تبیان، دستیار زندگی
هر بار Outlook Express را اجرا می‌كنید، این برنامه به وسیلة اینترنت به mail server دریافتی شما متصل می‌شود و نامه‌های الكترونیكی دریافتی شما را download می‌كند. Outlook ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دریافت Email به وسیلة Outlook Express

هر بار Outlook Express را اجرا می‌كنید، این برنامه به وسیلة اینترنت به mail server دریافتی شما متصل می‌شود و نامه‌های الكترونیكی دریافتی شما را download می‌كند. Outlook Express مانند یك درایو ساختاربندی شده است. به این صورت كه شاخه‌های مختلفی دارد. Inbox ، Outbox ، Sent Items ، Deleted Items و Drafts شاخه‌های آن هستند نامه‌های جدیدی كه دریافت می‌كنید به شاخة Inbox ارسال می‌شوند و تا زمانی كه آن را به مكان دیگر منتقل یا آن را حذف كنید در آنجا می‌ماند. اگر از سرویس پست الكترونیكی Hotmail استفاده می‌كنید گروه دیگری از شاخه‌ها مخصوص این سرویس وجود دارد كه نحوة استفاده از این نوع سرویس‌های پست الكترونیكی رایگان را در قسمت های بعدی كتاب توضیح می‌دهیم.

نامه‌های دریافت شده را بخوانید

دریافت Email به وسیلة Outlook Express

وارد محیط Outlook Express شوید. اگر نامه یا نامه‌های جدیدی دریافت كرده‌اید Hyperlinkای كه عنوان unread Mail message دارد را كلیك كنید تا لیست این نامه‌ها به نمایش درآید. راه دیگری برای مشاهدة لیست این نامه‌ها كلیك كردن روی آیكون Inbox می‌باشد.

مشاهدة نامه‌ها

دریافت Email به وسیلة Outlook Express

در پنجرة سمت راست لیست نامه‌های موجود به نمایش درمی‌آید. این لیست شامل نامه‌های جدید و نامه‌های قدیمی می‌باشد. عنوان نامة مورد نظرتان را كلیك كنید تا محتویات نامه به نمایش در بیاید. اگر مایل بودید نامه‌ای را حذف كنید می‌ توانید دكمة Delete را در حالی كه نامة مورد نظر انتخاب شده كلیك كنید.

مشاهدة یك نامه در پنجرة جدید

دریافت Email به وسیلة Outlook Express

برای اینكه بتوانید نامه‌ها را بهتر بخوانید بر روی آن نامه دو بار كلیك كنید تا در پنجرة جدیدی باز شود، امتحان كنید.

مشاهدة سایر نامه‌ها

دریافت Email به وسیلة Outlook Express

شما می‌توانید از دكمه‌های Previous و Next برای مشاهدة سایر نامه‌ها استفاده كنید. دكمة Next را كلیك كنید تا نامة بعدی به نمایش درآید.

پاسخ دادن به یك نامه

دریافت Email به وسیلة Outlook Express

برای پاسخ دادن به نامه‌ای كه می‌خوانید می‌توانید دكمة Reply را كلیك كنید، با كلیك این دكمه پنجرة New Message ظاهر می‌شود كه متن نامة اصلی در این پنجره هم وجود دارد. اگر نامة اصلی به چند آدرس پست الكترونیكی ارسال شده باشد با كلیك دكمة Reply All می‌توانید نامة جدید را به كلیه این آدرس‌ها ارسال كنید.

ارسال نامة دریافتی به آدرس‌های پست الكترونیكی دیگر

دریافت Email به وسیلة Outlook Express

برای ارسال نامه‌های دریافتی به افراد دیگری كه آدرس پست الكترونیكی دارند دكمة Forward را كلیك كنید، در ارسال نامه‌های موجود می‌توانید ارسال را با تغییر یا بدون تغییر نامه انجام دهید.