یکی از دغدغه های همیشگی کاربران تلفن های هوشمند، حجم دیتای مصرفی آ نها و عدم اتمام حجم بسته اینترنت سیم کارت تا قبل از زمان مشخص آن است. در ادامه به معرفی پنج روش برای کاهش مصرف دیتا در آیفون می پردازیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

٥ترفند کاهش مصرف اینترنت دیتای آیفون

یکی از دغدغه‌های همیشگی کاربران تلفن‌های هوشمند، حجم دیتای مصرفی آ‌‌‌‌نها و عدم اتمام حجم بسته اینترنت سیم کارت تا قبل از زمان مشخص آن است. در ادامه به معرفی پنج روش برای کاهش مصرف دیتادر آیفون می‌پردازیم.

فرآوری:محمدامین سعادت-بخش دانش و زندگی تبیان

5ترفند کاهش مصرف اینترنت دیتای آیفون

بدون شک بار ها برای تان پیش آمده است که شارژ باقی مانده خود را چک می کنید و متوجه می شوید که مقدار زیادی از بسته ی مصرفی اینترنت تان بطور چشمگیری کاهش یافته، بدون این که شما استفاده ی خاصی از آن کرده باشید. ما به شما می گوییم که چگونه جلوی هدر رفت شارژ باقی مانده خود را بگیرید!

قبل از شروع آموزش، بهتر است با نحوه چک کردن دیتای مصرف شده در آیفون خود آشنا شوید. با رفتن بهSettings > Mobile، و انتخاب Mobile Data Usage می‌توانید دو شمارنده ببینید که یکی مربوط به مصرف دربازه زمان فعلی (Current Period) و دیگری مربوط به مصرف در حالت رومینگ است. این دو شمارنده مقدار دیتای مصرف شده از آخرین باری که از همین بخش شمارنده را ریست کرده‌اید را نمایش  می‌دهند.

5 ترفند کاهش مصرف اینترنت دیتای آیفون

پس بهتر است بر اساس بسته اینترنت خود که ماهانه یا هفتگی است این شمارنده‌ها را ریست کنید تا بتوانید از مصرف دیتای آیفون خود مطلع شوید،در غیر این صورت این شمارنده‌ها هیچ کمکی به شما نخواهند کرد.

غیر فعال کردن نرم افزار ها در پس‌زمینه

نرم افزار ها می توانند در حالی که باز نیستند، به اینترنت متصل باشند و بروز شوند و جدید ترین محتوا را دریافت کنند. برای غیر فعال کردن این ویژگی به قسمت Settings> General> Background App Refresh بروید. با انتخاب خود می توانید چند نرم افزار را استثنا قرار بدهید و آنها در پس زمینه نیز بروز شوند.

غیر فعال کردن Wi-Fi Assist

Wi-Fi Assist قابلیتی است که در زمان ضعیف شدن سیگنال وای فای، مانع قطع شدن اینترنت می شود و به صورت خودکار از اینترنت دیتا بهره میگیرد. شاید مصرف از دیتای شما بیش از مصرف از اینترنت وای فای باشد. برای غیر فعال کردن این ویژگی وارد بخش Settings شوید و در بخش Cellular گزینه Wi-Fi Assist را غیرفعال کنید.

استفاده نرم افزارها از اینترنت سیم کارت

تمامی نرم افزارها به صورت پیش فرض قابلیت استفاده از اینترنت خط را دارند که بسیاری از این نرم افزارها برای تبادل لینک و باز کردن صفحات تبلیغاتی بر روی آیفون از سلولار استفاده میکنند که نسبتا حجم زیادی از اینترنت خط را میگیرند . بنابراین نرم افزارهایی از قبیل :‌ تلگرام , فایند مای آیفون و .. را فعال بگذارید و بقیه موارد را خاموش کنید تا اینترنت خط هدر نرود . برای اعمال تغییرات به مسیر Setting << Cellular بروید و در قسمت Use Cellular Data For نرم افزارهای مورد نظر را خاموش کنید .

5 ترفند کاهش مصرف اینترنت دیتای آیفون

 

قابلیت Background App Refresh را خاموش کنید 

این قابلیت باعث میشود تا نرم افزارها بدون اطلاع شما در پس زمینه در حال اجرا باشند و اگر نیاز به آپدیت و یا بروزرسانی داشته باشند بدون اطلاع شما آپدیت شوند . با خاموش کردن این قابلیت علاوه بر مدیریت بخش سلاولار گوشی آیفون در ذخیره سازی باطری گوشی نیز بسیار موثر خواهد بود . به مسیر Setting << General << Background App Refresh بروید و به صورت دلخواه نرم افزارهایی که نیاز به این قابلیت ندارند را خاموش کنید .

5 ترفند کاهش مصرف اینترنت دیتای آیفون

 

دیتای سیم کارت را خاموش کنید

شاید کاملاً بدیهی به نظر برسد، اما آسان ‌ترین روش برای کاهش مصرف دیتا، در هنگام عدم استفاده از آن است. برای خاموش کردن آن کافیست به تنظیمات (Settings) و بخش Mobile بروید و زبانه مقابلMobile Data را روی حالت خاموش قرار دهید.

5 ترفند کاهش مصرف اینترنت دیتای آیفون

پیشنهاد می کنیم که همین حالا دست به کار شوید و جلوی مصرف های غیر ضروری گوشی خود را بگیرید. بسیاری از فرآیند ها به گونه ای هستند که مصرف اینترنت بالا دارند، اما برای بسیاری از کاربران بلا استفاده و غیر ضروری هستند!


منابع : اپل نایس / باشگاه خبرنگاران / موبایل کمک