تبیان، دستیار زندگی
برای بسیاری از افراد، یادگیری تعیین مرحلة كلی ایمنی كه در كار عملی قبل توضیح داده شد كفایت می‌كند. ولی برای كنترل بیشتر جزئیات سیستم امنیتی خودتان می‌توانید این سیستم را سفارشی كنید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سفارشی كردن سطح امنیت در وب

برای بسیاری از افراد، یادگیری تعیین مرحلة كلی ایمنی كه در كار عملی قبل توضیح داده شد كفایت می‌كند. ولی برای كنترل بیشتر جزئیات سیستم امنیتی خودتان می‌توانید این سیستم را سفارشی كنید. به عبارتی شما می‌توانید به صورت دستی امكانات مورد نظرتان از قبیل Cookie ها، Java ، Java Script و شیوة download كردن فایل‌ها از اینترنت را فعال یا غیرفعال كنید. شما در این كار عملی اطلاعات مقدماتی لازم جهت سفارشی كردن میزان امنیت وب را بدست می‌آورید.

پنجرة Internet Options را باز كنید

منوی Tools را باز كرده گزینة Internet Options را كلیك كنید.

دكمة Custom Level را كلیك كنید

سفارشی كردن سطح امنیت در وب

صفحة Security را با كلیك عنوان Security باز كرده دكمة Custom Level را جهت سفارشی كردن میزان امنیت كار با شبكه كلیك كنید.

نمایش سطح امنیتی اولیه

سفارشی كردن سطح امنیت در وب

به صورت پیش‌فرض، پنجرة تنظیمات سفارشی، تنظیمات موجود برای مرحلة امنیتی Medium را نشان می‌دهد. برای تغییر سطح تنظیمات امنیتی اولیه جهت سفارشی كردن، پیكان كادر مقابل برچسب Reset To را كلیك كنید تا منوی كشویی آن باز شود حال مرحله‌ای را برای شروع عملیات سفارشی از میان گزینه‌های موجود انتخاب كنید.

دكمة Reset را كلیك كنید

سفارشی كردن سطح امنیت در وب

دكمة Reset را كلیك كنید تا در صورتی كه قبلاً سطح امنیتی انتخاب شده سفارشی شده بود، تنظیمات پیش فرض آن مرحله (این تنظیمات توسط شركت مایكروسافت تعیین شده‌اند) به نمایش دربیاید.

تنظیمات خود را سفارشی كنید

سفارشی كردن سطح امنیت در وب

امكانات مختلفی را كه می‌توانید سفارشی كنید مرور كنید. برای سفارشی كردن هر یك از امكانات فقط لازم است بر روی دكمة رادیویی دلخواه‌تان كلیك كنید. Disable موجب می‌شود امكانات مورد نظر كه عنوان آن ذكر شده غیرفعال شود. Enable امكانات مورد نظر را فعال می‌كند و Prompt موجب می‌شود مرورگر در صورت نیاز به استخاره از چنین امكاناتی از شما سؤال كند كه آیا می‌خواهید از فلان امكاناتی استفاده كنید یا خیر. زمانی كه گزینه‌های مورد نظرتان را سفارشی كردید دكمة Ok را كلیك كنید.

انصراف از استفادة سطح امنیتی سفارشی شده

سفارشی كردن سطح امنیت در وب

برای اینكه تمام تغییراتی كه در عملیات سفارشی كردن انجام داده‌اید، نادیده گرفته شود و سطح امنیتی رایانة شما به حالت پیش‌فرض خود باز گردد در صفحة Security دكمة Level Default را كلیك كرده سپس دكمة Ok را كلیك كنید.

* توجه *

غیرفعال كردن اخطارهای ویژه

زمانی كه شما اطلاعات شخصی از قبیل شمارة شناسایی و شمارة رمز كارت اعتباری خود را در اینترنت وارد می‌كنید هنگام ارسال این گونه اطلاعات به شما اخطار داده می‌شود. برای غیرفعال كردن این اخطارها می‌توانید گزینة Submit Nonencrypted Form Data را غیرفعال كنید. برای انجام این كار در پنجرة SecuritySettings كه در مرحله 4 این كار عملی نشان داده شده، گروه Submit Nonencrypted form Data را پیدا كرده گزینة Disabled را كلیك كنید سپس دكمة Ok را كلیك كنید.