تبیان، دستیار زندگی
همان‌گونه كه می‌دانید ICQ یك نرم‌افزار گفتگو می‌باشد. نرم‌افزارهایی كه برای گفتگو به كار می‌روند باید قابلیت جستجوی كاربران دیگر را داشته باشند. جستجو در رایانه‌ها از ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ثبت كاربر جدید برای كار با ICQ

همان‌گونه كه می‌دانید ICQ یك نرم‌افزار گفتگو می‌باشد. نرم‌افزارهایی كه برای گفتگو به كار می‌روند باید قابلیت جستجوی كاربران دیگر را داشته باشند. جستجو در رایانه‌ها از طریق ورود پارامترهایی مشخص صورت می‌گیرد. به طور مثال شما برای گفتگو با كاربران مرد كه نام‌شان امیر است می‌بایست مشخص كنید كه پارامتر جنس كاربران مورد جستجوی شما مرد و پارامتر نام كاربر مورد نظرتان امیر می‌باشد. بنابراین بدون اینكه پرونده‌های اطلاعاتی برای كاربران ثبت شود جستجوی افراد ناممكن خواهد بود. در این كار عملی یاد می‌گیرید چگونه برای خود یك پروندة اطلاعاتی ثبت كنید و وارد محیط گفتگوی ICQ شوید.

ثبت كاربر جدید

ثبت كاربر جدید برای كار با ICQ

زمان اجرای ICQ پنجره‌ای ظاهر می‌شود كه توسط آن می‌توانید مشخص ‌كنید با كدام پروندة كاربری مایلید به شبكة ICQ وصل شوید. ولی چون تابحال از نرم‌افزار ICQ استفاده نكرده‌اید شما می‌بایست یك پروندة اطلاعاتی برای خودتان ثبت كنید. برای ایجاد یك پروندة جدید دكمة Get an ICQ Number را كلیك كنید.

تأیید شرایط ثبت كاربر جدید

ثبت كاربر جدید برای كار با ICQ

قبل از وارد كردن اطلاعات شخصی باید شرایط ثبت كاربر جدید را تأیید كنید. دكمة Next را جهت تایید شرایط كلیك كنید.

وارد كردن مشخصات

ثبت كاربر جدید برای كار با ICQ

بنام و نام خانوادگی خود را به ترتیب درون كادرهای First Name و Last Name وارد كنید. سپس نام مستعار مورد نظرتان را در كادر Nickname وارد كنید. گر چه وارد كردن نام و نام خانوادگی اختیاری است، وارد كردن نام مستعار الزامی است. در صورت تمایل به ورود آدرس Email آن را نیز در كادر مربوط به آن وارد كنید.

تعیین رمز عبور

ثبت كاربر جدید برای كار با ICQ

رمز عبور مورد نظرتان را در كادرهای Password و Confirm Password وارد كنید. به خاطر سپردن این رمز عبور برای استفادة آتی از پروندة اطلاعاتی شما در ICQ الزامی است. اگر مایل به ذخیرة این رمز عبور هستید تا دفعات دیگر لزومی به ورود مجدد این رمز عبور نباشد، Auto Save Password را فعال كرده، Next را كلیك كنید.

اطلاعات بیشتری درباره خودتان وارد كنید

ثبت كاربر جدید برای كار با ICQ

اگر مایلید می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره خودتان در اختیار بانك اطلاعاتی ICQ بگذارید. البته ورود دیگر اطلاعات الزامی نیست. بنابراین در صورت تمایل جنس، تاریخ تولد و محل تولد خود را مشخص كنید.

اطلاعات دیگر

ثبت كاربر جدید برای كار با ICQ

پس از تعیین محل سكونت كنونی و زبان‌هایی كه می‌توانید صحبت كنید دكمة Next را كلیك كنید. با كلیك Next اطلاعاتی كه وارد كردید ثبت می شوند.. این ثبت چند ثانیه بیشتر طول نمی‌كشد.

شمارة ICQ

ثبت كاربر جدید برای كار با ICQ

با ثبت موفقیت‌آمیز ‌پروندة شما یك شمارة پرونده برای شما به وجود می‌آید كه شمارة ICQ نام دارد. با دانستن این شماره و رمز عبور خود می‌توانید به وسیلة هر رایانه‌ای كه ICQ بر روی آن نصب است به شبكة ICQ متصل شوید. دكمة Start را كلیك كنید تا گفتگو كردن را شروع كنیم.