تبیان، دستیار زندگی
در ساعت ۳۵ دقیقه بامداد روز جمعه ستاره الدبران و ۱۰ دقیقه پس از آن ماه از افق شرقی طلوع می کند و تا طلوع خورشید قابل دیدن هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رصد ماه و ستاره «الدبران» در آسمان صبحگاهی جمعه

رصد

خسرو جعفری زاده، در خصوص این رویداد نجومی به خبرنگار مهر گفت: در ساعت ۳۵ دقیقه بامداد روز جمعه ستاره الدبران و ۱۰ دقیقه پس از آن ماه از افق شرقی طلوع می کند و تا طلوع خورشید قابل دیدن هستند. 
وی با بیان اینکه این رویداد نجومی با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است، گفت:  در این همنشینی، جدایی زاویه ای ماه وستاره الدبران تقریبا ۳ درجه است و ماه نیز با فاز ۴۱ درصد در حالت تربیع دوم است.

مدیر انجمن نجوم اهواز گفت : در این زمان اگر کمی بالاتر از ستاره الدبران که به رنگ قرمز رنگ است توجه کنید تجمع چندین ستاره در کنار یکدیگر را می توانید ببینید. این تجمع ستاره ای را خوشه پروین می گویند.

وی افزود : خوشه پروین جزو خوشه های ستاره ای دیدنی و پرنور آسمان شب است که رصد آن با تلسکوپ بسیار هیجان انگیز و دیدنی است.

وی در ادامه گفت : خوشه پروین توسط  تمامی ابزارهای رصدی مانند دوربین دوچشمی و تک چشمی هم دیده می شود و رصدگران تعداد بسیار زیادی ستاره را در کنار یکدیگر می توانند رصد کنند.

وی افزود : عکاسان علاقه مند به ثبت رویدادهای نجومی در این شب می توانند ماه، ستاره الدبران و خوشه پروین را به همراه مناظر دیدنی زمینی در یک قاب تصویر برداری کنند.



خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .