تبیان، دستیار زندگی
بیاییم و به حق شیعه باشیم و دست بیعت بسوی مولا و سرورمان امیرالمومنین دراز كنیم. چرا كه بیعتی همانند بیعت سلمان، ‌ابوذر،‌ مقداد و مالك نیاز است كه تا پای جان در كنار مولایمان بمانیم. نكند بیعت با علی را فراموش كنیم و به اصحاب سقیفه بپیوندیم!!! نكند بیعت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دست بیعت به علی(علیه السلام) باز دهیم

حرم حضرت علی علیه السلام

«السلام علیك یا امیرالمومنین، السلام علیك یا حبیب الله، السلام علیك یا صفوة الله، السلام علیك یا ولی الله، السلام علیك یا اباالحسن و الحسین، ‌السلام علیك یا عمود الدین، السلام علیك یا سید الوصین .

سلام و درود بر امیر و مولای مومنین،‌ درود بر دوست خدا، سلام بر انتخاب شده‌ی خدا، سلام و درود بر ولی خدا، درود بر پدر بزرگان جوانان اهل بهشت (امام حسن و امام حسین علیهماالسلام)، سلام بر پایه و ستون دین، درود بر آقا و بزرگ جانشینان پیامبران الهی .

از ولای مرتضی دل را چراغان می‌كنیم                                         با علی بار دگر تجدید پیمان می‌كنیم

آرزوى هر شیعه‌ای است كه اى كاش زمان، به عقب برگردد و در حجة الوداع در كنار پیامبر اكرم(صلی الله علیه و آله) حاضر شود و در روز غدیر، با مولایش امیرالمومنین علی(علیه السلام) دست بیعت دهد و به حضرت، عید ولایتش را تبریك بگوید.

اى كاش امیرالمؤمنین(علیه السلام) اكنون زنده بود، و هر ساله در روز غدیر به حضورش شرفیاب مى‏شدیم و با او تجدید بیعت مى‏كردیم و بار دیگر به او تهنیت مى‏گفتیم.

آخر شیعه دلش برای امیرالمومنین می‌تپد. نام علی(علیه السلام) به روح شیعه طراوت می‌بخشد و به جانش نشاط . شیعه افتخارش بر این اینست كه امام و مقتدایش علیست .

شیعه به نام و یاد علی پَر پرواز می‌گیرد و پا به پای ملائك، ملكوت را در می‌نوردد.

بیاییم و به حق شیعه باشیم و دست بیعت بسوی مولا و سرورمان امیرالمومنین دراز كنیم. چرا كه بیعتی همانند بیعت سلمان، ‌ابوذر،‌ مقداد و مالك نیاز است كه تا پای جان در كنار مولایمان بمانیم.

نكند بیعت با علی را فراموش كنیم و به اصحاب سقیفه بپیوندیم!!!

نكند بیعتمان همانند طلحه و زبیر به طمع حكمرانی بر جایی باشد!!!

حرم حضرت علی علیه السلام

بیاییم خالصانه و تنها به خاطر وظیفه و عشق نسبت به مولا، دست بیعت دهیم و تا پای جان در ركابش تلاش كنیم و نفس را به پایش ذبح نماییم و به علوی بودنمان افتخار نماییم و باعث افتخار مولا و اماممان باشیم .

تحقق این آرزو اصلا مشكل نیست. زیارت امیرالمؤمنین حضرت علی(علیه السلام) از نزدیك در نجف اشرف و حضور در حرم مطهر آن حضرت و یا زیارت ایشان از راه دور و عرض ادب به ساحت مقدس و سخن گفتن با ایشان از صمیم جان و بازگفتن این آرزوى قلبى در پیشگاهش از نظر شیعه، تجدید بیعت حقیقى و تبریك و تهنیت واقعى است.

سلام غدیر به آن دوم شخصیت عالم وجود كه صداى ما را مى‏شنود و پاسخ ما را مى‏دهد در حكم حضور در بیابان غدیر و بیعت با دست مبارك اوست.

هر كس به امیرمومنان به گونه‌ای خاص نظر دارد. یكی از سر درد با مولا سخن می‌گوید و دیگری همچون نیازمندی به بارگاه كریمانه‌اش دست نیاز بلند می‌كند. آن یكی از سر سوز و گداز عشقش نسبت به مولا خواهان توجه‌اش است و این یكی با نگاه عارفانه‌اش از او مدد می‌خواهد. و اهل علم، شیفته علم و دانایی‌اش می‌شود و همچون جرق جرداق مسیحی را واله و شیدای خود می‌كند. خلاصه این كه هر كس به میزان معرفتی كه نسبت به حضرت دارد با ایشان ارتباط برقرار می‌كند.

حضرت علی (علیه السلام) ولیّ و امام زمان و مكان خاصی نبوده است. او همیشه و در همه مكان‌ها امام است و شاهد و ناظر اعمال ما. پس با هر زبانی كه می‌خواهی با امیرمومنان علی (علیه السلام) بیعت كن و آن را به نگارش درآور تا گواه تو در روز قیامت باشد.

به ده نفر كه بهترین بیعت‌ها را ثبت نمایند جوایزی تعلق می‌گیرد.

تبیان

مهری هدهدی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.