تبیان، دستیار زندگی
تحول صفحه به بازدید كنندگان امكان می‌دهد تا با اعمال كردن یك جلوه تصویری در هنگام باز و بسته شدن صفحه، به آرامی از یك صفحه به صفحه دیگر حركت كند. مثلاً می‌توانید جلوه‌‌ای را ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه تحول صفحه ایجاد كنیم؟

تحول صفحه به بازدید كنندگان امكان می‌دهد تا با اعمال كردن یك جلوه تصویری در هنگام باز و بسته شدن صفحه، به آرامی از یك صفحه به صفحه دیگر حركت كند. مثلاً می‌توانید جلوه‌‌ای را انتخاب كنید كه صفحه را طوری نمایش دهد كه بصورت راه راه های عمودی یا الگوی چهارخانه نشان داده شود. تحول‌های صفحه، بیشتر برای كنفرانس‌های تصویری سودمند می‌باشند. برای مشاهده تحول صفحه به IE نیاز دارید و بازدیدكنندگانی كه از مرورگرهای دیگر استفاده می‌كنند هیچ جلوه ویژه‌ای روی صفحه نمی‌بیبنند.

انتخاب تحول صفحه

چگونه تحول صفحه ایجاد كنیم؟

صفحه مورد نظر را باز كنید و از منوی Format ، گزینه Page Transition را انتخاب كنید تا كادر محاوره‌ای Page Transition باز شود.

نقطه شروع را مشخص كنید

چگونه تحول صفحه ایجاد كنیم؟

از لیست Event ، نقطه شروع جلوه را انتخاب كنید. مثلاً وقتی كه بازدید كننده صفحه‌ای را باز می‌كند یا می‌بندد، تحول صورت گیرد. همچنین می‌توانید كاری كنید كه وقتی كه بازدیدكننده به سایت وارد یا از آن خارج می‌شود تحول صورت گیرد.

انتخاب دوره زمانی و جلوه

چگونه تحول صفحه ایجاد كنیم؟

دوره‌ای كه می‌خواهید جلوه تحول طول بكشد را بر حسب ثانیه در كادر Duration تایپ كنید. بطور كلی، دوره 3 تا 5 ثانیه‌ای كافی است. از لیست Transition effect ، یك جلوه انتخاب كنید و بعد روی Ok كلیك كنید. (اگر جلوه‌ای كه انتخاب كرده‌اید را نمی‌پسندید، باز كردن مجدد این كادر و انتخاب یك جلوه دیگر، ساده است).

فایل را ذخیره كنید

 چگونه تحول صفحه ایجاد كنیم؟

قبل از اینكه بتوانید این تحول را مشاهده كنید ابتدا باید فایل را ذخیره كنید. برای این كار، روی دكمه Save در نوار ابزار Standard كلیك كنید.

این جلوه را مشاهده كنید

چگونه تحول صفحه ایجاد كنیم؟

از منوی File ، گزینه Preview in Browser را انتخاب كنید. Internet Explorer را انتخاب كنید و روی Preview كلیك كنید . البته ابتدا باید یك صفحه دیگر را باز كنید و بعد صفحه‌ای كه روی آن كار می‌كنید را باز كنید تا تحول را مشاهده كنید. در اینجا، پایان جلوه Checkerboard Across را مشاهده می‌كنید.

حذف كردن جلوه تحول

چگونه تحول صفحه ایجاد كنیم؟

اگر بخواهید جلوه تحول را حذف كنید، كادر محاوره‌ای Page Transition را باز كنید. از لیست Transition effect ، گزینه No Effect را انتخاب كنید و روی Ok كلیك كنید.

 *توجه *

مرورگر

از آنجایی كه تحول صفحه به IE نسخه 4 یا بالاتر نیاز دارد، این قابلیت برای Presentation هایی از هارد یا شبكه اداره شما، بهتر بكار می‌رود.