تبیان، دستیار زندگی
اگر میخواهید با یک نسخه راه نجاتی برای محو گناهان پیدا کنید ؛ در برابر مشکلات ایستادگی کنید و صبر و شکیبایی به خرج دهید تا در قیامت رو سفید باشید این مطلب را بخوانید....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نسخه ای برای محو گناهان، درخشانی چهره و درمان بداخلاقی

اگر میخواهید با یک نسخه راه نجاتی برای محو گناهان پیدا کنید ؛ در برابر مشکلات ایستادگی کنید و صبر و شکیبایی به خرج دهید  تا در قیامت رو سفید باشید این مطلب را بخوانید....

گروه دین تبیان
رجب

بخشش فدک به فاطمه(سلام الله علیها) از مدارک اهل سنت

با نگاه به تاریخ پر فراز و نشیب اسلام و با تفکر در حوادث و جریان های سیاسی که بعد از رحلت جانکاه رسول خدا(صلی الله علیه و آله) به وقوع پیوست، می توان به دو حادثه مهم اشاره کرد که خود سرمنشأ جریانات سیاسی متعدد در تاریخ اسلام بوده است؛ یکی واقعه تلخ تشکیل سقیفه و غصب خلافت و دیگری دستبرد به اموال دخت پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) و غصب فدک، قطعه زمینی که هدیه پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله) بر فاطمه زهرا (سلام الله علیها) بود.

راهی برای محو کردن گناهان در ماه رجب

ماه رجب، ماه پیوند معنوی با خالق یکتاست و استغفار کردن، در این ماه، راهی برای محو گناهان گذشته و تقرب به درگاه خدا و یک نوع سبک زندگی دینی است.

درمان بیماری ناسزاگویی با اخلاق امام کاظم(علیه السلام)

زندگی دنیایی انسانها همراه با مشکلات زیادی است که اگر در مقابل مشکلات ایستادگی کند و صبر و شکیبایی به خرج دهد یقینا پیروز خواهد شد و اگر ناشکیبایی کند و در برابر مشکلات فرو ریزد ، هیچ گاه به مقصد نخواهد رسید لذا یکی از مواردی که در آیات و روایات تاکید بر آن شده است کظم غیظ می باشد  که متاسفانه این صفت در جامعه ما کمرنگ شده و باعث بسیاری از مشکلات شده است...

چگونه از کار دیگران گره گشایی کنیم؟

کارگشایی و گره گشای دیگران بودن یک هنری است که نصیب هر کسی نمی شود . ممکن است در طول روز کارهای خیر زیادی برای دیگران انجام دهیم اما می بینیم که با وجود گره گشا بودن، عمل مان بی تاثیر است و آنچنان که باید آثار و برکاتی ندارد اما دلیل آن چیست؟

ماهی که رحمت خداوند در آن بسیار است

زنجیرها بر گردن مردان سنگینی می‌ کرد. درد و رنجی عمیق بر جسم و جان مردم نشسته؛ سکوتی هولناک، همه جا را فرا گرفته بود. خانه‌ های مردم به قبرستان ‌هایی شبیه بود که مردگان تاب حرمت نداشتند. ناگهان صدایی به گوش رسید. ای خداوند، خدای ابراهیم و اسحاق و یعقوب! آیا وقت آن نرسیده که قوم خود را رها سازی؟ اگر از ما روی برگردانی، پس به کدامین سوی، رو کنیم؟

ریشه ی غم ها و ناراحتی های زندگی کجاست؟ کلیک کنید!

چندی پیش در تلگرام فیلمی را دیدم که در دانمارک در شیشه ای که به طور اتوماتیکی باز و بسته می شود، هر مشتری می ‌خواست وارد این فروشگاه شود، در باز نمی ‌شد. بالایش دوربین داشت، هشدار می ‌داد که این در با لبخند باز می‌ شود. همه مشتری‌ها با لبخند وارد این فروشگاه می ‌شوند، بعد نشان می داد با این عمل چه انرژی به اهل فروشگاه و کارکنانش می ‌رسید. این جاست که باید افسوس خورد که چرا اخلاقیاتی که همه ریشه در دین اسلام دارد را اهالی کفر و غیر مسلمانان زیباتر انجامش می دهند...

راز زیارت امام علی(علیه السلام) در روز عید مبعث

در بین ماه های سال، رجب ماهی است که از اهمیت و جایگاهی خاص برخوردار است. رویدادها و اعیاد خاصی که در این ماه پر خیر و برکت وجود دارد، آن را از سایر ماه های سال متمایز ساخته است. ولادت امام محمد باقر(علیه السلام) در ابتدای این ماه، میلاد پر از سرور و برکت مولی متقیان علی(علیه السلام) در میانه این ماه و بعثت ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه و اله) در انتهای آن. از میان این اعیاد با ارزش، عید سعید مبعث که نوید آرامش، سعادت، صلح و رحمت برای عالمین می باشد، به این ماه ارزش و اهمیت دو چندان بخشیده است.

نسخه ی محو گناه

اخلاق پیامبرگونه در روز مبعث

مبعث حضرت رسول صلی الله علیه و آله به عنوان یکی از مهمترین روزهای سال مطرح شده است و شیعیان این روز را گرامی داشته و جشن می گیرند اما چرا شیعیان این روز را یکی از مهمترین روزهای سال می دانند ؟ هدف از بعثت پیامبر در این روز چه بوده است ؟چگونه می توانیم این روز را به یک روز ویژه و خاص برای خود و خانواده هایمان تبدیل کنیم ؟

عاملی که چهره ی انسان را درخشان می کند

در روز قیامت، منادی از میان عرش ندا می زند که این رجبیون؟ پس اشخاصی برمی خیزند که صورت هایشان خواهد درخشید ....

گفتمان رایج تاریخ اسلام در شخصیت امیرالمومنین !

توجه یافتن جمع زیادی از مردم به یک موضوع و یا یک شخصیت در تحلیل گفتمان تاریخی،نشان از مهم بودن و بُلد بودن آن موضوع و یا شخصیت دارد. امیرالمومنین علی علیه السلام فارغ از آنکه جانشین پیامبر و دارای اهمیت بسیاری است اما کلیدی بودن کارکتر ایشان نمودی دیگر در تاریخ دارد.

پس از بیست و پنج سال سکوت...

«او را فرمان می دهد به تقوا و ترس از خدا در امور پنهانی و اعمال مخفی، در آنجا که جز خدا هیچ کس شاهد و گواه، و احدی غیر از او وکیل نیست و نیز به او فرمان داده که برخی از اطاعت های الهی را آشکارا انجام ندهد. در حالی که در پنهان خلاف آن را انجام می دهد.»

اگر از فشار قبر می ترسید بخوانید!!

حتما شده است که تا به حال حداقل برای یکبار هم که شده به مرگ فکر کرده باشید. پرسش های نکیر و منکر، بررسی اعمال انسان ، فشار قبرو ... اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه از فشار قبر در امان باشید؟! اگر از مرگ و فشار قبر میترسید حتما این مطلب را بخوانید ...


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.