تبیان، دستیار زندگی
شب قدر، شب تشخیص راه است/توبه باید صادقه باشد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شب قدر، شب تشخیص راه است

آیت الله سعیدی: در شب قدر آمده ایم که خط خود را مشخص کنیم، آمده ایم که راه خود را از راه دیگران که در مسیر باطل هستند مجزا کنیم و شب قدر بهترین فرصت است.

title

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله سید محمد سعیدی در مراسم احیای شب بیست و یکم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) طی سخنانی ابراز داشت: خداوند که انسان را که خلق کرد، انسان را مجبور به عبادت خودش نکرد بلکه به او اختیار داد تا آزادانه راه عبودیت را انتخاب کند.

وی افزود: وقتی آزادی باشد، دو راه پیش روی انسان است یکی راهی که انسان را به سوی حق دعوت می کند و راه دوم که به سوی فساد می رود که هر یک از این دو دعوت مردم را به سوی خود فرا می خواند و ما انسان ها باید به دنبال راه درست باشیم.

آیت الله سعیدی گفت: این دو تشکیلات نیروهای خود را از یکدیگر جذب می کنند و گروه سومی وجود ندارد، مومنین سعی می کنند افراد را از جبهه باطل به سوی حق بکشانند و جبهه باطل نیز به دنبال این هستند که مومنان را گمراه کرده به سوی خود سوق دهند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: هر دو گروه طرفداران سرسختی دارند و حتی جان خود را در معرض خطر قرار می دهند تا دیگران را به سمت خود بکشند.

وی گفت: امروز مشاهده می کنیم که افرادی مثل داعش این خشک مغزها در عرصه کفر و شرک خودشان را پاره پاره می کنند تا یک عده ای را بکشند و قرآن نیز فرمود که این افراد در راه طاغوت می جنگند که در اوایل اسلام نیز بود.

آیت الله سعیدی عنوان داشت: در شب قدر آمده ایم که خط خود را مشخص کنیم، آمده ایم که راه خود را از راه دیگران که در مسیر باطل هستند مجزا کنیم و شب قدر بهترین فرصت است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به ماه مبارک رمضان گفت: در این ماه شیطان در بند است و باید از این فرصت استفاده کرده و در خود سازی بکوشیم.

وی افزود: شب قدر، شب تصمیم گیری مهم و شب تقدیر و سرنوشت است و شبی است که می خواهیم مسیر خود را مشخص کنیم.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: باید دقت کنیم که استغفار و توبه ما دو ویژگی داشته باشد نخست اینکه صادقانه باشد و دیگری اینکه این استغفار صادقانه استمرار داشته باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: یکی از برکات استغفار امکان ارتباط با خداوند و امام زمان (عج) است و امشب باید قدر خود را بدانیم و در راستای ارتباط با امام عصر(عج) بکوشیم.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.