تبیان، دستیار زندگی
دراین مطلب به بیان چند ترفند ساده درباره ی کنترل پنل وراست کلیک می پردازیم. دراین مطلب به بیان چند ترفند ساده درباره ی کنترل پنل وراست کلیک می پردازیم. دراین مطلب به بیان چندترفند ساده درباره کنترل پنل وراست کلیک می پردازیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چند ترفند ساده


دراین مطلب به بیان چند ترفند ساده درباره ی کنترل پنل وراست کلیک می پردازیم.


ترفند

کنترل پنل

اگر شما هم مثل من زیاد به کنترل پنل سرکشی می‌کنید این ترفند ساده به کارتان می‌آید. می‌توانید با تنظیمات ساده کاری کنید که نیازی نباشد صفحه کنترل پنل را هر دفعه باز کنید بلکه با بردن ماوس روی این گزینه، لیست عناوین داخلی کنار ان نمایش داده شود.

برای این کار روی تسک بار راست کلیک کنید و مطابق تصویر گزینه  Properties را انتخاب کنید.

چند ترفند ساده 1

بعد از انتخاب Properties از تب‌های بالا start Menu را انتخاب کنید و روی گزینه Customize کلیک کنید.

چند ترفند ساده 2

سپس از زیر منو control Panel، گزینه Display as a menu را انتخاب کنید. بدین ترتیب تمامی فایل‌های درون کنترل پنل رو به روی این گزینه در استارت منو درج می‌شوند.

چند ترفند ساده 3

راست کلیک

می‌خواهید نرم‌افزاری که زیاد با آن سر و کار دارید را به منو راست کلیک اضافه کنید؟ می‌دانید چطور می‌شود یک نرم‌افزار را به منو راست کلیک اضافه کرد؟

برای این کار کافی‌ست از رجیستری اقدام کنید.

برای دسترسی و اعمال تغییرات در رجیستری، ابتدا عبارت Regedit.exe را مطابق شکل در سرچ استارت منو تایپ کنید.

چند ترفند ساده 4

بعد از انتخاب رجیستری وارد منو HKEY_CLASSES_ROOT و بعد از ان وارد منو Directory و سپس زیر منو Background و بعد از ان shell را انتخاب کنید. به طور خلاصه:

HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\Background\shell

حالا برای اضافه کردن هر نرم افزاری کافی‌ست روی shell راست کلیک کنید و با فشردن گزینه New/Key مطابق تصویر، عنوان آن نرم افزار را انتخاب کنید. برای مثال من نرم افزار Notepad را اضافه می‌کنم.

چند ترفند ساده5

در مرحله بعدی باید تنظیماتی انجام دهیم تا کلیدی که ساخته‌ایم دستور را اجرا کند. برای این کار روی Notepad راست کلیک می‌کنیم و New/key را می‌سازیم و نام آن را command می‌گذاریم.

حالا باید مقدار command را تنظیم کنیم. به این ترتیب که روی گزینه default مطابق تصویر دو بار کلیک می‌کنیم و در صفحه‌ی باز شده مسیر نرم‌افزار مورد نظر را قرار می‌دهیم. حالا می‌توانید با راست کلیک به نرم‌افزار مورد نظر دسترسی داشته باشید.

چند ترفند ساده 6

فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان