تبیان، دستیار زندگی
هر فایلی كه بر روی رایانه شما باشد را می‌توانید از طریق Email ارسال كنید. این فایل‌ها با برقراری پیوند با نامه‌های الكترونیكی ارسال می‌شوند. این فایل‌ها را Attached File به معنای فایل پیوندی می‌نامند....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارسال یك فایل به همراه Email

هر فایلی كه بر روی رایانه شما باشد را می‌توانید از طریق Email ارسال كنید. این فایل‌ها با برقراری پیوند با نامه‌های الكترونیكی ارسال می‌شوند. این فایل‌ها را Attached File به معنای فایل پیوندی می‌نامند. قبل از اینكه این گونه فایل‌ها قابل استفاده شوند باید از mail server ارائه دهندة سرویس پست الكترونیكی download شوند، مدت زمان دریافت این گونه فایل‌ها از mail server به بزرگی فایل بستگی دارد. برای مثال جهت download فایلی به بزرگی 2 مگابایت با سرعت اینترنتی 28800 بیش از 10 دقیقه زمان لازم است. شاید خوب باشد بدانید فایل‌های بزرگ فضای پستی شما را پر می‌كنند و پر شدن فضای پستی شما بعضاً موجب می‌شود نتوانید نامه‌های دیگری دریافت كنید. پس سعی كنید تنها زمانی فایل‌های بزرگ همراه نامه‌هایتان ارسال كنید كه گیرندة نامه انتظار دریافت چنین فایل حجیمی را داشته باشد.

Outlook Express را راه‌اندازی كنید

ارسال یك فایل به همراه Email

منوی Start را باز كرده و ماوس را روی زیر منوی All Programs نگه دارید تا این منو باز شود و از میان گزینه‌های منوی Programs گزینة Outlook Express را كلیك كنید. پس از ورود به محیط برنامه، گزینة new Mail message را كلیك كنید.

پیوند دادن فایل به نامة الكترونیكی

ارسال یك فایل به همراه Email

پس از وارد كردن آدرس پست الكترونیكی گیرنده و تایپ متن نامة خود، از نوار ابزار دكمة Attach را انتخاب (كلیك) كنید. در این مرحله پنجره‌ای با عنوان Insert Attachment باز می‌شود.

فایل مورد نظرتان را انتخاب كنید

ارسال یك فایل به همراه Email

با روش‌های استانداردی كه فایل‌های تحت ویندوز انتخاب می‌شوند، مسیر، شاخه و فایل مورد نظرتان را در این پنجره انتخاب كنید و دكمة Attach را كلیك كنید.

ارسال Email به همراه فایل پیوندی

ارسال یك فایل به همراه Email

پس از انتخاب فایل پیوندی نام فایل پیوندی در كادر مقابل Attach ظاهر می‌شود. پس از حصول اطمینان دربارة صحت فایل پیوندی و آدرس پستی گیرنده دكمة Send را كلیك كنید.

انتخاب فایل‌های متعدد

ارسال یك فایل به همراه Email

شما می‌توانید بیش از یك فایل به نامه‌های خودتان پیوند دهید. اگر فایل‌هایی كه می‌خواهید به نامه‌ها پیوند دهید همگی در یك مسیر باشند با نگه داشتن كلید Shift و كلیك تك تك فایل‌های مورد نظر، آنها به حالت انتخاب در می‌آیند. با كلیك دكمة Attach بین این فایل‌ها و نامه، پیوند بوجود می‌آید.

ارسال Email به همراه فایل‌های پیوندی

ارسال یك فایل به همراه Email

نام همگی فایل‌های انتخاب شده در كادر مقابل عنوان Attach نمایش داده می‌شود. اگر مایل به پیوند دادن فایل‌های بیشتری با این نامه بودید می‌توانید دكمة Attach را دوباره كلیك كنید و فایل‌هایی كه می‌خواهید اضافه كنید را انتخاب كنید. پس از اتمام كارها دكمة Send را كلیك كنید تا نامة شما به همراه فایل‌های پیوندی لیست شده در كادر روبه‌روی عنوان Attach ارسال شوند.

*توجه *

ارسال یك میان‌بر به جای یك فایل

اگر شما به كاربر دیگری در یك شبكة خصوصی (درون شركت‌ها، دانشگاه‌ها یا مؤسسه‌ها) می‌خواهید نامة الكترونیكی ارسال كنید می‌توانید به جای ارسال كل فایل، فایل میان‌بر ارسال كنید و فایل اصلی را به یكی از شاخه‌های عمومی رایانه‌های این شبكه منتقل كنید. برای انجام این كار پس از انتخاب فایل یا فایل‌های مورد نظر در پنجرة Insert Attachment گزینة Make Shortcut to this file را فعال كنید و سپس دكمة Attach را كلیك كنید. دقت كنید فایل‌های اصلی انتخاب شده باید در یكی از شاخه‌های عمومی قابل دسترسی برای كلیة رایانه‌های شبكه ذخیره شده باشد.