تبیان، دستیار زندگی
برای تسریع و تسهیل كار شما، منوها و نوارهای ابزار می‌توانند فقط فرمان‌ها و دكمه‌هایی را نمایش دهند كه بیشتر استفاده می‌كنید. یعنی یك منو یا نوار ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه با منوها و نوارهای ابزار كار كنیم

برای تسریع و تسهیل كار شما، منوها و نوارهای ابزار می‌توانند فقط فرمان‌ها و دكمه‌هایی را نمایش دهند كه بیشتر استفاده می‌كنید. یعنی یك منو یا نوار ابزار تمام فرمان‌های موجود را نشان نمی‌دهد مگر اینكه شما به آن بگویید. در این كار عملی‌، یاد می‌گیرید كه چگونه با منوهای و نوارهای ابزار سفارشی شده كار كنید.

نمایش دادن یك منو بصورت كامل

برای باز كردن منو، بروی اسم آن كلیك كنید، اگر منوهای سفارشی شده شما فعال باشند، آخرین گزینه‌هایی كه استفاده كردید را نشان می‌دهند. برای مشاهده تمام گزینه‌ها، چند ثانیه صبر كنید تا تمام گزینه‌ها ظاهر شوند. همچنین می‌توانید روی فلش در انتهای منو كلیك كنید تا كل گزینه‌ها را مشاهده كنید. اگر منوهای سفارشی شده غیر فعال باشند، كل گزینه‌ها را بصورت خودكار مشاهده می‌كنید.

منوهای خود را سفارشی كنید

برای سفارشی كردن منوها، از منوی Tools، گزینه Customize را انتخاب كنید. (بسته به اینكه از كدام برنامه آفیس استفاده می‌كنید،‌ ممكن است منوی Toolsژ با آنچه كه در اینجا مشاهده می‌كنید متفاوت باشد). كادر محاوره‌ای Customize باز می‌شود.

منوهای سفارشی شده را فعال یا غیر فعال كنید

برگه Options را انتخاب كنید تا گزینه‌های منو را مشاهده كنید. برای فعال یا غیر فعال كردن منوهای سفارشی شده‌، روی كادر انتخاب Always Show Full Menus كلیك كنید. عدم وجود تیك در این كادر، به این معنی است كه منوهای سفارشی شده، فعال می‌باشند و وجود تیك به این معنی است كه این قابلیت غیر فعال است. روی Close كلیك كنید تا كادر محاوره‌ای بسته شود و تغییرات اعمال شوند.

دكمه‌های مخفی نوار ابزار را ظاهر كنید

اگر دكمه‌ای از نوار ابزار كه می‌خواهید در صفحه نباشد، روی آیكون More Buttons در نوار ابزار كلیك كنید تا لیستی از دكمه‌های اضافی ظاهر شود.

یكی از دكمه‌های نوار ابزار را انتخاب كنید

از این لیست، دكمه‌ای كه می‌خواهید را انتخاب كنید، به محض اینكه انتخاب كردید، آن فرمان فعال می‌شود و این دكمه به دكمه‌های نوار ابزار اضافه می‌شود.

نوارهای ابزار را مخفی یا ظاهر كنید

برای ظاهر یا مخفی كردن یك نوار ابزار، از منوی View، گزینه Toolbars را انتخاب كنید تا منویی از تمام نوارهای ابزار برنامه ظاهر شود. علامت تیك در كنار اسم یك نوار ابزار نشان می‌دهد كه در حال حاضر در صفحه موجود است.

*توجه*

مشاهده تمام دكمه‌های نوار ابزار

برخی برنامه‌های آفیس مانند Word و Excel، دو نوار ابزار در فضای یكسانی از صفحه دارند: نوارهای ابزار Standard و Formatting این امر به كاربران امكان می‌دهد تا فضای بیشتری از ناحیه كاری را مشاهده كنند. با عدم انتخاب گزینه Standard And Formatting Toolbars Share One Row در كادر محاوره‌ای Customize می‌توانید این دو نوار ابزار را بطور كامل نمایش دهید‌ (به مرحله 3 این كار عملی مراجعه كنید).


برگرداندن فرمان‌ها به حالت اولیه

كادر محاوره‌ای Customize، یك گزینه برای برگرداندن مجموعه پیش فرض فرمان‌های قابل مشاهده در منوها و نوارهای ابزار برنامه دارد. برای فعال كردن تنظیمات پیش فرض، روی دكمه Reset My Usage Data كلیك كنید.


گزینه‌های دیگر برای سفارشی كردن

كادر محاوره‌ای Customize، گزینه‌های دیگری هم دارد كه می‌توانید برای منوها و نوارهای ابزار بكار ببرید مانند بزرگ كردن آیكون‌ها یا مشاهده Screen Tipها برای مثال، از لیست Menu Animations برای انتخاب یك شیوه متحرك استفاده كنید. این شیوه بر چگونگی نمایش داده شدن منوها تاثیر می‌گذارد (تاثیر بسیار ظریف).