تبیان، دستیار زندگی
همه‌ شما با پیغام گزارش خطا در ویندوز اكس‌پی آشنا هستید. این پیغام هنگامی كه ویندوز با مشكل برخورد كرده باشد (در غالب اوقات هنگ كرده باشد) و نتواند آن را حل نماید یا دلیل مشكل را كشف كند، ظاهر می‌شود و از كاربر تقاضا می‌كند این موضوع را به م
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به مایكروسافت گزارش ندهید!

بروز مشکل در سیستم

اشاره :

همه‌ شما با پیغام گزارش خطا در ویندوز اكس‌پی(مطابق شکل زیر) آشنا هستید. این پیغام هنگامی كه ویندوز با مشكل برخورد كرده باشد (در غالب اوقات هنگ كرده باشد) و نتواند آن را حل نماید یا دلیل مشكل را كشف كند، ظاهر می‌شود و از كاربر تقاضا می‌كند این موضوع را به مایكروسافت گزارش كند. وقتی شما كلید را كلیك می‌كنید، ویندوز اكس‌پی از حافظه سیستم، پروسه‌های فعال سیستم و در مجموع از وضعیت سیستم یك گزارش تهیه می‌نماید و برای شركت مایكروسافت ارسال می‌كند.

در خوش‌بینانه‌ترین حالت، شركت مایكروسافت با استفاده از اطلاعاتی كه از این گزارش‌ها به‌دست می‌آورد، به مشكلات ویندوز پی ‌می‌برد و در نسخه‌های بروزرسان یا نسخه‌های جدید سیستم‌عامل‌های خود این مشكلات را برطرف می‌نماید، اما ممكن است این رفتار ویندوز اكس‌پی، امنیت سیستم را به خطر بیاندازد.

چون با این گزارش، نام كامپیوتر، وضعیت برنامه‌ها و سخت‌افزار كامپیوتر و هر اطلاعات دیگری كه شركت مایكروسافت بخواهد، ارسال خواهد شد.

پیغام خطا در ویندوز xp

مركز Department of Energy Computer Incident Advisory Capability در پی تحقیقاتی كه دربارهِ موضوع گزارش‌های كاربران به مایكروسافت انجام داده، به این نكته رسیده است كه گزارش‌هایی كه در پی مشكلات برای مایكروسافت ارسال می‌شود، شامل اطلاعاتی از اسناد كاربران است.

خطر دیگری كه این موضوع می‌تواند برای كاربران داشته باشد، نرم‌افزارهای تروجان و بدافزارهایی هستند كه می‌توانند از این رخنه سیستم استفاده نمایند. هكرها برنامه‌های مورد‌نظرشان را طوری برنامه‌نویسی می‌كنند كه با فعال شدن پروسه گزارش‌گیری مایكروسافت از سیستم، برنامه خود را كه روی كامپیوتر نصب كرده‌اند اصطلاحاً بیدار می‌سازند و از اتصال كامپیوتر به اینترنت نهایت استفاده را می‌كنند.

كارشناسان اكیداً توصیه می‌كنند كه با مشاهده پیغام ارسال گزارش به مایكروسافت روی كلیك Don"t Send كلیك كنید. در این حالت هیچ‌ اتفاقی برای سیستم روی نمی‌دهد و پس از چند ثانیه‌ای به حالت اولیه برمی‌گردد، اما اگر بخواهیم برای همیشه این پیغام را مشاهده نكنیم، چه‌كار باید انجام داد؟ این امكان در ویندوز اكس‌پی فراهم شده است كه این پروسه غیرفعال شود. روش كار بدین صورت است:

1- از منوی Start ابزار RUN را اجرا كنید.

2- عبارت sysdm.cpl را تایپ نمایید و كلید Enter را فشار دهید.

3- از پنجره System Properties برگه Advenced را انتخاب كنید.

4- در پایین پنجره روی كلید Error Reporting كلیك كنید.

5-  اكنون از پنجره Error Reporting می‌توانید تمام Errorها را غیرفعال یا آن‌ها را تنها برای یك برنامه خاص فعال نمایید. از بخش Choose Programs می‌توانید به ویندوز بگویید برای كدام نوع برنامه‌هایی پیغام ارسال گزارش را نمایش دهد.

6- با زدن كلیك OK این تنظیم را به ویندوز اعمال نمایید.

منبع: عصر شبکه

مطالب مرتبط:

ترفند: روشن شدن کامپیوتر در زمان دلخواه

Login خودكار در ویندوز xp

سوالات کاربران از ویندوز ویستا - قسمت اول

سوالات کاربران از ویندوز ویستا-قسمت دوم

جستجوی راحت‌تر فایل‌ها در ویندوز

ترفند: جستجوی تمام فایل‌ها!

ترفند: خودتان فونت طراحی کنید