تبیان، دستیار زندگی
در این ترفند Inner Shadow که در فتوشاپ از جمله ابزارهای اعمال سایه در تصاویر بوده و در طراحی بسیار کارآمد و موارد استفاده آن بسیار زیاد است. آشنا می‌شوید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سایه دار کردن حروف در فتوشاپ

در این ترفند Inner Shadow که در فتوشاپ از جمله ابزارهای اعمال سایه در تصاویر بوده و در طراحی بسیار کارآمد و موارد استفاده آن بسیار زیاد است. آشنا می‌شوید.

1- تصویری را که می‌خواهید جلوه به آن اعمال شود، باز کنید.

2-ابزار Type را از toolbox  انتخاب کنید و یا کلید T را برای انتخاب ابزار تایپ فشار دهید، سپس متنی را به دلخواه روی تصویر تایپ کنید. می توانید فونت متن را بدلخواه تغییر دهید.

3- کلید Ctrl را نگهدارید، سپس در پالت Layers روی لایه تایپ(لایه متن) کلید کنید تا به حالت انتخاب در آید. حال لایه تایپ را درگ کرده و روی سطل زباله در پایین پالت Layers بیندازید تا حذف شود.

4- کلیدهای Ctrl +J را فشار دهید تا ناحیه انتخاب شده روی لایه خود قرار گیرد. کلیدهای Ctrl +L را فشار دهید تا کادر Levels باز شود. نوار لغزنده سمت چپ Output Levels را روی 130 قرار داده، سپس روی OK کلیک کنید.

5- وارد منوی Layer شده و از Layer Style گزینه Inner Shadow را انتخاب کنید. پس از باز شدن کادر مورد نظر، Opacity را به 50% رسانده و روی OK کلیک کنید تا سایه‌ای در داخل متن قرار گیرد. حال کلید Ctrl را نگهداشته و روی لایه تایپ (Mft) کلیک کنید تا به حالت انتخاب در آید. سپس از منوی Select وارد Modify شده و گزینه Expand را انتخاب کنید. پس از باز شدن کادر، عدد 3 پیکسل را وارد کرد و روی OK کلیک کنید.

6- روی لایه Background کلیک کنید تا فعال شود، سپس کلیدهای Ctrl +J را فشار دهید تا منطقه انتخاب شده روی لایه خود قرار گیرد. در پالت Layers لایه جدید را درک کرده و در بالای سایر  لایه‌ها قرار دهید.

7- کلید Ctrl را نگهدارید و روی لایه متن اصلی کلیک کنید تا به حالت انتخاب درآید. سپس کلید Delete را فشار دهید تا سوراخی در لایه ایجاد شده و لایه زیرین نمایان شود.

8- کلیدهای Ctrl + D را فشار دهید تا از حالت انتخاب خارج شوید. سپس کلیدهای Ctrl + L را فشار دهید تا Levels باز شود. نوار لغزنده سمت چپ Output Levels را روی 130 تنظیم کنید تا لایه روشن‌تر شود.

9- به منوی Layer رفته و از Layer Style گزینه Drop Shadow را انتخاب کنید، پس از باز شدن کادر، روی OK کلیک کنید. حال کار به اتمام رسیده است.

منبع: ماهنامه وب

مطالب مرتبط:

ابزارهای جدید فتوشاپ CS3 Extended

آموزش نرم افزار فتوشاپ

با فتوشاپ، امواج آب بسازید

نحوه جانشین سازی نوشته در عکس

فرمت‌های فشرده سازی تصاویر تحت وب