تبیان، دستیار زندگی
دومین برنامه پرطرفدارمجموعه آفیس، Excel است. Excel ابزار بسیارخوبی برای كار با داده‌ها و ارقام است. با Excel می‌توانید برای جمع زدن فروش اداره خود، برگ كاری ایجاد كنید ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استفاده از Excel

excell

دومین برنامه پرطرفدارمجموعه آفیس، Excel است. Excel ابزار بسیارخوبی برای كار با داده‌ها و ارقام است. با Excel می‌توانید برای جمع زدن فروش اداره خود، برگ كاری ایجاد كنید یا هزینه‌های شخصی را كنترل كنید. از Excel می‌توان برای تنظیم بودجه یا ایجاد فاكتور استفاده كرد. حتی از آن می‌توانید بعنوان یك برنامه پایگاه داده كوچك استفاده كنید. با این نرم افزار، می‌توانید هر نوع محاسبه ریاضی، از ساده‌ترین تا پیچیده‌ترین عملیات را انجام دهید و داده‌ها را سازماندهی كنید وقتی كه Excel را اجرا می‌كنید، صفحه نمایش چند عنصر آشنا مانند نوار منو، نوارهای ابزار، نوار وضعیت و اسكرول بارها را نشان می‌دهد. همچنین چند عنصر نا‌آشنا مانند نوار فرمول را مشاهده خواهید كرد كه به شما امكان می‌دهد تا داده‌ها را مشاهده و ویرایش كنید. ناحیه كاری به یك شبكه بنام صفحه كاری تقسیم می‌شود. در ابتدا سه برگه كاری در یك صفحه كاری قراردارد (كه اصطلاح Excel برای فایل است). داده‌ها در این شبكه سازماندهی می‌شوند.

در كارهای عملی این بخش، یاد می‌گیرید كه چگونه داده ها را وارد و فرمت دهی كنید، سطر و ستون اضافه حذف كنید و فرمول وارد كنید. بعلاوه، چند قابلیت پیشرفته‌ترExcel مانند مرتب سازی و فیلتر كردن داده‌ها و ایجاد نمودار را یاد خواهید گرفت.