تبیان، دستیار زندگی
Form page wizard با استفاده از سؤالات از پیش تعیین شده به شما كمك می‌كند تا یك فرم سفارشی ایجاد كنید. شاید این ویزارد به هر دردی نخورد ولی راه خوبی برای شروع است....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه از Form page Wizard استفاده كنیم

Form page wizard با استفاده از سؤالات از پیش تعیین شده به شما كمك می‌كند تا یك فرم سفارشی ایجاد كنید. شاید این ویزارد به هر دردی نخورد ولی راه خوبی برای شروع است.

یك صفحه جدید باز كنید

چگونه از Form page Wizard استفاده كنیم

برای ایجاد یك فرم جدید، روی فلش دكمه New Page كلیك كنید و گزینه Page را انتخاب كنید. كادر محاوره‌ای Page Template باز می‌شود. (توجه داشته باشید كه اگر روی خود دكمه New page در نوار ابزار استاندارد كلیك كنید، نمی‌توانید یك قالب انتخاب كنید.)

Form page wizard را انتخاب كنید

چگونه از Form page Wizard استفاده كنیم

از لیست قالب‌ها، گزینه Form page wizard را انتخاب كنید و روی دكمه OK كلیك كنید. صفحه اولیه این ویزارد باز می‌شود.

ویزارد را راه اندازی كنید

چگونه از Form page Wizard استفاده كنیم

روی دكمه Next كلیك كنید. در صفحه دوم ویزارد، روی Add كلیك كنید تا شروع به وارد كردن سؤالات جدید به فرم خود كنید.

نوع فرم را انتخاب كنید

چگونه از Form page Wizard استفاده كنیم

ویزارد، لیستی از انواع رایج فرم مانند Product information (اطلاعات محصول) و Contact information (اطلاعات اشخاص و شركت‌ها) را ارائه می‌كند. نوع اطلاعاتی كه می‌خواهید جمع آوری كنید را انتخاب كنید. هر فرم نیاز به كمی مقدمه دارد كه Frontpage، آن را با مقداری متن پیش فرض در كادر Edit the prompt for this question درج می‌كند. در صورت لزوم این متن را تغییر دهید یا حذف كنید و روی Next كلیك كنید.

انتخاب سؤالات

چگونه از Form page Wizard استفاده كنیم

گزینه‌هایی كه می‌خواهید از كاربر بپرسید را انتخاب كنید. نگران متن كادر Enter the base name for this group of variables نباشید. زیرا Frontpage از متن این كادر متنی برای ایجاد اولین قسمت اسم فیلدها در فرم استفاده می‌كند. روی Next كلیك كنید.

فرم را تكمیل كنید

چگونه از Form page Wizard استفاده كنیم

اگر می‌خواهید اطلاعات دیگری را نیز از كاربران دریافت كنید، روی Add كلیك كنید و مراحل 3 تا 5 را تكرار كنید. بعد روی Finish كلیك كنید. فرم جدید در دید Page باز می‌شود.

* توجه*

اداره كردن فرم

بعداً می‌توانید تعیین كنید كه چگونه می‌خواهید نتیجه فرم را جمع‌آوری كنید. می‌توانید اطلاعات وارد شده توسط بازدیدكنندگان را در یك فایل در سرور ذخیره كنید یا آنها را به آدرس خود Email كنید. برای اینكه ببینید فرم چگونه پردازش می‌شود، به كار عملی 8 چگونه نتیجه فرم را ذخیره یا Email كنیم» مراجعه كنید.