فضاپیمای جونوی ناسا امروز در نزدیکترین فاصله از مشتری قرار گرفته و تصاویر جدیدی را از نمای نزدیک این سیاره شکار می کند.

جونو در نزدیک ترین فاصله به مشتری:

کشف ناشناخته های مشتری

بخش دانش و زندگی تبیان

مشتری

به گزارش تبیان به نقل از خبرنگار حوزه فن آوری های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فضاپیما جونو ناسا امروز به نزدیکترین وضعیت خود نسبت به غول گازی بزرگ منظومه شمسی رسیده و در بهترین فاصله برای ژاسی از سیاره مشتری قرار می گیرد.

این کاوشگر در مدار خود به دور مشتری به نزدیکترین فاصله در طول این ماموریت رسیده و در فاصله چهار هزار و 200 کیلومتری از ابرهای گازی این سیاره قرار می گیرد.

این نخستین بار است که جونو با فعال بودن تمام تجهیزاتش به سمت مشتری می رود که در نتیجه آن ناسا اطلاعات تازه و جدیدی را از سیاره غول پیکر منظومه شمسی بدست می آورد.

اسکات بولتون، محقق اصلی جونو گفت: این کاوشگر ناسا چهار جولای وارد مدار مشتری شده و امروز به نزدیکترین فاصله خود از این سیاره می رسد درزمانی که این فضاپیما در مدار ژوپیتر قرار گرفت تمام تمرکز ما بر روی سوخت موشک جونو برای چرخش در مدار این سیاره و تست تجهیزات تحقیقاتی بود به همین دلیل بسیاری از بخش های آن را غیرفعال کردیم.

مشتری

وی ادامه داد: جونو چشم و گوش ما فضانوردان برای کشف اسرار این سیاره غول پیکر گازی در منظومه شمسی است امروز برای نخستین بار هنگامی که این کاوشگر در نزدیکترین فاصله خود نسبت به این سیاره  قرار می گیرد با اطمینان کامل از نتایج تست تجهیزات، تمام بخش های آن فعال و روشن شده اند تا بتوان اطلاعات و ژاس های جدیدی را از مشتری به  دست آورد.

استیو لوین، دانشمند پروژه جونو از آزمایشگاه ناسا گفت: تاکنون هیچ فضاپیمایی تا این حد به مشتری نزدیک نشده وبر فراز قطب های آن قرار نگرفته است و امروز فرصت بزرگی برای گشودن اسرار نهفته این سیاره گازی غول پیکر است.

وی ادامه داد: با قرار گرفتن جونو در کمترین فاصله از مشتری تصاویر نمای نزدیک با وضوح بیشتر از جو، قطب شمال و جنوب این سیاره به دست ما می رسد که به احتمال زیاد در هفته آتی منتشر می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران