تبیان، دستیار زندگی
آیت الله قرهی درباره ماه رجب : در ماه رجب المرجّب که ماه حرام است گناه را دو برابر حساب می کنند. دلیل چیست؟ خدا می- گوید: من این ماه را ماه غفران قرار دادم، آن وقت تو گناه می کنی؟
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرصتی برای شستشوی گناهان یک عمر!

آیت الله قرهی
تصویر قابلیت بزرگنمایی دارد

آیت‌الله قرهی درباره ماه رجب : در ماه رجب‌المرجّب که ماه حرام است گناه را دو برابر حساب می‌ کنند. دلیل چیست؟ خدا می گوید: من این ماه را ماه غفران قرار دادم، آن وقت تو گناه می‌کنی؟
 شب و روز ماه رجب‌المرجّب، ماهی که اگر انسان یک عمر گناه کرده باشد با گفتن «اَستَغفِرُاللّه رَبّی وَ اَتوبُ اِلَیه» ذوالجلال والاکرام می‌فرماید: به عزّت و جلالم گناهانش را می‌آمرزم.

ماهی که پروردگار عالم به عنوان أصب؛ یعنی ریختن رحمت ذوالجلال والاکرام بر بندگانش قرار داد. ذوالجلال والاکرام بندگانش را دوست دارد و به آن ها عشق می‌ورزد. لذا ماه رجب ماه خدا می-‌شود، که هر کس در این ماه رجب‌المرجّب بیشتر از همه ایّام استغفار کند، ذوالجلال والاکرام به او علاقه دارد. استغفار یعنی برگشت به سوی خدا، آشتی‌کنان بین انسان و خدا.

لذا ماه رجب، ماه شستشوی گناهان است و ماه شعبان، ماه پوشیدن لباس تقواست، برای اینکه می خواهیم در ماه مبارک رمضان، به ضیافت الله، به مهمانی خدا برویم. اگر شما را در مهمانی خصوصی و مهم دعوت کردند، رسمش این است انسان بهترین لباسش را بر تن می‌کند، طبیعی است قبلش آن لباس‌های کثیف را می‌کَنَد و استحمام می‌کند، لباس نو می‌پوشد، بهترین لباس‌هایش را در بهترین مجالس می‌پوشد و وارد آن مجلس می‌شود.

شما برای آماده شدن چه کارهایی کرده اید؟

فاطمه محمدی                 

بخش اخلاق و عرفان اسلامی تبیان


مطالب مرتبط:

چه کسی ندای فرشته داعی را لبیک می گوید؟!

ذکری که این روزها زیاد باید بگوییم!

هشدار آیت الله خوش وقت به معتکفان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.