلیك كنید.