تبیان، دستیار زندگی
چین که از آن به عنوان قدرت خفته فضایی جهان یاد می کنند، حالا در نظر دارد نخستین ماهواره کوانتومی دنیا را به فضا پرتاب کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چین نخستین ماهواره کوانتومی جهان را پرتاب می کند

چین که از آن به عنوان قدرت خفته فضایی جهان یاد می کنند، حالا در نظر دارد نخستین ماهواره کوانتومی دنیا را به فضا پرتاب کند.

بخش دانش تبیان

فضا

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، چین اعلام کرده که در ماه جولای به نخستین کشوری در دنیا تبدیل می شود که ماهواره کوانتومی راهی مدار زمین خواهد کرد.

پان جیانوی از دانشمندان ارشد چینی و مدیر این پروژه خبر پرتاب قریب الوقوع این ماهواره را به رسانه های خبری جهان داده است.

بر این اساس یک شبکه کوانتومی شهرهای پکن، جینان، هفی و شانگهای را در محدوده ای به وسعت دو هزار کیلومتر به یکدیگر متصل می کند.

پروژه ساخت و نهایی شدن مراحل پرتاب این ماهواره در سال ۲۰۱۱ کلید خورده است. در سال ۲۰۱۳ نیز پروژه ارتباط فیبری اپتیکی کوانتومی میان پکن و شانگهای برقرار شد.

از ابتدای قرن بیستم دانشمندان در تلاش بوده اند تا از روشهای کاربردی مختلفی جهت محافظت از شبکه های ارتباطاتی در مقابل حمله های هکری استفاده کنند و حالا به نظر می رسد این ماهواره کوانتومی اقدامی مؤثر در این زمینه باشد.

تلاش دانشمندان چینی برای پرتاب این ماهواره در حالی صورت می گیرد که این کشور در نظر دارد تا سال ۲۰۳۶ فضانوردان خود را به ماه اعزام کند.


منبع: مهر
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .