تبیان، دستیار زندگی
شاید از خودتان می‌پرسید كه منظور از تنظیمات اولیه چه چیزی می‌تواند باشد. مگر Bearshare چه نوع تنظیماتی می‌تواند داشته باشد؟ به همین منظور لازم دانستیم كه دوباره یادآوری ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تنظیم اولیة Bearshare

شاید از خودتان می‌پرسید كه منظور از تنظیمات اولیه چه چیزی می‌تواند باشد. مگر Bearshare چه نوع تنظیماتی می‌تواند داشته باشد؟ به همین منظور لازم دانستیم كه دوباره یادآوری كنیم كه در كار با Bearshare تمام افراد نسبت به تداوم شبكه مسئول هستند. به عبارتی دیگر هر كدام از كاربران Bearshare به اندازة توانایی خویش فایل به اشتراك می‌گذارد تا دیگر كاربران بتوانند از این فایل‌ها استفاده كنند. بنابراین از شما تقاضا داریم فایل‌هایی را از خود به اشتراك بگذارید كه فكر می‌كنید برای دیگران كاربرد دارد.

تنظیمات امنیتی دستگاه مولد اعداد تصادفی

تنظیم اولیة Bearshare

نرم‌افزار Bearshare به منظور تشخیص دستكاری شدن فایل‌هایی كه در حال download هستند و همچنین به منظور جلوگیری از تجسس ISPها و اشخاص و نیز برای تأیید سلامت بودن فایل‌های شبكة Gnutella از یك سیستم مولد اعداد تصادفی استفاده می‌كند. برای اینكه این سیستم بر روی رایانة شما تنظیم گردد شما می‌بایست یك سری داده‌های تصادفی به رایانة خود بدهید. داده‌های مذكور با حركت دادن ماوس و كیبوردتان وارد می‌شوند. ماوس خود را تكان دهید تا دكمة Next فعال شود و آنگاه Next را كلیك كنید.

امنیت بیشتر

تنظیم اولیة Bearshare

هر چه داده‌های تصادفی بیشتری وارد شوند امنیت كار در Bearshare بیشتر می‌شود. اگر مایلید می‌توانید ماوس خود را مقداری بیشتر حركت دهید. پس از اینكه كارتان تمام شد دكمة Next را كلیك كنید. البته ذكر این نكته شاید بد نباشد كه لزومی به تنظیم امنیت بیشتر نیست و شما بدون تكان دادن ماوس خود می‌توانید Next را كلیك كنید و به مرحلة بعدی بروید.

تنظیم امنیتی دستگاه مولد اعداد تصادفی

تنظیم اولیة Bearshare

در این مرحله شما می‌بایست به طور تصادفی تایپ كنید تا دكمة Next فعال گردد سپس Next را كلیك كنید. بازهم تاكید می‌كنیم تا در نظر داشته باشید شما باید كاراكترها را بطور تصادفی وارد كنید و لزومی به ورود رمز عبور یا حتی كلمة معنی‌دار در این مرحله نمی‌باشد!

امنیت بیشتر

تنظیم اولیة Bearshare

برای امنیت بیشتر مقداری بیشتر تایپ كنید و بعد از تایپ به میزان دلخواه‌تان Finish را كلیك كنید. با كلیك دكمة Finish مراحل تنظیم امنیت به پایان می‌رسد.

صفحة خوش‌آمدگویی ویزارد تنظیمات

تنظیم اولیة Bearshare

اگر فكر می‌كنید تنظیمات به پایان رسیده سخت در اشتباه هستید! بله، هنوز با هم خیلی كار داریم. این صفحة خوش‌آمدگویی به مراحل تنظیمات اصلی Bearshare است و به غیر از اطلاعاتی كه ما در طی این كار عملی به شما می‌دهیم حاوی اطلاعات خاص دیگری نیست. پس با ما همراه باشیدو دكمة Next را كلیك كنید.

تنظیمات پنجرة Options

تنظیم اولیة Bearshare

حالا نوبت به تنظیمات كلی Bearshare می‌رسد. ما تنظیماتی كه توضیح آنها لازم به نظر می‌رسد را شرح می‌دهیم. اول اینكه جعبة گزینشی Launch Bearshare on System Startup در صورتی كه فعال باشد موجب می‌شود Bearshare هر بار رایانة شما راه‌اندازی مجدد شود اجرا گردد.

دیگر تنظیمات پنجرة Options

تنظیم اولیة Bearshare

Bearshare دارای امكاناتی است كه به كمك آنها كنترل محتویات قابل download ممكن می‌شود. یعنی download كردن محتویات مبتذل موجود در شبكة Gnutella تا حد زیادی برای كاربران رایانة شما مشكل می‌شود. برای فعال كردن این امكانات Family Filter را تیك‌دار كنید و رمز عبوری متشكل از حداكثر 20 كاراكتر را درون كادر Password وارد نموده سپس دكمة Lock را كلیك كنید. پس از اینكه تنظیمات صفحة Options را به پایان رساندید، دكمة Next را كلیك كنید.

تعیین نوع ارتباط اینترنتی

تنظیم اولیة Bearshare

برای استفادة بهینه از خدمات اینترنتی‌تان، Bearshare از شما درخواست می‌كند كه نوع ارتباطی كه با اینترنت دارید را مشخص كنید. در شكل زیر 5 دكمة رادیویی می‌بینید. دكمة اول مربوط به افرادی است كه برای اتصال به اینترنت از مودم استفاده می‌كنند. گزینة دوم برای افرادی است كه از كابل‌كشی یا كارت‌های Wireless یا اینكه از یكی از خدمات DSL یا ADSL برای اتصال به اینترنت استفاده می‌كنند. اگر با ماهواره به اینترنت وصل می‌شوید كه دكمة رادیویی سوم مربوط به شماست، ولی اگر از شبكة داخلی و به طور غیر مستقیم به اینترنت وصل می‌شوید دكمة چهارم را انتخاب كنید. برای ورود پهنای باند به صورت دستی می‌توانید دكمة پنجم را بزنید. پس از اینكه دكمة رادیویی مناسب‌تان را فعال نمودید Next را كلیك كنید.

تعیین مسیرهای ذخیرة فایل‌های download

تنظیم اولیة Bearshare

دو مسیر برای ذخیره‌سازی فایل‌های download لازم است. یكی از این مسیرها، مسیر ذخیرة فایل‌هایی است كه در حال download هستند. این مسیر در كادر اولی قید می‌شود. مسیر بعدی كه مربوط به كادر دوم شكل زیر است مسیر ذخیرة فایل‌هایی است كه download آنها خاتمه یافته است. پس از ورود مسیرهای مورد نظرتان Next را برای ادامة تنظیمات كلیك كنید.

تعیین درایوهای قابل جستجو

تنظیم اولیة Bearshare

هم اكنون مرحلة جالب این كار عملی فرا رسیده است. شما طی مراحل بعدی این كار عملی می‌توانید بزرگواری خودتان را برای خودتان به اثبات برسانید. چه بسا زیاد هستند افرادی كه به فایل‌هایی كه به احتمال زیادی شما دارندة آنها هستید، احتیاج دارند. بنابراین فایل‌هایی كه دیگران نیازمندشان هستند را از آنان دریغ نكنید. تیك جلوی درایوهایی كه می‌خواهید Bearshare در آنها به منظور یافتن فایل‌هایی كه قابل اشتراك‌گذاری هستند جستجو كند را فعال كنید و دكمة Next را كلیك كنید.

اشتراك گذاری فایل‌ها

تنظیم اولیة Bearshare

پس از جستجو درون درایوها شما می‌توانید شاخه‌هایی را كه مایلید برای كاربران Gnutella به اشتراك گذاشته شوند را تعیین كنید. جعبة مقابل شاخه‌ها و یا فایل‌های مورد نظرتان را تیك‌دار كنید و Next را كلیك كنید.

صفحة پایانی تنظیمات

تنظیم اولیة Bearshare

انجام تنظیمات این كار عملی فقط زمان اولین راه‌اندازی Bearshare لازم است. به شما تبریك می‌گوئیم! تنظیمات به پایان رسیده‌اند. دكمة Finish را كلیك كنید.

صفحة توضیحات Bearshare

تنظیم اولیة Bearshare

صفحة توضیحات Bearshare كه در حین اجرای این نرم‌افزار ممكن است به نمایش درآید اطلاعاتی دربارة نسخة نصب شدة Bearshare به شما می‌دهد. OK را كلیك كنید.