تبیان، دستیار زندگی
احتمالا برای شما نیز اتفاق افتاده است که در یک محیط ناآشنا باشید و بخواهید از طریق نقشه گوگل موقعیت و محل مورد نظر خود را پیدا کنید. اما بدترین اتفاقی که در این لحظه می تواند بی افتاد، مشکل شبکه و اینترنت است که نمی توانید برای دریافت نقشه محل به سرور های
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه از نقشه گوگل به صورت آفلاین استفاده کنیم؟


احتمالا برای شما نیز اتفاق افتاده است که در یک محیط ناآشنا باشید و بخواهید از طریق نقشه گوگل موقعیت و محل مورد نظر خود را پیدا کنید.


اما بدترین اتفاقی که در این لحظه می‌تواند بی‌افتاد، مشکل شبکه و اینترنت است که نمی‌توانید برای دریافت نقشه محل به سرور‌های گوگل متصل شوید و شما می‌مانید و یک مکان ناشناخته. اما گوگل برای این موضوع نیز فکر‌هایی کرده است که کاربران از طریق آن بتوانند نقشه یک محل را پیش از حرکت دانلود کنند تا دیگر برای مشاهده نقشه نیازی به اینترنت نداشته باشند.

این قابلیت در اختیار کاربران اندروید و iOS قرار دارد و کاربران می‌توانند شیوه استفاده از آن را فرا بگیرند. البته بهتر است که قبل از اقدام در این خصوص از طریق گوگل پلی و اپ‌استور وارد عمل شوید و آخرین نسخه گوگل مپس را دانلود نمایید.

بعد از اینکه مطمئن شدید آخرین نسخه گوگل مپس بر روی دستگاه شما نصب شده است، اپلیکیشن را اجرا کنید و منطقه مورد نظری را که می‌خواهید به صورت آفلاین ذخیره شود بیابید (می‌توانید از طریق نوار جستجو وارد عمل شوید).

نقشه گوگل

حال برنامه محل مورد نظر شما را پیدا کرده و نمایش می‌دهد، نام محل را لمس کنید (این مورد تنها زمانی است که از طریق نوار جستجو محل مورد نظر خود را پیدا کرده باشید).

حال دکمه سه نقطه موجود در بالای صفحه را انتخاب کنید تا منوی آن باز شود. اکنون برای دانلود قسمت مورد نظر گزینه Save offline map را انتخاب نمایید.

حال برنامه از شما می‌خواهد که منطقه جغرافیایی مورد نظر خود را انتخاب کنید که از طریق زوم کردن می‌‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. البته اپلیکیشن زمانی که سایز محل مورد نظر شما بزرگ باشد اخطار خواهد داد و مجبور هستید که با زوم کردن بخش کوچک‌تری را انتخاب کنید. زمانی که بخش مورد نظرتان را توانستید پیدا کنید، گزینه Save در بالای صفحه نمایش را لمس کنید. اکنون اپلیکیشن شروع به دانلود و ذخیره سازی محل خواهد کرد.

برای این که بتوانید به نقشه دانلود شده دسترسی داشته باشید، می‌بایست انگشت خود را از سمت چپ صفحه به راست بکشید تا منو باز شود و سپس از قسمت My Place به پایین صفحه اسکرول کنید تا نقشه دانلود شده را بیابید. البته توجه داشته باشید که این نقشه دانلود شده تنها به مدت 30 روز در گوشی شما ذخیره خواهد ماند و بعد از این مدت اپلیکیشن به صورت خودکار فایل دانلود شده را حذف می‌کند.

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع : ای تی سان