تبیان، دستیار زندگی
بـا بـرادرت ، بار این رسالت را بر دوش گرفتی وبدین ترتیب با برادرت و دیگر شـهدای با فضیلت از اهل بیت و انصار آنان ، طلایه داران مقدس شهیدان راه حق در سراسر زمین بودید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در آستانت ای قمر بنی‌هاشم

قمر بنی هاشم حضرت عباس ابوالفضل

در آستانت ای قمر بنی‌هاشم ! و ای افتخار عدنان !

تـو ـ ای سـردار آزادگـان و انـقـلابـیـون ـ در آسـمـان شـرافـت ، درخـشـیـدی و سَمبل قهرمانی‌ها و مظهر فداکاری و جانبازی گشتی .

حـکـومـت ددمـنـش امـوی را دیـدی کـه جـامـعـه را بـه طـرف تـبـاهـی و ویـرانـی کـامـل سـوق می‌دهد، کرامت‌ها را زیر پا می‌گذارد، آزادی‌ها را سلب می‌کند، دارایی‌ها را به سـود خـود تـصـرف می‌کند و همگان را به زندگانی تلخی که در آن حتی سایه عدالت اجتماعی ـ سیاسی به چشم نمی‌خورد، پیش می‌برد. پس همراه برادرت ؛ پدر آزادگان و سـالار شـهـیـدان ( عـلیـه السّلام ) که آرمانها و آرزوهای ملتها را در خود مجسم کرده بود و برای آزادی اراده و بازگرداندن کرامت آنان می‌کوشید، پرچم آزادی را برافراشتی .

بـا بـرادرت ، در سـنـگـری واحـد قـرار گـرفتی و کلمة اللّه را ـ که کرامت انسان و ایجاد زندگی ایمن و به دور از ظلم و طغیان را در خود دارد ـ به گوش تاریخ رساندید.

بـا بـرادرت ، بار این رسالت را بر دوش گرفتی وبدین ترتیب با برادرت و دیگر شـهدای با فضیلت از اهل بیت و انصار آنان ، طلایه داران مقدس شهیدان راه حق در سراسر زمین بودید

امـا تـو، ای ابوالفضل ! بخشش و هدیه ای از خداوند به امت بودی ، برای آنان افق‌هایی درخشان از آزادگی و کرامت گشودی . به آنان آموختی که جانبازی باید خالصانه برای خـدا بـاشـد و هیچ یک از عواطف و آروزهایی که سر به خاک می‌برد، آن را نیالاید. با این روح اسـلامـی اصـیـل بـود کـه بـه جـانـبـازیـت ـ ای ابوالفضل ! ـ در راه حق و پاسداری از ارزشها و اعتقادات ، مُهر دفاع خورد. رمز جاودانگیِ جانبازی تو و شیفته کردن دل‌های مردم در طول تاریخ ، همین است .

ای قمر بنی‌هاشم ! پایه‌های بنیاد حقیقت را تو در دنیای عرب و اسلام برپاداشتی و با یاریت به برادرت سیدالشهداء ـ که برای حاکمیت عدالت اجتماعی و توزیع خیرات الهی بـر مـحـرومان و ستمدیدگان جنگید ـ برای مسلمانان ، مجد و کرامتی والا و استوار، پایدار کردی .

بـا بـرادرت ، بار این رسالت را بر دوش گرفتی وبدین ترتیب با برادرت و دیگر شـهدای با فضیلت از اهل بیت و انصار آنان ، طلایه داران مقدس شهیدان راه حق در سراسر زمین بودید.

بخش سیره و عترت تبیان


منبع:

زنـدگـانـى حـضـرت ابـوالفـضـل العباس علیه السلام

علّامه محقق حاج شیخ باقر شریف قرشى

ترجمه: سیّد حسن اسلامى

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.