تبیان، دستیار زندگی
سلام دیدی هر موقع در مجلسی یکی از سادات وارد می شه همه به احترامش بلند میشند تا حالا شده فکر کنی که این مسئله پیشینه و روایت دینی داره یا نه؟ پس کلیک کن تا برات بگم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معامله ای با سود تضمینی

مسجد النبی

کمک و احترام به سادات

در فرهنگ ایرانی و اسلامی همواره سیادت از حرمت و جایگاه خاصی برخوردار بوده است .مردم برای آغاز کار های خیر و بزرگ از سادات دعوت به عمل می آوردند. در بخشش های خویش خاندان پیامبر را مقدم می دارند. در قسمهای خود به این خاندان پاک مستند می کنند. اما جای یک پرسش در ذهن باقی می ماند اینکه آیا این اعمال ریشه دینی دارد؟ آیا این احترام گذاری به سادات ارزشی در نزد خدای بزرگ دارد؟ برای پاسخ درب خانه  حضرت فاطمه زهرا می رویم.

حضرت فاطمه زهرا (س) از پیامبر اكرم (ص) نقل كردند كه پدرم  فرمود : هر كسى براى فردى از فرزندان من كارى انجام دهد و بر آن كار پاداشى نگیرد، من پاداش دهنده او خواهم بود.

چه معامله پرسودی وچه ضمانت یقین آوری !

در این معامله هر جه بکوشی و هرآنچه سرمایه به میدان بیاوری تنها سود برده ای وهیچ ضرری نخواهی کرد. این معامله نقد نقد است.

امروز که ادب هم دارد فرنگی می شود و زبانها به جای خدا خیرت دهد به مرسی می چرخد خوب است کمی به خود بیاییم و خوب اندیشه کنیم که به کجا چنین شتابان؟!

بیایید از امروز هرجا سیدی دیدیم به احترام جدش و مادرش بایستیم و تکریمش کنیم. هیچ اشکالی هم ندارد اگر کسی گفت چرا بگو بخاطر پیامبرم! آری همین کافی است نمی خواهد از جیب مایه بگذاری. مگر نشنیده ای امام می گوید هل الدین الا الحب؟ آیا دین چیزی جز محبت است؟ البته حرف در این جمله زیادست که باشد طلبتان.

تهیه و تنظیم برای تبیان: سلطانی

گروه دین و اندیشه

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.