تبیان، دستیار زندگی
اگر از پیش مشاهده تب ها در مرورگر اج مایکروسافت ناراضی هستید، با این مطلب از تبیان همراه باشید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه پیش مشاهده تب ها در مرورگر Edge را غیرفعال کنیم؟

اگر از پیش مشاهده تب ها در مرورگر اج مایکروسافت ناراضی هستید، با این مطلب از تبیان همراه باشید.

ترجمه: سید محمد  امین سعادت - بخش دانش و زندگی تبیان

اج

مایکروسافت Edge ، مرورگر شرکت مایکروسافت که جایگزین Internet Explorer سابق شده، و سرعت و امنیت بسیار بیشتری نسبت به آن دارد.
یکی از جدیدترین قابلیت های این برنامه، امکان پیش مشاهده تب ها می باشد. به این صورت که اگر شما نشانگر ماوس را روی یک تب نگه دارید، صفحه سایت آن تب در یک کادر کوچک به نمایش در می آید.
این قابلیت به نوعی ممکن است یک نوآوری به حساب بیاید، اما در عین حال می تواند خوشایند برخی کاربران نباشد.
برای حذف این قابلیت از مرورگر مایکروسافت اج، باید یک دستکاری کوچک در رجیستری ویندوز اعمال کنیم!
برای وارد شدن به صفحه رجیستری، کلید ویندوز و حرف R  را همزمان فشار دهید تا صف Rue اجرا شود. در آنجا عبارت  regeditرا تایپ کنید و ok را بزنید. بجای این کار می توانید در قسمت سرچ ویندوز regedit را جست وجو کنید.

اج

پس از وارد شدن به صفحه رجیستری، مسیر زیر را دنبال کنید:  HKEY_CURRENT_USER \ SOFTWARE \ Classes \ Local Settings \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ AppContainer \ Storage \ microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe \ MicrosoftEdge \ TabbedBrowsing
سپس در فضای خالی راست کلیک کنید، گزینه new را انتخاب کنید، DWORD (32-bit) Value را انتخاب کنید، و نام  آن  را Tab peel Enabled بگذارید. در نهایت روی آن دبل کلیک کنید و سپس از باز شدن، در قسمت Value data مقدار 0 (صفر) را وارد کنید. پنجره را ببندید  مایکروسافت اج را مجدا اجرا کنید.

اگر احیانا در آینده دلتان برای این قابلیت تنگ شد(!)، همین مسیر را مجددا دنبال کنید و مقدار Value data را از ٠ به ١ تغییر دهید.


منبع: Makeuseof