تبیان، دستیار زندگی
هر نوار ابزار آفیس، یك مجموعه پیش فرض از دكمه دارد. با این حال، می‌توانید آنها را طوری سفارشی كنید كه فقط دكمه‌هایی را نشان دهند كه شما می‌خواهید. برای مثال، ممكن است ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه نوارهای ابزار را سفارشی كنیم

هر نوار ابزار آفیس، یك مجموعه پیش فرض از دكمه دارد. با این حال، می‌توانید آنها را طوری سفارشی كنید كه فقط دكمه‌هایی را نشان دهند كه شما می‌خواهید. برای مثال، ممكن است بخواهید چند دكمه وب به نوار ابزار Standard اضافه كنید تا با روش كاری شما مطابقت كند. این كار عملی به شما نشان می‌دهد كه چگونه نوارهای ابزار آفیس را سفارشی كنید.


كادر محاوره‌ای Customize را باز كنید

برای سفارشی كردن یك نوار ابزار، از منوی View، گزینه Toolbars و بعد ... Customize را انتخاب كنید (بسته به اینكه از كدام برنامه آفیس استفاده می‌كنید، ممكن است منوی View با آنچه كه در اینجا مشاهده می‌كنید متفاوت باشد). كادر محاوه‌ای Customize باز می‌شود.

گزینه‌های نوار ابزار را تنظیم كنید  

روی برگه Options كلیك كنید تا گزینه‌های مختلف نوار ابزار را مشاهده كنید. اگر با Word یا Excel كار می‌كنید با انتخاب گزینه Show Standard And Formatting Toolbars On Two Rows می‌توانید نوار ابزارهای Standard و Formatting را بصورت كامل مشاهده كنید. برای بزرگ كردن دكمه‌های نوار ابزار، گزینه Large Icons را انتخاب كنید.


یك نوار ابزار را برای تغییر انتخاب كنید

برای سفارشی كردن یك نوار ابزار، روی برگ Toolbars كلیك كنید و نوار ابزاری كه می‌خواهید سفارشی كنید را انتخاب كنید تا آن را در صفحه نمایش دهید. برای مثال، برای سفارشی كردن نوار ابزار Drawing، گزینه Drawing را انتخاب كنید.


یك فرمان انتخاب كنید

روی برگ Commands كلیك كنید. برای اضافه كردن یك دكمه به نوار ابزار، ابتدا از لیست Categories یك گروه انتخاب كنید. بعد در لیست Commands اسكرول كنید تا آیكونی كه می‌خواهید را پیدا كنید.


دكمه را به نوار ابزار اضافه كنید

در لیست Commands، آیكون مربوط به دكمه‌ای كه می‌خواهید به نوار ابزار اضافه كنید را انتخاب كنید وآن را از لیست بكشید و در نوار ابزار و محلی كه می‌خواهید قرار گیرد رها كنید.

كادر محاوره‌ای را ببینید

وقتی كه افزودن یا حذف كردن دكمه‌ها از نوار ابزار به پایان رسید، روی Close كلیك كنید تا كادر محاوره‌ای Customize بسته شود.

*توجه*

حذف كردن دكمه‌ها

برای حذف یك دكمه از نوار ابزار، كادر محاوره‌ای Customize را باز كنید و بعد دكمه مورد نظر را از نوار ابزار بكشید و در ناحیه كاری رها كنید. این دكمه بلافاصله حذف می‌شود و دكمه‌های باقیمانده طوری جابجا می‌شوند كه جای این دكمه را پر كنند.