تبیان، دستیار زندگی
سلام، تا حالا شده فکر کنی چرا سیگار می کشی، چرا همش می خوای دارو مسکن مصرف کنی؟ پس کلیک کن تا برات بگم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دوره آرامش کش های فراگیر

روش‏های کاذب کسب آرامش و راحتی 9 و 10

سیگار

اشاره:

از آنجا که کسب آرامش و راحتی برای بشر، هدفی بسیار مهم و جدی به شمار می‏رود، لذا در طی قرن اخیر آدمی تلاش‏های فراوانی کرده و روش‏های گوناگونی را برای مقابله با بیماریهای روحی و روانی و ناآرامیها و نگرانیهای خود به کار برده است. اما تعمق در آنها مشاهده واقعیتهای بیرونی و موجود در عرصه زندگی فردی و اجتماعی، به‏ خوبی نشان می‏دهد که بشر موفق نبوده است.

امروزه بسیاری از مردم جهان، غالباً از روشهایی برای کسب آرامش و راحتی در زندگی استفاده می‏کنند که ناکار آمده بوده و آنها را به مقصود نمی‏رساند. این روشهای نادرست که ما از آنها به عنوان روشهای کاذب نام می‌بریم، بسیار فراوان و متنوع هستند.

ابتدا در این مجموعه 12 روش کاذب و سپس در مجموعه ای مستقل 100 عامل حقیقی آرامش برای شما بیان خواهد شد.

آنچه گذشت: ریاست طلبی؛ گناه و بی‏بند و باری؛ علایق دنیوی؛ رقص و آواز؛ شرابخواری؛ حرامخواری؛ کسب ثروت زیاد؛ تکنولوژی‏ و اختراعات بشر

دود سیگار

قسمت نهم - سیگار کشیدن

میلیون‏ها نفر در سراسر جهان برای رهایی از درد و غم و اندوه و نیز کسب لذت و آرامش، به کشیدن سیگار پناه برده‏اند. اما در این مورد نیز شاهد آن هستیم که سیگار نه تنها به آنان آرامش و راحتی نداده است، بلکه خسارات فراوانی مالی و آسیب‏ها و صدما‏ت گوناگون جسمی و روحی نیز به آنان وارد نموده است، و به علت بدیهی بودن موضوع از توضیح بیشتر خودداری می‏کنیم.

مصرف دارو

قسمت دهم - استفاده از قرص و دارو

هنگامی که بشر از رقص و آواز، ثروت و ریاست طلبی، گناه و بی‏بند و باری و میگساری و سیگار نتیجه‏ای نگرفت، و نتوانست به آرامش و راحتی مورد نظر خود دست یابد، و از سوی دیگر؛ خود این راه‏ها و روش‏های نادرست بر میزان مشکلات و ناراحتی‏های جسمی و روحی او افزود، دست به دامن مصرف انواع قرص‏ها و داروها شد تا شاید بتواند کمی از نگرانی‏ها و ناآرامی‏های خود کاسته و شبی را آرام بخوابد! یا حداقل عوارض منفی ناشی از روش‏های کاذب کسب آرامش را کاهش بدهد.

گفته می‏شود مردم آمریکا هر روز متجاوز از 19 میلیون قرص خواب‏آور مصرف می‏کنند. آمار مشابه آن در بسیاری از کشورها، بویژه کشورهای غربی حاکی از ناآرامی و مشکلات حاد روحی و روانی مردمی است که از به کارگیری روش‏های کاذب کسب آرامش و راحتی خسته شده و در فرار از دغدغه و نگرانی و تشویق و اضطراب ناکام مانده‏اند.

اما استفاده از قرص و دارو نه تنها نتوانسته است بشر را به راحتی و آرامش برساند، بلکه مصرف گسترده آن، خود باعث بروز و یا تشدید انواع بیماری‏های جسمی و روحی و روانی در بین مردم شده است.

آنچه خواهید خواند: استعمال مواد مخدر

تنظیم برای تبیان: گروه دین و اندیشه - حسین عسگری

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.