تبیان، دستیار زندگی
امام جمعه موقت کرمان اظهارکرد: هیچکس نباید برای مایحتاج زندگی مدیون کسی باشد، مگر افراد ناتوان و از کار افتاده که دستورات دینی ما برای کمک به آنها تاکید دارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انباردار مردم نباشید!

امام جمعه موقت کرمان اظهار کرد: هیچکس نباید برای مایحتاج زندگی مدیون کسی باشد، مگر افراد ناتوان و از کار افتاده که دستورات دینی ما برای کمک به آنها تاکید دارند.

title

امام جمعه موقت کرمان در بخشی از خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به نامه ٣١ نهج البلاغه بیان کرد: حضرت در این خطبه بر انجام نهایت تلاش برای تامین زندگی اشاره می کنند و می  فرمایند،انباردار مردم نباشید.

وی گفت: این فرموده حضرت علی(ع) عنوان می کند که زحمت دنیای ما باید فایده اخروی داشته باشد، آخرت ما تنها نماز، مناجات و روزه نیست، بلکه کار و درست نیز بهره اخروی دارند.

حجت الاسلام صباحی بیان کرد: بیان این دو نکته کنار هم خط بطلانی بر آخرت گرا و دنیاگرا بودن صرف است، تنبلی و تن پروری در دین ما به شدت سرزنش و از سویی بر تلاش و کار تشویق شده است.

امام جمعه موقت کرمان اظهارکرد: هیچکس نباید برای مایحتاج زندگی مدیون کسی باشد، مگر افراد ناتوان و از کار افتاده که دستورات دینی ما برای کمک به آنها تاکید دارند. وی خاطرنشان کرد: هیچ وقت آخرت انسان نباید سبب شود که از زحمت دنیوی غافل شویم و مال دنیا هم نباید ما را از آخرت دور کند.


iqna.ir | خبرگزاری بین المللی قرآن

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.