تبیان، دستیار زندگی
_MACHINE  در این کلید محتویات فایلSYSTEM.DAT ذخیره می شود. در این کلید پارمترهای مربوط به سخت افزارها و نرم افزارهای موجود در کامپیوتر شما، که خود شما در تعیین آنها نقشی ندارید، ذخیره می شوند. کلیدهای فرعی این کلید به ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کلیدHKEY_LOCAL_MACHINE


 در این کلید محتویات فایلSYSTEM.DAT ذخیره می شود. در این کلید پارمترهای مربوط به سخت افزارها و نرم افزارهای موجود در کامپیوتر شما، که خود شما در تعیین آنها نقشی ندارید، ذخیره می شوند.

کلیدهای فرعی این کلید به شرح زیر می باشند:

Config : در این کلید چندین کلید فرعی وجود دارد که هر کدام مربوط به یک پروفیل سخت افزاری تعریف شده توسط شما می باشند نام هر کلید فرعی یک شناسه منحصر به فرد برای یک پروفیل سخت افزاری است( مثلاً0001) برای آنکه بدانید هم اکنون کدام پروفیل سخت افزاری فعال است باید به کلید فرعی زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE/System/urrent ControlSet/ control/IDConfigDB

در کلیدCurrentControlSet ( مجموعه کنترلی فعال فعلی) شناسه مربوط به پروفیل سخت افزاری فعالی فعال ذکر شده است . نام هر پروفیل شخصی در یکی از پارامترهای شخصی در یکی از پارامترهایFriendlyNameذکر شده است
( بعنوان مثالFriendlyName0001) پیکربندی سخت افزاری فعال فعلی سیستم شما در HKEY_CURRENT_CONFIG ذخیره می شود.

Enum : در این کلید اطلاعاتی که توسط ویندوز 98 از "شمارنده های باس" جمع آوری شده ذخیره می شود در کلیدEnum برای هر گروه سخت افزای یک کلید فرعی وجود دارد که خود این کلید فرعی دارای کلید های فرعی مختلفی برای هر یک از دستگاههای نصب شده مربوط به این گروه است. از طرف دیگر هر دستگاه خودش دارای پارامترهای مختلفی است که شامل: توصیف دستگاه، نام درایور آن و نیز شماره شناسایی یاID سخت افزاری آن می شود.

Hardware : در این کلید چندین کلید فرعی مربوط به پورتها و مودمهای مختلف کامپیوتر شما، که توسط برنامهHyper Terminal مورد استفاده قرار می گیرند، وجود دارد. یک کلید فرعی نیز در مورد پردازشگر اعشاری سیتم شما در این کلید وجود دارد.

Security : در این کلید یک کلید فرعی به نامProvider وجود دارد که حوزه ای که امنیت شبکه در آن نظارت می شود را تعیین می کند.

Software : در این کلید آن پارامترهای مربوط به کامپیوتر شما که نرم افزارهای نصب شده در سیستم از آنها استفاده می کنند ذخیره می شود. اکثر برنامه های 32 بیتی به جای استفاده از فایلهایINI مخصوص به خود یا فایلWINI.INI، از این کلید برای ذخیره کردن اطلاعات شخصی خود در کامپیوتر شما استفاده می کنند. کلید فرعیClasses که در این کلید وجود دارد در واقع یک کپی از کلیدHKEY_CURRENT_ROOT است . کلید فرعی دیگر این کلیدMicrosoft نام دارد که در آن پارامترهای مربوط به ویندوز 98( و یا هر محصول دیگر شرکت مایرکورسافت که شما درسیستم خود نصب کرده باشید) وجود دارد.

System : در این کلید، کلیدهای فرعی و پارامترهای مربوط به شروع به کار ویندوز 98 ذخیره می شوند. از این کلیدهای فرعی می توان به کلیدCurrent ControlSet/control اشاره کرد که در آن چندین کلید فرعی دیگر وجود دارد که شاملFileSystem( سیستمهای فایلی قابل نصب)،InstalledFiles ( فایلهایی از ویندوز 98 که نصب شده اند)،Print( اطلاعات مربوط به پرینترها)،TimeZoneInformation ( اطلاعات مربوط به منطقه  زمانی شما) وVMM32Files ( درایورهایی که از طریق فایلVMM32.VXD باید لود شود) وجود دارد.

کلید فرعیServices را تغییر ندهید.

کلید فرعیHKEY_LOCAL_MACHINE/CurrentControlSet/Services محتوی پارامترهای مربوط به مشخصات سخت افزارهای نصب شده، توصیف آنها، درایورهای مجازی و... است که خود ویندوز 98 از آنها استفاده می کند. شما هیچیک از پارامترهای این کلید را نباید تغییر دهید. فقط خود ویندوز 98 باید با این کلید کار کند.